Käytin auton katsastuksessa,hylky(CO-0,52 ja HC-269 muut arvot normaalit).Vaihdettu ilmansuodatin,tulpat ja lambda-anturi jolloin CO-arvo nousi 1,015,miten mahdollista?Mitä meni pieleen?Huomenna hitsaan t
arvike katin kasaan kun tuli sellainenkin hommattua,kokeillaan sillä!!!
Niin ja vinkkejä saa antaa jos ei päästöt kurissa katinvaihdon jälkeen,eli
mistä lähteä etsimään vikaa?
katinvaihto
katinvaihto
velmeri
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Tyypillinen oire katalysaattorin vaurioon on, että kierroksilla (yli 2000 r/min) Hc arvot laskevat lähelle hyväksyttyjä arvoja (jopa niiden alle) ja nousevat tyhjäkäynnillä heti ja reilusti yli sallitujen arvojen. Taistelin em. ongelman kanssa pitkään. Otettiin katalysaattori pois ja havaittiin, että se oli TYHJÄ. Asennettiin tilalle halvin mahdollinen ECE normin täyttävä tarvikeosa 88€ ja a´vot arvot, joita en nyt kaikkia muista olivat hyvät ja se Hc oli alle 50. Toinen hyvä (elektronisten ruiskujen) merkki on se, jos "Chek engine" valo ei pala on suurin osa asioista kunnossa. Tämä BT:n halpiskatalysaattori toimii hyvin, miten kauan, se on sitten jo toinen juttu. Tod. näk. auton iän. Ikää on jo 15 V. ja kilomerejä takana 388000km. 12000 vielä, niin saadaan 400000 täyteen ja yli puoli miljoonaa SAABIN ratissa istuttua kilometriä. Hyviä ovat olleet, mutta aika aikaa kutakin pian tulee auton ja merkin vaihto eteen.
leima tuli
No niin saappi sai leiman,vihdoinkin.Katin vaihto oli varmaankin ratkaisev
a tässä mysteerissä!!!
a tässä mysteerissä!!!
velmeri