No Problemo.. (laatikon kesto)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

No Problemo.. (laatikon kesto)

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Tarina alkaa 6 kuukautta sitten kun asensin turbomoottorin omaan og900:een. Olihan se mahtavaa. 2 kuukautta kovaa ajoa myöhemmin: Lähdin ohittamaan suu virneessä,ahdot ylhäällä, vihellys hivelee korvia, aurinko paistaa ja PAM! sekä visa swing. Vaihdelaatikko sano sopimuksen irti. Nooh tämähän oli odotettavissa saabin laatikot huomioon ottaen. 3 kuukautta etittiin inspiraatiota remppaukseen, ja uusi laatikko tallille. 3 päivää kasausta ja auto herää uuteen alkuun ja virne palaa takaisin :twisted: . On koeajon aika 500 metriä takana onnistuneesti ja PAM! ja PAM :cry:. auto takas tallille. Tuomio: vaihdelaatikko sanoi sopimuksen irti(taas).

PS. Heikompi roikkuis tallin katossa...
PPS. Nooh tuleepahan tekniikka tutuksi ja eihän se ole kuin rahaa...
koshh
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 10:49
Paikkakunta: Oravasaari

Viesti Kirjoittaja koshh »

On mullakin vähän vastaavia kokemuksia. Viime talvena tuli toi turbo kulkine ostettua. Siinä meni talvi sitä laittaessa ja sit ei kun koeajolle virne naamassa ja ajatus mielessä, että huomenna saa kilvet. No ei tarvinnu konttorille seuraavana päivänä mennä, kun parinkilsan koeajon jälkeen katos hampaat pääakselista ja kuoret halki :D:D No ei muutakun laatikko vaihtoon ja se nyt onkin tähänasti kestäny.

Nyt ois hakusessa rutkasti kestävämpi laatikko, koska tuo nykyinen ei tule kestämään noita tulevia tehu määriä kirveelläkään. Oisko porukalla ehdotuksia mistä metsästämään jotain kestävämpää?
Saab 96 V4 Super -78
Saab 9000 Aero -95 VI**N TCS Steg X Evo
Saab 9000 2.0t -97
Saab 9000 2.0t -97
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Jos kahisevaa piisaa niin tuo kestää jo jotain: http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_900_79-93.shtml

Ihan uteliaisuudesta kysyn; Millä vaihteella/mitkä jengat koneessa loota pamahti?
koshh
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 10:49
Paikkakunta: Oravasaari

Viesti Kirjoittaja koshh »

Ronska kirjoitti:Jos kahisevaa piisaa niin tuo kestää jo jotain: http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_900_79-93.shtml

Tota oon himoinnu, mutta kyllähän tuo vois vähän halvempi olla ettei tarvii tonnikalaa loppulämää syödä.

Ihan uteliaisuudesta kysyn; Millä vaihteella/mitkä jengat koneessa loota pamahti?
Kolmosella pamahti kun lähti ahtamaan oikein kunnolla. kierroksia en kyllä kuollaksenikaan muista.

Jos ei kunnon laatikkoa järkihintaan löydy, niin täytyy hommata kontillinen vakio laatikoita, kun voipi olla että kun schwitzer S2B ottaa kierroksia niin rutinaa kuuluu :D
Saab 96 V4 Super -78
Saab 9000 Aero -95 VI**N TCS Steg X Evo
Saab 9000 2.0t -97
Saab 9000 2.0t -97
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Oot pistäny paremmaksi 8O .
Itsellä kesti vaihtolootan perä n.20km.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Höhöhö. Miksihän hävitin oman viri-oogeeni. ;) Ei sovi särkyneet osat enää tontille.
Aki Peltola #1132
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Itellä meni 2 vaihteella rikki. Kierroksia oli n.3500-4000 kierrosta. ahtoja n. 0.3 bar.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No se vaihteistohan on pelkkä isotöinen sulake. :wink:
Vastaa Viestiin