Mistä johtuupi..??
Mistä johtuupi..??
Laitoin hukkaportilta turboon menevän letkun väliin t-haaran että se huijaa lisää ahtopaineita..vakiot on 0,4bar..haaralla sai parhaimmillaan 1 barin paineet..mittarikin näyttää oikein..autoni on 9-3 2.0t 154hv versio..onko mahollista että autossani ois 185hv saabin ohjausboksi..??..vai mistä johtuu..pudotin paineet 0,6 bariin ettei kone hajoa ennen ku tiiän syyn..
Paineitten nousu johtuu ihan siitä että laitoit sen haaran sinne.
No ei vaa..Tarkotit varmaan sitä miks ei tuu fuelcuttia ja siihempä en osaa
vastata.Eikös sen pitäis katkasta bensan syöttö tossa matalapaine versiossa jossain 0.65bar kohilla.????


No ei vaa..Tarkotit varmaan sitä miks ei tuu fuelcuttia ja siihempä en osaa
vastata.Eikös sen pitäis katkasta bensan syöttö tossa matalapaine versiossa jossain 0.65bar kohilla.????
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Eikös tuo letkulla huijaaminen ole sama kuin hukkaportin akselin pituuden muuttamista? Tietysti tuossa otetaan aika tehokkaasti nakutuksen suoja pois. Bensahan toki pitää tuolloin olla 98:a mutta silti pelottaisi tuo nakutus. Liekkö tuo sitten parempi tapa nostella peruspaineita. Omassani laskin peruspaineet talveksi tangon pituudella takaisin 0,4 bariin. Tuollainen 0,65 kesällä tuntui jo persuuksissa. Tosin kulutuskin tuosta nousee.
En tiedä miten chippaus muuttaa peruspaineita, mitkähän on paineet esim. 1:lla ja 2:lla kun lähtee viivalta.
Kun viime kesänä tankoa säätelin, tuli vahingossa pidennettyä sitä ekalla kerralla liikaa. Paineet nousi 1:llä jo 1:n bariin ja sama kakkosella. Kyllä lähti viivalta. OK, tein vain yhden kokeilun koska pelko nakutuksesta hiipi punttiin. Eli ei mullakaan FuelCutia tule 0,65:ssä.
En tiedä miten chippaus muuttaa peruspaineita, mitkähän on paineet esim. 1:lla ja 2:lla kun lähtee viivalta.
Kun viime kesänä tankoa säätelin, tuli vahingossa pidennettyä sitä ekalla kerralla liikaa. Paineet nousi 1:llä jo 1:n bariin ja sama kakkosella. Kyllä lähti viivalta. OK, tein vain yhden kokeilun koska pelko nakutuksesta hiipi punttiin. Eli ei mullakaan FuelCutia tule 0,65:ssä.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-Juusokas
Ei noi viriboxit peruspainetta muuta. Sitä pitää aina itse tarpeen mukaan säätää acusta. (Esim. jos ahdot korkeammat/matalammat kuin boksin valmistajan arvot tai jos ahdot ei pysy stabiilina niin voi edes yrittää kiristää hukkista).
Jos tarkoitit max paineita 1 ja 2 vaihteilla, niin esim. bsr taitaa rajoittaa ahtoja noilla vaihteilla ja maptun antaa ainakin steg3 täydet ahdot jo kakkosella.
Ei noi viriboxit peruspainetta muuta. Sitä pitää aina itse tarpeen mukaan säätää acusta. (Esim. jos ahdot korkeammat/matalammat kuin boksin valmistajan arvot tai jos ahdot ei pysy stabiilina niin voi edes yrittää kiristää hukkista).
Jos tarkoitit max paineita 1 ja 2 vaihteilla, niin esim. bsr taitaa rajoittaa ahtoja noilla vaihteilla ja maptun antaa ainakin steg3 täydet ahdot jo kakkosella.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Itse kyselin tuosta bleedistä aikoinani Maptunilta, mutta eivät oikein suositelleet... liekkö syynä myös kaupittelu.
Miten muuten kestää laittaa sinne n. 0,6 baarin hujakoille?
Saisi sellaisen bleedin, jota voi sitten säätää...
Nakuttaminenhan se on huonona puolena tuossa ja koneen kesto kuulemma kärsii. 
Miten muuten kestää laittaa sinne n. 0,6 baarin hujakoille?



#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Eli bleedin asennus tai sitten regulaattorin säädöllä saadaan lisää perusahtoja sinne n. 0,6 baariin, jolloin myös tehokin nousee. Mutta entäs paljonko teillä sitten on noussut kulutus verrattuna entiseen (vakiosäätöihin = 0,4 bar)? Hintaa ei asennus tuota paljon mitään.
Jos tätä verrattaisiin vaikka Maptunin Stage1:seen, niin sillä saadaan jo sitten ahtoja enemmän ja myöskin tehoja tällöin, mutta kulutus vähenee. Jos tehtäisiin käyrät suhteessa kulutukseen jne., niin kumpi vaihtoehto olisi järkevämpi pitemmän päälle tai missä kilometrimäärässä alkaa päästä voitolle Stage ykkösillä?
Eli voisiko ajatella, että montako kilometriä pitää ajella bleedillä, kun täyttyy Stage ykkösen hinta. Tietysti tehoerokin olisi hyvä ottaa huomioon. Noilla 0,6 baarin ahdoilla varmaankin päästään todellisuudessa sinne n. 190 hevosvoimaan ja 280 Nm. Mutta nämä on arvioita ihan tästä äkkiseltään...
Jos tätä verrattaisiin vaikka Maptunin Stage1:seen, niin sillä saadaan jo sitten ahtoja enemmän ja myöskin tehoja tällöin, mutta kulutus vähenee. Jos tehtäisiin käyrät suhteessa kulutukseen jne., niin kumpi vaihtoehto olisi järkevämpi pitemmän päälle tai missä kilometrimäärässä alkaa päästä voitolle Stage ykkösillä?

Eli voisiko ajatella, että montako kilometriä pitää ajella bleedillä, kun täyttyy Stage ykkösen hinta. Tietysti tehoerokin olisi hyvä ottaa huomioon. Noilla 0,6 baarin ahdoilla varmaankin päästään todellisuudessa sinne n. 190 hevosvoimaan ja 280 Nm. Mutta nämä on arvioita ihan tästä äkkiseltään...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Meikäläisen kiesillä (9000 2,0t) ei stage-1 ole laskenut polttoainekuluja yhtään.
...ja ennenkuin kukaan ehtii kommentoimaan ajotyylin muutoksesta, perustuvat havainnot puuduttavaan työmatka- ja mökkiajelemiseen. Niillä tankeilla, joilla tulee poljettua, ei ole tekemistä havaintojen kanssa.
Esimerkiksi nyt tuo reissu Tahkolle välipäivinä, 670 km,kaksi aikuista, talvirajoitukset, jonkin verran motaria Kuopion seudulla, boksi katolla enkä juurikaan ohitellut. 80 alueella mittarin viisari näytti n. 87 km/h, cruisella ajelin.
Ajotietokone näytti kotona 8,2 l/100km eli meni sitten yli 8,5 litraa satasella... Sama reissu OG9-3 + kolme lisäihmistä+tavaraa enemmän 6,9 l/100 km...
Eikä muuten laskenut kulutukset kolkissakaan viriboksilla, vertailua tosin epävarmaa tehdä kun kone oli sökönö sitten lopuksi...
...ja ennenkuin kukaan ehtii kommentoimaan ajotyylin muutoksesta, perustuvat havainnot puuduttavaan työmatka- ja mökkiajelemiseen. Niillä tankeilla, joilla tulee poljettua, ei ole tekemistä havaintojen kanssa.
Esimerkiksi nyt tuo reissu Tahkolle välipäivinä, 670 km,kaksi aikuista, talvirajoitukset, jonkin verran motaria Kuopion seudulla, boksi katolla enkä juurikaan ohitellut. 80 alueella mittarin viisari näytti n. 87 km/h, cruisella ajelin.
Ajotietokone näytti kotona 8,2 l/100km eli meni sitten yli 8,5 litraa satasella... Sama reissu OG9-3 + kolme lisäihmistä+tavaraa enemmän 6,9 l/100 km...
Eikä muuten laskenut kulutukset kolkissakaan viriboksilla, vertailua tosin epävarmaa tehdä kun kone oli sökönö sitten lopuksi...