Satkun ratista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Satkun ratista

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Elikkäs käykö 9000 turbon ratti satkuun? Tietääkseni käy mutta olenko ihan väärässä :roll:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

kiitosta nopeesta vastauksesta!

ja sitten vielä:
Onko tonnisen turbo ratti(siis tämä kolmepuolanen) täysin sama mitoiltaan ym. verrattuna samaan turbo satkuissa olleisiin?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Torven kontaktit joutuu vaihtaan kohdeautosta.
Tonnarissa kaksi "napaa" ja satkussa vain yksi.

En osaa erotella 900/9000 mutta kolmipuolasia mulla on ainakin ollu kahta halkasijaa. Oon muistaakseni noista ennenkin kirjoitellu...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

no pistäkääpä tämmösen

http://office.vippet.net/servlet/genera ... mage=89766

ratin omistavat halkaisijaa esille. Eli siis ne jotka tietää että on alunperin satkussa ollu se ratti....kiitän.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

voiskohan joku valaista, miten vaikea homma tuo kontaktipintojen vaihto on?

Onnistuuko tavalliselta tee-se-itse mieheltä? :lol:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Saabinsti kirjoitti:voiskohan joku valaista, miten vaikea homma tuo kontaktipintojen vaihto on?

Onnistuuko tavalliselta tee-se-itse mieheltä? :lol:
Rautalankaa ja vähän viitseliäisyyttä toi vaatii, muuten pitäis luonnistuu ilman ihmeempiä.

Ja sitten halkaisijoista vanhoja höpötyksiäniä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 187#159187

Ja ainakin vm.90 iivarin kolmipuolainen oli tuota isompaa mallia.

Mutta jos hieman tuoreemmasta turbosta tuon ottaa niin pitäis saada vähän pienempi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

jep, kiitosta!

Mulle on tulossa 38cm 3-puolanen, eli siis sama kuin tuo kaasarin vakio 4 puolanen kooltaan...
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Vastaa Viestiin