9000:nen ja V6
9000:nen ja V6
Ostin tuossa toviaika sitten haynesin suomenkielisen korjaus oppaan 9000:een. Siinä puhuttiin että oppaassa ei käsitellä V6 mallia sen harvinaisuuden takia. Mitä? Tämä oli minulle ihan uusi juttu. Onko näin että tonnariakin on saanut vkutvosella?
Ja jos on niin tietoa tuosta koneesta kaipailisin: Tilavuus, tehot kulutus ja ihan kaikki kiinnostaa.
Ja nyt painun kyllä nettiin katselemaan, josko sen aarteista vaikka jotain tietoa löytisi kyseisestä koneesta.
Ja jos on niin tietoa tuosta koneesta kaipailisin: Tilavuus, tehot kulutus ja ihan kaikki kiinnostaa.
Ja nyt painun kyllä nettiin katselemaan, josko sen aarteista vaikka jotain tietoa löytisi kyseisestä koneesta.
En ole paha, olen sairas.Ajan vain saabilla.
Jäsen: 2227
Jäsen: 2227
Itselläni vm-95 9000 CD Griffin 3.0 V6. Gm konsernin kone. Tilavuus 2960, tehot 155Kw (210hv), Nm 270.
Varustus, Tcs (poiskytkettävä), Abs, turvatyynyt, automaattinen ilmastointi, nahkapenkit (kuskinpenkissä muisti).
Kulutus on suhteellisen pieni noin isolle koneelle. Tuossa viime kesänä kokeilen niin moottoritiellä 140km/h painelin menemään reilu 100km ja sain keskikulutuksen jäämään 8.2L/ 100km. Kaupungissa syö hieman enemmän eli jotain sellasta 11 - 13L riippuu kuinka nätisti ajelee.
Varustus, Tcs (poiskytkettävä), Abs, turvatyynyt, automaattinen ilmastointi, nahkapenkit (kuskinpenkissä muisti).
Kulutus on suhteellisen pieni noin isolle koneelle. Tuossa viime kesänä kokeilen niin moottoritiellä 140km/h painelin menemään reilu 100km ja sain keskikulutuksen jäämään 8.2L/ 100km. Kaupungissa syö hieman enemmän eli jotain sellasta 11 - 13L riippuu kuinka nätisti ajelee.
Griffin 3.0 V6, parasta kyytiä housut jalassa
http://www.globalcar.com/datasheet/Saab ... riffin.htm
http://www.carfolio.com/specifications/ ... Saab-quote
Tuolla on jotain teknistä tietoa moottorista.
Matalakeulaiset CD-Griffinit ovat tuolla moottorilla.
1995-vuonna näyttää tulleen markkinoille.
http://www.carfolio.com/specifications/ ... Saab-quote
Tuolla on jotain teknistä tietoa moottorista.
Matalakeulaiset CD-Griffinit ovat tuolla moottorilla.
1995-vuonna näyttää tulleen markkinoille.
Joidenkin sivujen mukaan kyllä V6-konetta on saanut myös CSE-malliin? Nyt saa viisaammat kertoa, onko tuo totta.1995 Saab 9000: New 210-horsepower 3.0-liter V6 could be installed instead.
1996 Saab 9000: Only hatchback 4-doors remained after '95 as the CDE sedan faded. The V6 engine remained available as an option in the CSE.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Sen verran löysin kanssa
että vuosimallista -91 olisi ollut saatavilla tuota v6 konetta. Kiitos kaikille tiedoista.
Ja teillä joilla semmoinen kone on, onko osien saannin kanssa vaikeaa/helppoa?
Itsellä -88 tonnari! Hmmm........!!
Ja teillä joilla semmoinen kone on, onko osien saannin kanssa vaikeaa/helppoa?
Itsellä -88 tonnari! Hmmm........!!

En ole paha, olen sairas.Ajan vain saabilla.
Jäsen: 2227
Jäsen: 2227
Lähes 100Nm/L on ihan jees arvo vaparille. Tehot tulee kierroksista, jos tulee. Nothing replace the displacement, except the turbo9000CD23T kirjoitti:210hv. ( 270Nm ) onko tuo totta...?
Luulisi 6-koneen vääntävän hiukan rajummin..?
Kun 4-patakin vääntelee vakiona 300Nm..??? ( B234TA )
*mutta tuossa Griffinissä ei taida olla "fööniä"..?*

Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Tuohan on aivan normaali vääntö kuutoskoneelle, varsinkin kun kulutuksenkin ottaa huomioon.9000CD23T kirjoitti:210hv. ( 270Nm ) onko tuo totta...?
Luulisi 6-koneen vääntävän hiukan rajummin..?
Kun 4-patakin vääntelee vakiona 300Nm..??? ( B234TA )
*mutta tuossa Griffinissä ei taida olla "fööniä"..?*
Vaparia, vaikka kutonen tai kasi on aivan turha verrata turbotettuun, vaikkakin rivinelari turbotettuna lähellä v8:n arvoja olisikin.
M96 taisi olla juurikin viimeinen vuosimalli kun kutosta vielä sai tonnarin keulalla, m95 oli ensimmäinen vuosi kun tuota 3-litraista kutosta oli saatavilla, aiempi 2.5-litrainen löytyi ng900:n keulalta, tätä 2.5-litraista ei vissiin ollut tonnareissa lainkaan.Make5 kirjoitti:Kaverilla on punainen -96 CSE 3.0 V6, liikkunee vielä Kuopion alueella, silloin tällöin myös Varkaudessa (uitettu Ruotsista)
-Sami
Viimeksi muokannut Tobbana, To Tammi 05, 2006 22:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Olisiko...? eikös tuo 9-5 3.0 ole v6 turbo... 200hvRacher kirjoitti:Jep, griffinissä ei ole fööniä. Sillonhan tehot ja vääntö arvot ois ihan toista luokkaa

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Tonnarin V6 on lähes sama moottori kuin esim. Opel Omega 3000i 24V:ssä. Sitä ei ole ahdettu. 9-5:seen sen sijaan samaan moottoriin sovitettiin ahdin.Money For Nothing kirjoitti:Olisiko...? eikös tuo 9-5 3.0 ole v6 turbo... 200hvRacher kirjoitti:Jep, griffinissä ei ole fööniä. Sillonhan tehot ja vääntö arvot ois ihan toista luokkaa
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
mallimerkintä Opel Omega 3000i 24V on suora kuutonen 204 hepoa ja löytyy A-mallin omegasta.Pekka Valtanen kirjoitti:Tonnarin V6 on lähes sama moottori kuin esim. Opel Omega 3000i 24V:ssä. Sitä ei ole ahdettu. 9-5:seen sen sijaan samaan moottoriin sovitettiin ahdin.Money For Nothing kirjoitti:Olisiko...? eikös tuo 9-5 3.0 ole v6 turbo... 200hvRacher kirjoitti:Jep, griffinissä ei ole fööniä. Sillonhan tehot ja vääntö arvot ois ihan toista luokkaa
B-mallissa on 3.0 v-kone eli sama kuin saabissa
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525