Automaatin perät

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Automaatin perät

Viesti Kirjoittaja Haza »

Pitäisi vaimon tonnariin taikoa pitemmät välitykset joten olen tässä mietiskellyt millaisen perän sinne laittaisi, turbon automaatista tietysti voisi mutta mahtaisiko manuaalin perä sopia.

Saa myös luetella eri perien välityssuhteita ;)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Taulukko manuaalien perävälityksistä löytyy täältä -> http://www.quasimotors.com/5speed_changes.htm

Muutenkin hakua käyttelemällä löytyy mitä ihmeellisimpiä asioita.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Olisi kai pitänyt tarkentaa että automaattien välityksiä..

Enkä kyllä löydä haulla tietoa sopiiko aut-man perät ristiin, saati sitten automaagien perävälityksiä.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Haza kirjoitti:... saati sitten automaagien perävälityksiä.
Peränhampaiden lukumäärä menisi arvailuksi, mutta sen verran osaan sanoa, että turbon välitykset on noin 10% pidemmät ja ero syntyy nimenomaan perävälityksellä - laatikon välitykset ovat samat. Tuhannella kierroksella ja suurimmalla vaihteella turbo turbo etenee 39,7 km/h ja ruisku 36,1 km/h (renkaana 195/60).

Näin siis ainakin 80-lukulaisissa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

juu, turbon perää varmaan pitäisi alkaa ettiä. Laskennallisesti näyttäisi tulevan satasessa reilut 2500rpm, kyllähän sekin riittäisi parantamaan melutasoa ja taloudellisuutta.

Toisaalta olisi kiva tietää josko jokin tietty laatikko-perä yhdistelmä saisi aikaan oikein kunnon aavikkovälityksen :) (kuten esim. 80-luvun manuaaliin -93 aeron perä -> ~2200rpm @ 100km/h)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Haza kirjoitti:juu, turbon perää varmaan pitäisi alkaa ettiä. Laskennallisesti näyttäisi tulevan satasessa reilut 2500rpm, kyllähän sekin riittäisi parantamaan melutasoa ja taloudellisuutta.

Toisaalta olisi kiva tietää josko jokin tietty laatikko-perä yhdistelmä saisi aikaan oikein kunnon aavikkovälityksen :) (kuten esim. 80-luvun manuaaliin -93 aeron perä -> ~2200rpm @ 100km/h)
Sama aavikkoaski löytyy myös tuosta mun signaturen cse:stä, tosiaan hieman alle 2200rpm@100kph vitosella, 80-kph aivan turha edes ajaa vitosella, menee kierrokset mielestäni liian alas -> ei vääntöä tarjolla.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin