Tuulilasi Turbo 4/2005, 99 Turbon koeajo
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Tuulilasi Turbo 4/2005, 99 Turbon koeajo
kai kaikki on jo lukenut 99 Turbon koeajon em. lehdessä. Ai, että oli kivaa luettavaa. Erityisesti jutun alku sai adrenaliinit ylös ; "aika napata edessä matelevan kartano Volvon päänahka"
9-5 Nordic
9-5 Nordic
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Eikös jutussa sanottu, että 99 Turbon konetila on niin täysi, että sen aikaiset "normaalit" Saabin lampunpesimien koneistot eivät mahtuneet moottoritilaan, joten Saabin täytyi kehittää sitä varten uusi versio.ajn kirjoitti:Kattokaas siinä kannessa sitä kuvaa... lampun pesimen mekanismi ei ole 99:sta peräisin...vai onko? Eikös siinä ollut hamaan tappiin saakka lineaariset pyyhkimet...?
Vedin tuon jutun ihan ulkomuistista, joten siinä voi olla virheitä

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jos vertaa, nykyautoihin, niin ei se niin kovin täynnä ollut.
Tosin tuo pelkästään öljyjäähdytetty turbo aihettaa konepeiton alle hieman extra lämpöä.
Turbon vuoksi flekti oli siirretty jäähdyttimen etupuolelle. Ja siittä johtuen "haitari" periaatteella toimiva pyyhin härdelli piti poistaa ja sitten tuli tilalle nämä samanlaiset jumittelevat pyyhin moottorit, jotka ovat vielä vm 2002 9-3:ssakin. Tosin sama jumittelu ominaisuus oli niissä 99:n orikkis pesureissakin
Tähän voisi listata noita Saabismeja joita ei ole pystytty ajan saatossa koskaan korjaamaan
1. Lampunpesurin moottori (n. 25 vuotta)
2. DI kasetti (n.20 vuotta)
nämä viat ainakin on ollut aina keksimestä lähtien ja lähes joka autossa
Tosin tuo pelkästään öljyjäähdytetty turbo aihettaa konepeiton alle hieman extra lämpöä.
Turbon vuoksi flekti oli siirretty jäähdyttimen etupuolelle. Ja siittä johtuen "haitari" periaatteella toimiva pyyhin härdelli piti poistaa ja sitten tuli tilalle nämä samanlaiset jumittelevat pyyhin moottorit, jotka ovat vielä vm 2002 9-3:ssakin. Tosin sama jumittelu ominaisuus oli niissä 99:n orikkis pesureissakin
Tähän voisi listata noita Saabismeja joita ei ole pystytty ajan saatossa koskaan korjaamaan

1. Lampunpesurin moottori (n. 25 vuotta)
2. DI kasetti (n.20 vuotta)
nämä viat ainakin on ollut aina keksimestä lähtien ja lähes joka autossa
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
No kappas, multa on jäänyt sitte joku pala lukematta...
Yleensä noi huulilasin jutut jää lukematta, mutta tämä teki jyrkän poikkeuksen.
Toinen lukemisen arvoinen juttu oli Bentley Mulsanne turbon koeajo...
Mulla ei ole kyllä yhdessäkään saapissa ollut lampunpesimien kanssa mitää ropleemia, ja niitä on ollut sentään aika monta erilaista...

Yleensä noi huulilasin jutut jää lukematta, mutta tämä teki jyrkän poikkeuksen.

Toinen lukemisen arvoinen juttu oli Bentley Mulsanne turbon koeajo...

Mulla ei ole kyllä yhdessäkään saapissa ollut lampunpesimien kanssa mitää ropleemia, ja niitä on ollut sentään aika monta erilaista...

-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
flektiä ei ainoastaan turbon jäähdytyksen takia siirretty syylärin toiselle puolelle, ahtoputkien takia flekti ei mahtuisi millään olemaan konehuoneessa..KARELPA kirjoitti:Turbon vuoksi flekti oli siirretty jäähdyttimen etupuolelle. Ja siittä johtuen "haitari" periaatteella toimiva pyyhin härdelli piti poistaa ja sitten tuli tilalle nämä samanlaiset jumittelevat pyyhin moottorit, jotka ovat vielä vm 2002 9-3:ssakin. Tosin sama jumittelu ominaisuus oli niissä 99:n orikkis pesureissakin
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Aikoinaan kun temusin moisen kanssa niin oli suunitelma siirtää flekti takas coolerin taakse niin jotta olis saanut etupuolelle tilaa Intercoolerille, mutta ei olis ollut kovin helppo juttu.gls kirjoitti:flektiä ei ainoastaan turbon jäähdytyksen takia siirretty syylärin toiselle puolelle, ahtoputkien takia flekti ei mahtuisi millään olemaan konehuoneessa..KARELPA kirjoitti:Turbon vuoksi flekti oli siirretty jäähdyttimen etupuolelle. Ja siittä johtuen "haitari" periaatteella toimiva pyyhin härdelli piti poistaa ja sitten tuli tilalle nämä samanlaiset jumittelevat pyyhin moottorit, jotka ovat vielä vm 2002 9-3:ssakin. Tosin sama jumittelu ominaisuus oli niissä 99:n orikkis pesureissakin
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Kyllä se flekti sinne mahtuu. Mulla oli 99:ssä vakio kaasari 99:n flekti vakio paikalla, vaikka autossa oli b-turbon tekniikka. Tietysti ei ollut sitä välijäähdytintä, mutta tarkoitus oli laittaa. Myöhemmin laitoin turbon flektin ja vaihdoin toisen b-turbon koneen. Kyseinen kone oli muuten KARELPAlle aika tuttu:)
Auto kuki iloisesti varsinkin kylmällä kelillä. Viime keväänä keksin laittaa autoon vesiruiskun ja nostaa ahdot yli 1,2 baariin. Silloin rupes 99 kulkemaan kunnolla;) Oli kiva kiusata liikennevaloissa....
PVI
9-5 Aero Wagon A -01
9000CDE 2,3t -95
900S -90
Auto kuki iloisesti varsinkin kylmällä kelillä. Viime keväänä keksin laittaa autoon vesiruiskun ja nostaa ahdot yli 1,2 baariin. Silloin rupes 99 kulkemaan kunnolla;) Oli kiva kiusata liikennevaloissa....
PVI
9-5 Aero Wagon A -01
9000CDE 2,3t -95
900S -90