Asensin tänään ja hyvin tuntuu pelaavan, antaa mielestäni tehonlisäyksen minkä pitää. (175->192hp..?)
-88 KattiTonnarin punaboksi -86 Aerossa..?
-88 KattiTonnarin punaboksi -86 Aerossa..?
Mitä ootte mieltä? Uskaltaako sillä huoletta ajaa..
Asensin tänään ja hyvin tuntuu pelaavan, antaa mielestäni tehonlisäyksen minkä pitää. (175->192hp..?)
Asensin tänään ja hyvin tuntuu pelaavan, antaa mielestäni tehonlisäyksen minkä pitää. (175->192hp..?)
Näin ajattelin suurin piirtein itsekin... Numeroitten mukaanhan tuo boksi sopisi vaan oliko nyt -88->-90 tonnariin, man/aut mutta vaan katilliseen...
Ei taida olla käytännössä merkitystä?
Lähinnä ajattelin sitä, että kai se nyt nakutuksen päälle ymmärtää "oikein"? Ainakin oli K-potti samassa asennossa kuin alkup. mustassa boksissa.
Enkä nyt pysty uskomaan että kat/ei kat vaikuttaisi mitenkään..
Lähinnä ajattelin sitä, että kai se nyt nakutuksen päälle ymmärtää "oikein"? Ainakin oli K-potti samassa asennossa kuin alkup. mustassa boksissa.
Enkä nyt pysty uskomaan että kat/ei kat vaikuttaisi mitenkään..
Kat/Ei kat vaikuttaa varmaan vaan siihen millaisia ahtoja boksi sallii, katittomalle varmaan enemmän. Ei siinä boksissa ole nakutuksen päälle ymmärtämisessä muuta kuin se nakutustaajuus, joka on T16 koneissa sama. Katti tai tonnari/satku ei vaikuta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
Money For Nothing
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Tri-Lo on nykyään yhtä kuin Tri-Aero!carimat kirjoitti:Ei kai mee liikaa offtopics...mutta pakko sanoo : isäntä on hankkinut asia kulkineen. Kesä ilman AEROa on kuin sadepilvi, eli ilmeisimmin ensi kesänä kunnon fiilistelyt paikallansa
![]()
. Niin pitäis olla, jos saadaan -85 kuosiin
![]()
.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Terve Aeron omistajat
Kuules Carimat-sun kuvassa sen Aeron väri jää epäselväksi-onko se hopea, vai se hyvin harvinainen shampanian-hopeinen. Osaako joku kertoa sen värikoodin ja paljonko niitä valmistettiin??? Jostain luin, että se on todella harvinainen, Ja mitä värejä pystykeula-Aeroja yleensä oli.
Itellä on musta vm 86, ja odotta nyt parkkiksellä kansipahvin vaihtoa
Huhujen mukaan Viroon tuli taas yksi hyvä Aero-vm 93, elikkä siis ilmeisesti viimeisiä vanhalla korilla-ostajaa se sama Saab aktivisti, josta saabisti lehdessäkin oli juttu.
Kuules Carimat-sun kuvassa sen Aeron väri jää epäselväksi-onko se hopea, vai se hyvin harvinainen shampanian-hopeinen. Osaako joku kertoa sen värikoodin ja paljonko niitä valmistettiin??? Jostain luin, että se on todella harvinainen, Ja mitä värejä pystykeula-Aeroja yleensä oli.
Itellä on musta vm 86, ja odotta nyt parkkiksellä kansipahvin vaihtoa
Huhujen mukaan Viroon tuli taas yksi hyvä Aero-vm 93, elikkä siis ilmeisesti viimeisiä vanhalla korilla-ostajaa se sama Saab aktivisti, josta saabisti lehdessäkin oli juttu.
Taisipa kuulua, vaan kyseisessä autossahan (kat tonnari) on lambda-säätöinen ruisku, jolloin tuollainen lievä seoksen rikastuminen läpi kierrosalueen saadaan osakaasulla hallintaan lambdan avulla.Tri-Lo kirjoitti:Joojoo, tri-mikälie...![]()
Mutta, mietin tuota että pitäisikö tuon punaisen kanssa käyttää myös 3barin p.ainepaineensäädintä..?Eikö se ole kuulunut alunperin samaan "kittiin"?
Jos asennat vanhempaan autoon jossa ei lambdaa ole, niin seoksethan menee hiukan liian rikkaalle tyhjäkäynnillä ja kevyellä kuormalla. Tuskin kovinkaan haitaksi asti, mutta kuitenkin.
Sinänsä vaaraa säätimen puuttumisesta tuskin on, ehkä korkeilla kierroksilla ahdot eivät pysy ihan yhtä hyvin kun seos laihenee. Toisaalta tuo on minusta vielä sen verran laimea viritys, että uskoisin vakio LH-jetinkin vielä selvittävän sen nakuttamatta. Mutta tehdasvirihän on aina tehty varman päälle kaikin puolin. Itsehän lykkäisin lambdattomaan vehkeeseen korkeamman bensanpaineen sijasta virilastun, joka antaa enemmän soppaa yläkierroksilla korkealla kuormalla mutta jättää osakaasun ja tyhjäkäynnin seokset ennalleen. Lähempänä alkuperäistä toimintamallia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Näyttäisi helmiäisvalkoiselta esisarjan Aerolta. Valmistettiin 84-85 vain 29 kpl. http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/pics/ ... pearl2.jpgmart96 kirjoitti:Terve Aeron omistajat![]()
Kuules Carimat-sun kuvassa sen Aeron väri jää epäselväksi-onko se hopea, vai se hyvin harvinainen shampanian-hopeinen. Osaako joku kertoa sen värikoodin ja paljonko niitä valmistettiin??? Jostain luin, että se on todella harvinainen, Ja mitä värejä pystykeula-Aeroja yleensä oli.
Eski
Ei taida kumminkaan olla carimat:in auto...Eski kirjoitti:Näyttäisi helmiäisvalkoiselta esisarjan Aerolta. Valmistettiin 84-85 vain 29 kpl. http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/pics/ ... pearl2.jpgmart96 kirjoitti:Terve Aeron omistajat![]()
Kuules Carimat-sun kuvassa sen Aeron väri jää epäselväksi-onko se hopea, vai se hyvin harvinainen shampanian-hopeinen. Osaako joku kertoa sen värikoodin ja paljonko niitä valmistettiin??? Jostain luin, että se on todella harvinainen, Ja mitä värejä pystykeula-Aeroja yleensä oli.
Eski
Kuvan Aerohan on selvästi juuri se harvinainen helmiäsvalkoinen väriltään(huomaa hyvin vaaleista aero-muoveista
Muutenhan pystykeulat tehtin vain mustina ja hopeisina.
Carimat, minkävärinen sinulla?
EDIT: avatarin auto suurennuslasilla:

Aeronomi kirjoitti:Meillä jälkeenjääneillä on lohtuna vain se, että aina on sentään parantamisen varaa...
Pariairokaksikko #1355, 900T16 Aero -86 ja 900T16 Aero -90
Tosin pystäri-Aeroja ei voi kyllä koskaan olla liikaa...mielestäni kaunein Saab IKINÄ, ja ikäisekseen todellinen superauto
Tiesittekö muuten että näitä oli alunperin tarkoitus markkinoida ilman koko Saab-nimeä..?
Auton merkki olisi ollut pelkästään "Aero Turbo", mutta joku oli patentoinut Aero-nimeä(oliko Opel) sen verran ettei sitä pystyttykään käyttää siten.
Oli kuitenkin jo ehditty tehdä omaa logoa sitä varten, ym. "tilpehöörit"jotka eivät sitten koskaan tulleet markkinoille. Olen noita nähnyt ja lisään tähän jos löydän kuvia!
Juu olin tuon kuvan nähnyt aiemminkin joten tiesin..carimat kirjoitti:Tri-Lo : Ei taida kumminkaan olla carimat:in auto...
Kymmenen pistettä huomiosta![]()
. Juu ton kuvan satuin vaan valkkaan avattareks. On kyllä mahtavan värinen Aero. Tuo mikä mulla kiikarissa jos kaikki onnaa on hopean harmaa.
Itse en osaa päättääkään onko musta vaiko hopea hienompi, kun molemmat on vaan niiiiiiiin tyylikkäitä..!