pätkäisy kiihdytyksessä ahtojen noustessa (edit 2007/02)
pätkäisy kiihdytyksessä ahtojen noustessa (edit 2007/02)
oikeastaan pätkäisy tulee silloin kun konetta "kuormittaa enemmän" - eli matalammilta kierroksilta kun lähdetään kiihdyttämään kaasupoljin reippaasti kenossa, ei kuitenkaan lämä tiskissä.
Mikä mahtaa aiheuttaa moisen? ja mikä tähän auttaisi?!
vaihdettu uudet tulpat, uusi DI, uusi magneettiventtiili. hukkaporttia en ole osannu ite tarkistaa, enkä kaasuläpän asentoanturia ole vielä vaihtanut. huomenna otan mankkuvenan pois, taidanpa laittaa uudet letkut samalla... eiköhän tämä tästä kun kaikki osat uusii olikohan vielä jotain mitä pitäisi huomida..? bensapumppua taisi joku tarjota myös.
EDIT 2007/02: ongelma korjautui kun purin magneettiventtiilin ja letkut poijes... nyt toimii! oliskohan se vaan sitten niin että toi 9-3:n T5 boksi ei vaan käytännössä sovi täysin yhteen 9000:n systeemiin vaikka teoriassa kai pitäis. T5 softa kuin T5 softa? Muutahan eroa ei vissiin ole kuin ulkoinen ero, siis se että 9-3:ssa olleen boksin joutuu laittamaan 9000:ssa paikalleen ns. väärin päin.
Mikä mahtaa aiheuttaa moisen? ja mikä tähän auttaisi?!
vaihdettu uudet tulpat, uusi DI, uusi magneettiventtiili. hukkaporttia en ole osannu ite tarkistaa, enkä kaasuläpän asentoanturia ole vielä vaihtanut. huomenna otan mankkuvenan pois, taidanpa laittaa uudet letkut samalla... eiköhän tämä tästä kun kaikki osat uusii olikohan vielä jotain mitä pitäisi huomida..? bensapumppua taisi joku tarjota myös.
EDIT 2007/02: ongelma korjautui kun purin magneettiventtiilin ja letkut poijes... nyt toimii! oliskohan se vaan sitten niin että toi 9-3:n T5 boksi ei vaan käytännössä sovi täysin yhteen 9000:n systeemiin vaikka teoriassa kai pitäis. T5 softa kuin T5 softa? Muutahan eroa ei vissiin ole kuin ulkoinen ero, siis se että 9-3:ssa olleen boksin joutuu laittamaan 9000:ssa paikalleen ns. väärin päin.
Viimeksi muokannut a9000, Ke Helmi 21, 2007 14:29. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Veikkaan jotain häikkää kaasupolkimessa
Viimeksi muokannut Firges9000, Ma Tammi 16, 2006 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Onkos sulla joku spegiaali malli? Ainakaan noille saabi tiskiltä saataville ei saa kuin sen normaalin 2v.a9000 kirjoitti:tuo jumittava hukkaportti voisi olla pappa-ajon aiheuttamaa..? magneettiventtiilissä on onneks ikuinen takuu...
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...tarkoittaa varmaan sitä, että hajoaa kuitenkin tuon kahden vuoden sisällä (yleensä kuukausissa tuo aika), jolloin saisi uuden taas 2vuoden takuulla.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Eli fyysistä katkaisijaa ei ole mutta ylipaineen katkaisu toimii softalla ja haisteluun käyttää MAP anturia.Mimmi kirjoitti:Trionic5 tontuissa EI ole ylipainekytkintä.Firges9000 kirjoitti:Veikkaan sitä ylipainekatkaisijaa
Tarkasta ensimmäisenä peruspaineet ja by-pass venttiili
Viimeksi muokannut 9000cst, Ke Tammi 18, 2006 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
kävin tänään saabin tiskillä ja hukkaporttia tai sytytyspuolta epäiltiin siellä. hukkaportti aivastelee, ja tulpilla on ajettu vaan 7000km. Se on sit varmaan DI-boksi..? aamulla kävi vajaalla jonkin aikaa. Samaa vikaa (vajailla pytyillä käynti) ollut edellisessä DI:ssä ennen tätä... eli tais tulla uuden hankinta
V-M kirjoitti:Onkos sulla joku spegiaali malli? Ainakaan noille saabi tiskiltä saataville ei saa kuin sen normaalin 2v.a9000 kirjoitti:tuo jumittava hukkaportti voisi olla pappa-ajon aiheuttamaa..? magneettiventtiilissä on onneks ikuinen takuu...
V-M
Viimeksi muokannut a9000, Ke Helmi 21, 2007 14:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Samanlainen vika korjaantui itselläni DI-kasetin vaihdon jälkeen. Eli tapahtui yksi pätkäisy reippaan kiihdytyksen aikana. Ongelma alkoi paheta ajan kanssa ja rupesi nykäisemään aina vain pienemmillä kiihdytyksillä.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
DI-kasetti maksaa ~200e ja jos et itse halua avata & sulkea neljää ruuvia + yhtä liitintä, veloittaa korjaamo tästä proseduurista minimikorvauksen, joka on luultavasti jotain 30-80e.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Thnx! Haku-toiminnollahan olisi tämäkin tieto löytynyt näin jälkeenpäin huomattuna...Jope kirjoitti:DI-kasetti maksaa ~200e ja jos et itse halua avata & sulkea neljää ruuvia + yhtä liitintä, veloittaa korjaamo tästä proseduurista minimikorvauksen, joka on luultavasti jotain 30-80e.
9000 CD 2.0t -97
#2764
#2764