Kertokaas missä vika, kun kaiuttimista kuuluu mahoton laturi efekti heti kun laittaa virrat päälle
Kokeilin vaihtaa vahvareiden maadoitus pistettä. Tein uuden reiän, hioin maalit ja vedin läpipultilla ja vielä tähtiprikat väliin, ei vaikutusta. Soittimen maadoituksen vaihtoakin oon kokeillu, ei vaikutusta. Jos otan signaali piuhat irti soittimen päästä, niin vingunta jatkuu. Jos otan signaali piuhat irti vahvarista niin vingunta lakkaa. Kokeilin vetää toisilla johdoilla signaalin penkkien ylite ja vielä vinkuu. Mittasin soittimen rca-liittimen ulkokuoren ja soittimen rungon väliä yleismittarilla ja ne on yhteydessä. Toista soitintakin olen jo kokeillut, ei vaikutusta. Kokeilin vielä kytkeä vahvareihin tollasen kannettavan MP3-soittimen ja silloin vinkuminen katoaa. Muutaman kerran on tullu sellanen ajatus jostain kumman syystä että nyt lähtis halavalla reteot jos vain joku ois hokannu tulla kysymään
Vaikuttaa siltä, että ne sinun RCA-piuhat toimivat antennin tavoin ja keräävät häiriöt autosta. Galvaaninen erotin auttanee, mutta asenna se juuri ennen vahvistinta ja pienennä hieman vahvistimen ottosignaalin tasoa. Kannattaa kokeilla ensin tuota tason pienentämistä - jo yksin se saattaa auttaa merkittävästi.
Tarkista ja huolla moottorin ja laturin maadoitus ja muutenkin johdotus, myös siellä päässä pitää olla kontaktit kunnossa.
Käytäthän laadukasta RCA-kaapelia? Jos ääni kerran kuuluu vaikka piuhat on toisesta päästä irti, ei kyse ole maapotentiaalierosta vaa häiriösignaalista. Käännä tosiaan vahvistimen tasoa pienemmälle(ja näinollen käytät soittimesta isompaa voluumia), tällä konstilla äänen saa monesti lähes kuulumattomiin, kuten Bob jo mainitsi.
mulla kans yksi vahvistin vinku satkussa ku pieni sika pienenä, ongelma poistui ku siirsin vahvarin takapenkin alta satkun selkänojaan!
eli jos ei mikään noista edellisistä vinkeistä auta!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Tuha kirjoitti:Meneekö sulla RCA piuhat ja virtajohto samalla puolella autoa?
Eri puolella menee.
Oon kokeillu säätää vahvareista tasoja, mutta ei merkittävää vaikutusta.
Kävin jo ostamassa noita galvaanisia erottajia, mutta myyjä sano että ne leikkaa (korkeita???) taajuuksia pois. Joten nuo jäi ostamatta. Tuon erottimen joutuisin laittaan soittimen perään, kun piuhojen toisessa päässä on XLR-liittimet. RCA piuhat on ite tehty mikkipiuhasta ja pitäs olla häiriösuojattuja. Noita kun ei taho valmiina saaja (RCA -> XLR).
Hip Hip jne.!!!
Laturi efekti katos melkeen kokonaan
Enää ei kuulu kun ihan pikkasen. Mutta eipä ois ekaks tullu mieleen, että erilliselle ahtopainemittarille ei saa ryöstää sähköjä samasta liittimestä kun soittimelle, vaikka ne on niin likekkäin että melekeen hyppää toi sähkö ilman piuhojaki.
nalleolut kirjoitti:mulla kans yksi vahvistin vinku satkussa ku pieni sika pienenä, ongelma poistui ku siirsin vahvarin takapenkin alta satkun selkänojaan!
eli jos ei mikään noista edellisistä vinkeistä auta!
Joo ei pitäis laittaa vahvarin kuorta kiinni auton runkoon
kari kirjoitti:Hip Hip jne.!!!
Laturi efekti katos melkeen kokonaan
Enää ei kuulu kun ihan pikkasen. Mutta eipä ois ekaks tullu mieleen, että erilliselle ahtopainemittarille ei saa ryöstää sähköjä samasta liittimestä kun soittimelle, vaikka ne on niin likekkäin että melekeen hyppää toi sähkö ilman piuhojaki.
Joo tuo unohtu sanoa, ite tosin vain maadotin kiekkamittarin samaan niin johan alkoi rätinä ja pauke.
...mitäs se kaapo siellä kikkailee Multa löytys ysisatkun orkkis 4-tuumaset pijoneerin pahviset etukajarit, kiinnostaisko retrovirittely?
Ei kai noilla ylimääräisillä Ahtopaine mittareilla LPT -ysipommissa ole juuri käyttöä ...no hajetaan vaikka kesällä Virosta edukas TD04-T18 mulle niin pistetaan tuohon sun pataan tuo mun Mitsu
Kyselin tuolta viime kesänä noita mitsuja. Ei tuolla -T15 ja -T18 ollu hinnassa eroa ku 20€.
Eiköhän tilata samalla kaksin kappalein
Onkos se retro nyt muodissa? Kai sitä sellasetki sitte on hommattava