Diesel V70 on ollut kolme vuotta.
Halpaa sen pitäminen ei ole, huollot on kalliita ja osat samoin, ainakin, jos käyttää alkuperäisiä ja merkkihuoltoa. Ajo sinänsä on halpaa ja ainakin meillä kerrassaan huoletonta. Kun kulutus noinkin isolla autolla on 5,5 -
6,5 litraa matka-ajossa ja nurkkapielissä litran enemmän, ei sitä pahaksi voi moittia.
Kannattaa vertailla huoltovälejä ( meillä vielä 15.000 km kun on Audin kone )
Saabin dieselin huoltoa en tunne. Nykyisin Volvolla on 20.000 km. Vanhan Audin koneen tekee kalliiksi huoltaa se, että hihnoja ja hihnan kiristimiä joutuu vaihtamaan ajoittain. Meille sattui vielä sellainen tapaus, että edellinen omistaja oli jättänyt vesipumpun vaihtamatta 90.000 km:ssä, vaikka niin olisi pitänyt tehdä.
Mitä tulee tuohon traktorismiin, niin se on jo menneen talven lumia. Yhtä sutjakka tai kankea Volvo on kuin mikä tahansa iso etuvetoinen.
Volvolla on nykyään oma dieselkone, mutta mistä Saabin koneet tulee?
Fiat, Opel vai Isuzu vaiko joku muu GM tuote? Ei sillä, että asialla olisi sen suurempaa merkitystä, mutta kun en asiaa sen paremmin tunne.
Kyllä molemmat ovat ihan hyviä ajopelejä, käyttötarkoitus ja mieltymykset taitavat ratkaista enemmän.
Sekakäyttö ei ole aiheuttanut sen suurempaa hengen ahdistusta, ehkä jopa avartanut katsantoa, kun pääsee nautiskelemaan kahdesta hyvästä merkistä
