Goodbye Sensonic!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Goodbye Sensonic!

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No niin, kaikki kiva loppuu aikanaan :cry:

Lauantaina emäntä ajoi autolla töihin ja takaisin kotiin. Ilmoitti, että auto vilkutteli Check ACS -valoa.

Eilen ajaessani autolla Check ACS -vilkahduksia sattui vain lähdettäessä liikkeelle, mutta töistä lähtiessäni Check ACS -valo paloi 1- ja 3- vaihteella koko ajan. 2- ja 4- vaihteella valo ei palanut.

Ajoin auton Konalan Laakkoselle, jossa selvisi, että vaihdekepin anturi on rikki ja sitä ei voi ostaa erikseen varaosana, vaan täytyisi ostaa koko vaihdekeppisommitelma, joka maksaisi 882 euroa + asennustyö.

Mulla on mennyt tohon Sensoniciin tähän mennessä rahaa noin 2500 euroa ja aina kun Check ACS -valo on syttynyt, on ollut tietty pelko p*rs**ssä, että auto voi minä hetkenä tahansa jättää tien päälle (onneksi ei kuitenkaan ole vielä tehnyt sitä). Kaikista pahin tilanne oli viime vuonna, kun ajeltiin talvilomalle Rukalle ja auto heitti puolessa väliä matkaa Check ACS -valon. Kyllä siinä tuli sitten köröteltyä tooosi varovaisesti.

Näiden em. ongelmien takia olen päättänyt muuttaa auton manuaaliksi, jotta pidemmillä reissuilla ei joutuisi kytkimen takia "kuseen". Lisäksi Sensonicin ylläpitokustannukset, nyt kun autolla on ajettu lähes 192000 km, alkavat olla aika älyttömät. Eli auto manuaaliksi ja hei hei ACS -kytkinongelmille. Auton manuaaliksi vaihtaminen maksaa 475 euroa + työt. Jos punnitsee taloudellisilla aspekteilla, toisessa vaakakupissa auton jättäminen Sensoniciksi (+ tulevaisuuden mahdolliset Sensonic -kustannukset) ja auton muuttaminen manuaaliseksi, niin kyllä manuaaliksi muuttaminen vie taloudellisesti voiton. Ja vaikka mä kahjo olenkin, niin en sentään ole niin hullu, että alan enää neljättä kertaa (kolme kertaa riittää) hankkimaan itselleni Sensonic -ongelmia.

Jätän autoon muistoksi vanhan vaihdekepin nupin, jonka voi nähdä tämän mun postauksen vasemmalla puolella. Ja tietty mun nicknamea en viitsi muuttaa, koska se on jo useammalle tullut tutuksi.

Terveisin
Suru puserossa oleva Turbo Sensonic
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, To Tammi 29, 2004 08:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Voihan rähmän rähmä!

Kaikki kiva loppuu aikanaan. Eikun mustat niskaan, kyllä se siitä!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No kyllähän mä jo nytkin käytin vasenta jalkaa ajamisessa, nimittäin jarruttaessa :wink:

Hyvänä puolena tässä asiassa on se, että tulevaisuudessa voi autoon heittää Viggenin kytkimen, jos orkkiskytkin alkaa luistamaan. Sensonicilla sitä ei voinut tehdä, koska Sensonic on tosi tarkka kytkinlevystä, koska se joutuu luistattamaan sitä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

no kyllä se mies oppii hitaammallakin järjenjuoksulla :D :D siis tämähän oli ajan kysymys kuinka ptkää sensonic kestää tota sun uutta viritelmää. Mutta nyt positiiviset asiat esille, uutta stegee sisään kun ei tarvii kytkintä enään pelätä :D :D ajattele asiaa positiivisesti.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:no kyllä se mies oppii hitaammallakin järjenjuoksulla :D :D siis tämähän oli ajan kysymys kuinka ptkää sensonic kestää tota sun uutta viritelmää. Mutta nyt positiiviset asiat esille, uutta stegee sisään kun ei tarvii kytkintä enään pelätä :D :D ajattele asiaa positiivisesti.
Jep jep :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Sun ei olisi koskaan pitänyt pelleillä niiden ravihevosten kanssa :lol:
(Ps. se mainos sensonicista aikoinaan...)

Harmillinen juttu, mutta näille ei valitettavasti mahda mitään. Onneksi tuo svappi ei ole ton tyyriimpi, mietippä sitä jos kustannus olisi vaikka 3000E.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Harmillinen juttu, mutta näille ei valitettavasti mahda mitään. Onneksi tuo svappi ei ole ton tyyriimpi, mietippä sitä jos kustannus olisi vaikka 3000E.
Jep, jep. Uusi Sensonic -yksikkö maksaisi 2500 E. Huoltopäällikkö sanoi mulle, että samalla kun auto muutetaan Sensonicista manuaaliksi, sen jälleenmyyntiarvo kasvaa (ihmeellistä, eikö totta?) :wink:

Sain just hinta-arvion manuaaliksi muuttamisesta: 1100 E. Sanoin, että jos sillä rahalla pärjätään, niin antaa mennä vaan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

No tervetuloa manuaali saabistien maailmaan. Nyt pääset kokemaan saabin todellista ajamisen riemua. :D
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saabisti900 kirjoitti:Nyt pääset kokemaan saabin todellista ajamisen riemua. :D
No en nyt sanoisi ihan noinkaan. Toi Sensonic oli helvetin hyvä systeemi silloin, kun se toimi moitteettomasti. Ja tosi "turvaton" silloin, kun ei toiminut, varsinkin pidemmillä matkoilla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Eiköhän haukuta porukalla sensonic "lyttyyn" niin vieroitus on helpompaa kun alat uskoa itsekin että "perhana, sehän oli ihan paska"! :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Onks muuten sensonic vaihteistolla varustettu turpo yhtä ripeä kuin manuaali paikaltaan lähdettäessä, esim nollasta sataseen? Periaatteessa nopeempi mutta periaatteessa hitaampi? :roll: Mitä tehtaan lukemat kertoo sensonicista? Ottaako elekroniikka oman aikansa vaihteen päällekytkemisessä vai onko yhtä hätänen/hidas kuin käsi, jalka ja manuaaliaski?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Voitashan me tietenkin joskus pitää hiljainen hetki sensonic vaihteistolle?? 8) :)
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:Onks muuten sensonic vaihteistolla varustettu turpo yhtä ripeä kuin manuaali paikaltaan lähdettäessä, esim nollasta sataseen? Periaatteessa nopeempi mutta periaatteessa hitaampi? :roll: Mitä tehtaan lukemat kertoo sensonicista? Ottaako elekroniikka oman aikansa vaihteen päällekytkemisessä vai onko yhtä hätänen/hidas kuin käsi, jalka ja manuaaliaski?
No pitäis olla nopeempi, koska jalan ei tarvii käydä kytkinpolkimella. Toisaalta Sensonicilla ei voi vaihtaa "välikaasulla", joten se etu on manuaalin puolella. En ole ikinä nähnyt mitään tehdastiedotetta Sensonicin suoritusarvoista.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Voivoi, otan osaa :D
No mut onneks tosiaan ei oo sen kalliimpi projekti vaihtaa manuaaliks :wink:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Päivitystä tilanteeseen (mikäli se nyt jotakuta kiinnostaa):

auto on ollut jo vaihteistomekaanikon käsittelyssä. Tänään (2.2.) se menee sähkärin käsittelyyn (mm. SID ohjelmoidaan uudestaan jne.) ja saan sen huomenna takaisin, ja siitä lähdetäänkin sitten suoraan Jyväskylää kohti.

Toivotaan, että tullessani takaisin J-kylästä en edes enää muista, että autoni oli joskus Sensonic. Meikä nimittäin sopeutuu tosi nopeasti eri autoilla ajamiseen :wink: Toivottavasti siis myös tuon kytkinpolkimen painamiseen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin