Eli tänään tossa yritin käynnistää 900og turboani, kun pitäisi ajaa tallille vaihtamaa vaihdelaatikkoa,mutta ei lähteny käyntii millää....
Kerran lupas melkein lähtä käyntii mutta ei sit lähtennytkää..
Bensaa on tankissa ihan riittävästi...
Lisävirtaa annettii...
Virranjakajassa oli kosteutta....putsasin sen
Kaikki johot ihan Ok
MUTTA MISSÄ VIKA!?....teidän hyviä neuvoja tarvitaan nyt hyvät saabistit
tulpat kastuneet. ilmeisesti kosteus virranjakajassa aiheutti kipinöiden joutumisen jonnekin muualla kuin piti ja tulpat märjät. auto oli siis 8v turbo?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
eli 16v. ei kyllä kovin herkästi kastele tulppia. kannattaa kattoo tuleeko kipinä ja käykö polttoaine pumppu startatessa? jos nämä pelaa niin tuleeko suuttimille jännite.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Sweden kirjoitti:Eli tänään tossa yritin käynnistää 900og turboani, kun pitäisi ajaa tallille vaihtamaa vaihdelaatikkoa,mutta ei lähteny käyntii millää....
Kerran lupas melkein lähtä käyntii mutta ei sit lähtennytkää..
Bensaa on tankissa ihan riittävästi...
Lisävirtaa annettii...
Virranjakajassa oli kosteutta....putsasin sen
Kaikki johot ihan Ok
MUTTA MISSÄ VIKA!?....teidän hyviä neuvoja tarvitaan nyt hyvät saabistit
Jos on kastellut tulpat niin starttaa vaan kaasu pohjassa. Näin on itselleni joskus neuvottu.
Meikäläisellä on kaksi 8 venasta ruiskua. Toista ei saa käyntiin kuin aniharvoin ilman kaasua. Yleensä aina pitää sahata muutaman sekunnin ajan ja kaasu puolessa välissä että lähtee käyntiin.
Toisaalta kyseisessä yksilössä ei kaikki toimi kylmänä niin kuin pitää koska tyhjäkäynti on n. 600 kiekkaa, ja kun lämpenee niin nousee sinne lähelle 1000. Vielä on vaihtamatta ilmanmäärän jakaja vai mikä se nyt onkaan joka on ilmansuodattimen yläpuolella.
Kyllä monessa ruiskussa on toiminto, joka katkaisee/vähentää polttoaineensyöttöä, kun starttia pyöritetään kaasu pohjassa. Muistaakseni myös lh-jetistä sellainen löytyy.
Mutta ei tuo tosiaankaan helposti kastele tulppia, ellei sitten ole seosruuvia kierretty ihan älyttömän rikkaalle tai bensanpaineet päin p:tä.
En jaksa alkaa enää sen kanssa rassaamaa muutenkin menee hermot saabin kanssa Vien sen huomee korjaamolle kun vaihtavat vaihdelaatikon ja laittavat samalla katsastuskuntoo...