jossakin oli joskus juttua 16 tappiseten lämmöstä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19737
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

jossakin oli joskus juttua 16 tappiseten lämmöstä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli vanhaa juttua kaivataan ku on joku osa konehuoneen puolella joka hidastaa 16 tappisen lämpiämistä? vai muistanko väärin pirun hitaasti oma lämpenee .....
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikai sielä muuta ole kuin termari :wink:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu

moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1259
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Oli siitä juttua aikaisemmin , joku kierrätysletku jonka piti tasata lämpötiloja.
En vaan muista miten :cry:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06

900i
"Saabisti"
Viestit: 2398
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Onkohan kyseessä jokin venttiili joka oli ainakin 92-93vm autoissa. Vikaantuu.. --> hitolle..
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19737
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu jokuhan se oli..... pitää perjantaina hakea merkkiliikkeen tiskiltä termari ja uudet litkut kokeilla ..... auttaisko ongelmaan!
mut joku juttuhan se oli jossakin kohtaa putkia sellainen juttu juttu!
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Itellä tuo juttu oli myös termari, kun kylmänä pysytteli :D
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19737
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jees löysin sen jutun ku tarpeeksi kaivelin.... olisko jollakulla kuvaa siitä "mustasta" mötikästä paikallaan.. en viitsi mennä ulos myräkkään katsomaan että onko mulla siellä sellainen! no termari vaihtoon ja kunnon ilmaukset niin katsoa tarkemmin.....
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 7997
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Meinaatko sitä paineesta säätyvää venttiiliä lämmityslaitteessa? Et varmaan, mutta kaivoin kuvan esiin. Kuva on e0003333 ottama mun autosta.

http://www.kolumbus.fi/matti.luomanpera ... kuva61.jpg
Viimeksi muokannut dimebak, Ke Loka 26, 2005 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19737
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tiedä miksi häntä kutsutaan siinä puhuttiin et olis jossakin laturin luona.....
tiedä häntä sitten oma muisti ei toimi minkänäköistä siellä on pakko lähteä katsomaan....

no niin tuli käytyä kuvaamassa::

ensin löytyi tälläinen joka oli pakko kiinnittää! eli apukuskin puoleinen moottorituen toinen yläpulteista oli tippunut. heh liikaa repivää voimaa vapari 16.
http://img474.imageshack.us/my.php?imag ... itu8ht.jpg

ja tälläiseltä näyttää letkujen ympäristö! siellä ei vissiin ole mitään ylimääräistä! ei ainakaan miun silmiin pistävää!
http://img474.imageshack.us/my.php?imag ... 0120xy.jpg
Viimeksi muokannut nalleolut, Ke Loka 26, 2005 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 7997
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tuo on melkein laturin päällä, siinä kohtaa missä lämmityslaitteen letkut menee. Saabin huollossa sanoivat, että toi "mötikkä" on siirretty konetilaan sen hankalan sijoituksen vuoksi, siis kojelaudan sisältä.

Tuon oikea nimi oli muistaakseni "recirculating valve" tjsp. On jousikuormitteinen joten luulisis tasaavan/nostavan jäähdytysjärjestelmän painetta ohjaamon lämmitystehosta huolimatta, oma päätelmä :?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001

Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 10691
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onkohan tässä kyse samasta laitteesta:
viewtopic.php?p=15340#15340
Viimeksi muokannut jus, Ke Joulu 19, 2018 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00

Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 7997
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Se osa on tuossa mistä otit tuon toisen kuvan. Tosin sulla ei sitä ole.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19737
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jees näin arvelinkin.... tosin imusarjan alla oli joku jutska..... en ruvennut sen enempää setvimään perjantaina tulee lisää stooria!
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9696
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

dimebak kirjoitti:Meinaatko sitä paineesta säätyvää venttiiliä lämmityslaitteessa? Et varmaan, mutta kaivoin kuvan esiin. Kuva on e0003333 ottama mun autosta.

http://www.kolumbus.fi/matti.luomanpera ... kuva61.jpg
Tää mötikkä teki porukoiden 900S:ssä sen, että lämmitys oli tehoton. Korvasin sen kahdella 10cm pitkällä vesijohtoputken pätkällä ja kappas vaan, autohan lämpenee. Isäukko ihmetteli, että miten pienelle tää lämpöruuvi pitää oikein kääntää, kun vieläkin pukkaa kuumaa? Se peijakas ehti tottumaan jo saabin kylmyyteen. :D Lohduttelin vaan, että kyllä mun 8-tappisessa 900i:ssä pitää kanssa kääntää lämmöt melkein kiinni nollakeleillä, ettei hiki lennä kopissa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19737
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

minkäs arvoinen termostaatti kuuluu 16 tappiseen satkuun niin tiedän väitellä saabin varaosatiskillä! ...heh

löytyy näköjään 82,89 ja 92 asteista...... hmm

mitä nämä ovat ::
poimittu epc:Stä anturi,lämminajosäädin,lämpötilanvartija ja lämpöaika anturi!!! mielenkiintoista
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Vastaa Viestiin