Joo huomasin ja näin tein. Testasin anturin vialliseksi. Tässä ohjeet lisättäväksi vaikka 9000 FAQ:iin.
Öljynpaineanturin (öljykellon) vaihto:
1. B234 ja B204 -koneissa anturi löytyy imusarjan alta lohkon takapinnalta. Anturiin menee yksi johto, jossa lattaliitin. B202 koneissa öljynpaineanturi löytyy öljynsuodattimen luota.
2. Anturivian selvität helpoiten irroittamalla liittimen ja maadoittamalla sen runkoon, jonka jälkeen virrat päälle --> punaisen öljykannuvalon pitäisi syttyä mittaristossa. Mikäli ei syty on vika todnäk mittarivalossa, johdoissa, liitoksissa. Toki mahdollista mutta epätodennäköistä on, että myös anturi olisi vielä viallinen tämän lisäksi.
3. Vuodesta -86 eteenpäin on tonnareihin yksi ja sama anturimalli, jossa tiivisterengas/lattaliitin. Kävin hakemassa paikallisesta varaosaliikkeestä FAE:n valmistaman osan hintaan 4€. Paikallaan olevan viallisen anturin hylsykoko oli 24mm ja varaosan 22mm. Ennen varsinaisen työn aloittamista on suositeltavaa irroittaa akun miinusjohto.
4. Varaa työkaluksi sopivat hylsyt ja räikkä (pitkä varsi avuksi) sekä n. 18-20cm:n jatkopala. Ittellä ei löytynyt sopivan mittaista jatkoa, niin jouduin käyttämään niveltä ja n. 12cm:n jatkopalaa yhdessä. Pitkät hylsyt olisivat avuksi sillä lyhyellä hylsyllä tuo lattaliitin tunkeutuu turhan syvälle hylsyyn ja räikkää ei saa kuin vähän huulille. Onnistuin kuitenkin saamaan auki vanhan anturin lyhyelläkin hylsyllä. Hivuta hylsy ensiksi paikoilleen ja sen jälkeen räikkä öljynmittatikun oikealtapuolelta (edestä katsottuna) kiinni hylsyyn ja väännä auki.
5. Laita hieman öljyä uuden anturin tiivisteeseen ja kierteisiin sekä kierrä uusi kello paikalleen. Varo samalla tiputtamasta tiivisterengasta! Kiristä räikällä sopivasti, tiiviste pitää kyllä ilman 340Nm Aeron vääntömonenttiakin

...liitä johto ja testaa toimivuus. Välissä kannattanee pestä kädet, jotka lienevät viimeistään tässä vaiheessa kyynärpäitä myöten paskaset. Eiku kojeajolle ja hanaa!
