Ongelmia satkun kanssa
Ongelmia satkun kanssa
Satku on nyt ruvennut temppuilemaan. Heti kun on muutama aste pakkasta aamulla ei suostu pelaamaan, käynnistyy kyllä mutta kun on ajanut muutaman metrin sammuu samantien. Jollain vippaskonstilla sen saa vähän ajan päästä käyntiin uudestaan mutta käy tosi huonosti ja päästää mustaa savua... Vein auton lämpimään talliin ja muutaman tunnin päästä toimi taas kuin enkeli. Saattaa olla tyhmä kysymys mutta mistähän tämmöinen toiminta voi johtua?
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Oletko tarkistanut toimiiko imuilman lämmitys? Se on se putki joka menee pakosarjasta ilmanputsariin. Ilmanputsarissa on läppä jota termostaatti kääntää. Sen pitäis ottaa auton käydessä pakosarjalta lämmintä ilmaa. Myös se haitariputki pitää olla ehjä. Omassa 900c:ssä tuli ongelmia jo +5 asteella kun termostaatti ei toiminut.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
onko kyseessä kaasari, jos niin esim:..
- ryyppyvaijeri ei säädöissä, irronnut
- kaasarin kalvo sökö tai neula jotenkin irronnu tms..
- vaihda tai ainakin mittauta- kansi, pyörijä ja varsinkin sytkäjohdot ja tulpat
- vettä bensassa ?
- jne
jos ruisku niin sit on monia muitakin juttuja
- ryyppyvaijeri ei säädöissä, irronnut
- kaasarin kalvo sökö tai neula jotenkin irronnu tms..
- vaihda tai ainakin mittauta- kansi, pyörijä ja varsinkin sytkäjohdot ja tulpat
- vettä bensassa ?
- jne
jos ruisku niin sit on monia muitakin juttuja
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Toi kaasarin äkkinäinen hajoaminen ihmetyttää, mutta se ei ole kovin kallis korjata, motonetistä saa korjaussarjaa.
Kokeile kuitenkin ensin vaihtaa sytytyspuola, se aiheutti minullekin joskus harmaita hiuksia.
Kokeile kuitenkin ensin vaihtaa sytytyspuola, se aiheutti minullekin joskus harmaita hiuksia.

Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
putsaa ja tarkasta imusarjan alla olevan sulkuventtiilin(solenoidiventtiili)toiminta!!!venttiilin tehtävä vähentää jälkikäyntiä.kristian kirjoitti:Kaasari vaihdettu ja auto pelaa taas melkein moitteettomasti. Ainoa mikä häiritsee on tuo melko paha jälkikäynti
ajan mittaa täytyy bensa/öljy töhnällä ja lakkaa toimimasta niin kuin on tarkoitettu!

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid