Mikä tiivistysaine?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Mikä tiivistysaine?

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Tasapainoketjujen poisto lähenee.

Eli olis tarkoitus poistaa tasapainoketju koneesta eli öljypohja pitää irroittaa. Kertokaapa mitä ainetta olette käyttäneet öljypohjan tiivistyksessä?

P.S kuulin eilen Saabin moottorin käyntiä ilman ketjuja ja täytyy sanoa, että edes uusi kone ei käy yhtä nätisti. Se hiton ketju helisee siellä jo alkujaan.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

P.S kuulin eilen Saabin moottorin käyntiä ilman ketjuja ja täytyy sanoa, että edes uusi kone ei käy yhtä nätisti. Se hiton ketju helisee siellä jo alkujaan.
Toivotaan että ensviikolla on pari hiljasempaa 9-5:sta :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Olen tiivistänyt öljypohjan Loctiten 510 tasotiivisteliimalla, on ehdottoman pätevää ainetta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ainakaan Motonetin hyllystä ei tuota 510:ä löydy, mutta on pari muutakin tuubia, mitä locktite suosittelee öljypohjiin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Löytyisi myös Wurthin tasotiivistettä "supersilikoonia" purkissa lukee ainakin, että juuri ajoneuvojen öljypohjien, venttiilikoppien ja vaihteistojen tiivistämiseen, purkista löytyy myös mm. GM,Ford,Fiat hyväksynnät :?

Mahtaako kellään olla tuosta tökötistä kokemusta :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Suosittelen tuota Locktiten 510:tä, eräs puolituttu työkonekorjaaja (korjaa mm. traktoreita, puimureita, jne), raportoi vuosia sitten etteivät nuo silikonipohjaiset tökötit tahdo kestää kauaa ainakaan paikoissa joihinka kohdistuu rasitusta, silikoni kaiketi irtoaa ajan myötä..
ehkä äöljypohjassa saattaisi mennäkin, mutta silikonilla on se huono puoli että se saattaa tukkia esim. öljykanavat kuivuessaan.
Esim. 510 kuivuu ainoastaan puristuksessa, kun olin ensimmäisen kerran liimannut 9-5:n öljypohjan tuolla aineella niin aine ei ollut kuivunut kuin tiivistettävän kohdan osalta, ne pienet jäämät mitä oli öljypohjan sisäpuolella, olivat täysin kuivumattomia.
Lisäksi tuo 510 on helppo poistaa kuivumisen jälkeen esim. terävällä lastalla tai mattopuukon reunalla tms.
Silikoni on siitä kurja aine ettei sellaiseen pintaan missä sitä on ollut, tahdo tarttua mikään muu aine.
WIS suosittelee Locktite 518:aa, mutta 510 on vielä parempaa, kumpikin ovat ihan ok.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Mulla on tota 518 ainetta, mutta on sairaan kallista. Tosin ei sitä oljypohjaa (Toivottavasti) ihan yhtenään tarvii liimailla
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
The Black 9-5
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
Paikkakunta: Wilppula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Black 9-5 »

LOCTITE 518 / 510
VÄLYS OLTAVA ALLE 0,25mm

510 KESTÄÄ 200ASTETTA JA 518 "VAIN" 150

MUUTEN SAMA AINE MUTTA 510 ON AUTOTEHTAIDEN KÄYTTÄMÄ TUOTE...
SUOSITELLAAN JÄYKKIEN LAIPPOJEN TIIVISTÄMISEEN PUMPUISSA, KYTKIMISSÄ, VAIHDELAATIKOISSA JA MOOTORINKOTELOSSA.
EI MUUTEN EDES VALU ANNOSTELTAESSA PYSTYPINNOILLE.

ÖLJYN KESTO MOLEMMILLA ERINOMAINEN KUIN MYÖS VEDEN-/GLYKOLIN...

PAKKAUSKOOT 50ml,160ml PATRUUNA

KANNATTAA VALITA SIIS 510
50ml HINTA LOCTITELLA SUORAAN 14,80EUROO +ALV
MYYNTIHINTA ILMAN KATETTA ON SIIS 20 PINTAAN..
TÄÄL OIS...
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Olis saatavilla Wurthin DP300:sta eli tuote nro 0890100048

Onkohan vastaavaa ainetta?

Netistä ei löydy kuin auf Deutch tuoteseloste, eikä oikeen taivu riittävästi
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

tossa olis jotain pientä noista Wurthin tököteistä

http://www.winzerwurth.co.uk/winzer.nsf ... 201090.pdf


eli tuota RTV-silikoonia löytys kaapista :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

DP300 toimii aivan mainiosti og900:n öljypohjan (koneen ja vaihdelaatikon välin) tiivistyksessä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Frostgrey kirjoitti:tossa olis jotain pientä noista Wurthin tököteistä

http://www.winzerwurth.co.uk/winzer.nsf ... 201090.pdf


eli tuota RTV-silikoonia löytys kaapista :roll:
Ukko hommas tota DP 300 mönjää joten eiköhän käytetä sitä.

P.S tilasin uuden hormit Saabiin
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

No eiköhän me pari öljypohjaa noillä tököteillä tiiviiksi saada :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Green Goblin
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 12:16
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja Green Goblin »

Pitää oikeen kysyä et mikä tos tasapainoketjun ja akseleitten poistos on ideana eikös se kone ala ravistaa ihan perk****sti????? ja mitä tarkottaa jos ne on "Päivitetty"??? mihin siin poistos pyritää??? pelkästää parempaa käyntiääneen vai????
9-5 2.4T steg 4
og900 aero -87
Jäsen #2604

-Ken leikistä suuttuu, ottakoon diapamin!-
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itellä ainakin kuuluu jakopäästä ylimääräistä ääntä tietyillä kierroksilla. Tuo ketjun poisto on helpoin keino päästä ongelmasta. Äänien ja tärinöiden ei pitäisi mitenkään häiritsevästi kasvaa. Öljypohjan kautta tuo käy näppärästi.
Niitä akseleita ei sieltä yleensä poisteta, koska muuten öljynpaineet romahtaa jollei laiteta jotain "tulppia" öljykanaviin
Eikä itselläni ole aukotonta huoltokirjaa joten remonttia ei saa Saabin piikkiin, itse en nää mitään järkeä maksaa 1000,- omasta pussista kyseistä homma varten.
PS. Mahtaako sinunkaan "sinikantisessa" sitä ketjua olla :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin