c8 V-vikane saabi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

c8 V-vikane saabi

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Tuossa naapuri kaupitteli pakventtiiivikasta kaasari tsabaansa. 3.os pytty on hengetön ha huollossa sanoivat juuri pakovenan olevan sökö. Eivät lähteneet maksaamaan rempasta.

Kysynkin nytten mitä tuommoisen korjaus tulisi maksamaan`about. Mitään tarkkaa motonet hintaa ei tarvii..

Ventiili ~10€
Yläpään tiiviste sarja 45€

Mitä jos siinä on kansi halki?

Ei tahdi siis käydä ollenkaan. En pitäisi käydä kurkkaamassa autoa...

Kai tuo 8v kansti aukeaa samalla tx16 avaimella kun 16v kansi.

Paljonko tuo 8v kansiremppa eroaa 16v rempasta. Luulisi olettavan että on pajon helpompi kuin T16 remptata :D siinä sitä härpäkettä riittä....

"ikinä kaasaria rempanu saaru 8v konetta :roll: :wink: "

Kerta se on ensimmäinenkin. :D
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

mä tein kansirempan syksyllä mun 8 venaseen ruiskuun ja oli just 3 pytyn pakoventtiili haljennut useammasta kohtaa. veikkaan, että kustannukset on siellä n. 150 €, kaikkinen jos teet itse. Kannattaa melkein suoraan etsii koko kansi, jossa on noi venttiilit mukana. Mä sain hyväkuntoisen kannen 20 Eurolla jossa oli venttiilit, nokka-akseli??? ja muut osat paikallaan valmiina. Purin kannen ja vein plaanattavaksi. Kannattaa plaanauttaa vaikka kuinka hyvältä näyttäisi sillä alumiinikansi elää sen verran helposti. Vaikka mun kansi oli päällisin puolin hyvässä kunnossa niin kyllä siitä aikapaljon sitä tavaraa plaanattaessa lähti. Mun kannen plaanaus tais maksaa 35 euroo virtauskansi nimisessä firmassa täällä espoossa. Sitten just tiiviste sarja, hiomatahnaa ja semmonen tutti, jolla voi venttiilit hioa. oisko joku 50 Euroo yhteensä noi. Ja sitten jäähdytinnestettä kannu ja moottorin öljyt, tulpat ja samalla vaikka suodatin vaihtoon. Sitten vaan hiot venttiilit ja vaihdat kannen...
Eiköhän se alle sen 150 euron mullakin jäänyt remppa, vaikka vähän kalliimmat öljyt laitoinkin autoon...
Niin ja öljyt kannattaa sen takia vaihtaa heti, kun sinne kuiteskin jotain paskaa jää sen kannen vaihdon jäljiltä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Juuri noin, paitsi että kansi ei aukea tx16:sta.
siihen tarvii aidon millikokoisen hylsynKuva
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Venttiilit hiotaan??

Siis jos ostaa uuden venttiilin niin se pitää hio siihen "istukkaansa". semmosta "Fine/corse" mömmöä jota on peltirasiassa löytyy.

Ajattelin että jos helposti/nopeesti tekisin homman. Vaihtaisin vaan venan ja hiosin. Siihen vanhaan kanteen siis.

Vai onkos tyo yleistä että olisi kansi jopa halki... Se varmaan selviää vasta kun ajellut 50->km, onko majoneesiutunt.

Millihylsyillä kiinni...... RAPS, ja kanta pyöree. Torkseja uskaltaa vääntää. (Taisit mun "hobbyhall" työkalut on kaikkee muta paitsi oikeessa koossa)
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Alumiinikansi pitäisi oikaista aina kun sen irrroittaa, siis jos haluaa tehdä hyvää jälkeä. Tuolla hionnalla tarkoitetaan juuri tuota istutushiontaa.

Kansi tuskin on halki jos se ei ole jäätynyt, harvoin 8 venasen kansi muusta syystä halkeaa.

Tuskimpa yhden laatuhylsyn hankkiminen konkurssiin kaataa, koko taisi olla 17mm. Eipä ole itsellä koskaan kannenpultista ote livennyt.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

riippuu minkä ikäinen tuo on että millä avaimella paikat aukenee.. uudemmissa torxit. kyllä ne halkeamat yleensä silmällä näkee. ja näkeehän sen jo tuossa 3 pytyllä käynnissäkin että syökö vettä tai öljyä.

nappaa nyt vaikka venakoppa auki kun katsomassa käyt, voi olla venttiilinpainin vammainenkin.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin