Vähäpäästöisestä t8:sta -> t16
Vähäpäästöisestä t8:sta -> t16
Olen ajatellut vaihtavani t16-tekniikan tuohon allekirjoituksesta löytyvään t8 specialiin. Ongelma on, että t8 on leimattu vähäpäästöiseksi ja tekniikka olisi -89 t16, mutta ei vähäpäästöinen.
Hommahan on niin, että tuohon autoon ei voi vaihtaa ei-vähäpäästöistä konetta, vaan uuden myllyn on täytettävä t8:n päästöehdot.
Mitä teknistä eroa on t16 kat ja t16 ilman kattia -koneilla? Jonkinlainen lambdaohjaus lienee t16 katissa, voiko lisätä jälkikäteen? Näkyykö moottorikoodista kumpi kone on kyseessä? Ei kai muutoskatsastuksessa tarvita moottorin luovuttavan auton valmistenumeroa?
Jos siis ajatellaan, että moottori on tämä t16, autossa on t8:n putkisto katalysaattorilla ja kone herkistellään katsastusta varten samoihin päästölukuihin mitä t8 on, meneekö läpi?
Hommahan on niin, että tuohon autoon ei voi vaihtaa ei-vähäpäästöistä konetta, vaan uuden myllyn on täytettävä t8:n päästöehdot.
Mitä teknistä eroa on t16 kat ja t16 ilman kattia -koneilla? Jonkinlainen lambdaohjaus lienee t16 katissa, voiko lisätä jälkikäteen? Näkyykö moottorikoodista kumpi kone on kyseessä? Ei kai muutoskatsastuksessa tarvita moottorin luovuttavan auton valmistenumeroa?
Jos siis ajatellaan, että moottori on tämä t16, autossa on t8:n putkisto katalysaattorilla ja kone herkistellään katsastusta varten samoihin päästölukuihin mitä t8 on, meneekö läpi?
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Ei mene läpi ellet laita vähäpäästöistä T16 tekniikkaa ja esitä papereita luovuttaja-autosta, että se on myöskin vähäpäästöinen.
Jos laitat jonkun muun tekniikan katteineen lambdoineen niin joudut teettämään VTT:llä 1000 euron päästötestit että auto hyväksyttäisiin.
Jos laitat jonkun muun tekniikan katteineen lambdoineen niin joudut teettämään VTT:llä 1000 euron päästötestit että auto hyväksyttäisiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ei sen tekniikan tarvi olla vähäpäästöinen tai vähäpäästöisestä. Riittää, että siinä on kat ja luonnollisesti polttoaineensyöttö joka ohjaa poltetta niin kuin kat-autossa pitää (rikastaa-laihentaa-rikastaa-...) ja kattimallin apc tai samoihin arvoihin modattu apc.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ei riitä. Lambda on sitä varten pääasiassa, ettei vääränlainen seos pääse polttamaan kattia. Tuo laiha-rikas oskillointi on kapeakaistaisen lambdan rajoittuneisuudesta johtuvaa.dimebak kirjoitti:Ei sen tekniikan tarvi olla vähäpäästöinen tai vähäpäästöisestä. Riittää, että siinä on kat ja luonnollisesti polttoaineensyöttö joka ohjaa poltetta niin kuin kat-autossa pitää (rikastaa-laihentaa-rikastaa-...) ja kattimallin apc tai samoihin arvoihin modattu apc.
Vaikka laittaisit kaksikin kattia vehkeeseen niin se ei vähäpäästöisenä läpi mene, ennenkuin todistat sen uusille autoillekkin tehtävällä päästömittauksilla, eli g/km, kylmäkäynnistys jne. Tai että todistat tekniikan olleen tehtaalta jo vähäpäästöinen.
Tervetuloa Suomeen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Eikö se ole ihan sama mistä se kone on, jos polttoaineensyöttö ja apc on kattiautosta?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Niin sitä vois terveellä järjellä luulla, mutta AKE ja katsastus eivät operoi sillä. Toisinsanoen pitää koko paketin olla vähäpäästöisestä tai sitten se on todistettava jotenkin. Ehkä lappu Saabilta, että vanhempi T16 kone johon on lisätty kattiauton ruisku täyttää vaatimukset kelpaisi mutta eipä sellaista lappua taida saada.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
No ei juma. Sitäpä on sitten kiva metsästellä tuommoista tekniikkaa. Onnea vaan...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
900S-mallia, eli matalapaineturboa on myyty 90-93. Niistä löytyy tuollaiset vähäpäästöisen vaatimukset täyttävä tekniikka. Viimeisimmistä löytyy vieläpä täysin sama ruiskutusjärjestelmä (lastu siis), joka on täyspaineturboissakin. IC:n ja APC:n asennuksella niistä saa tehtyä näppärästi täyspaineturboja. Luulis löytyvän jo nuita tekniikoita, kun sieltä täältä jo kuuluu näitäkin puretun tekniikanluovuttajiksi korin hapannuttua tai kolaroinnin takia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01