NG900 Turbon vaihto...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Ni-Go
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 05:12

NG900 Turbon vaihto...

Viesti Kirjoittaja Ni-Go »

Elikkä onkos teillä kokemuksia turbon vaihdosta suurempaan.. kun noissa ng900T on hiukan pieni se "noku" turbo... olen kuullut eri tahoilta ja täälläkin on ollut juttuja mitsujen turboista, ne ovat käsittääkseni erittäin edullisia? mitkäs mitsun turbot sopivat ng900 heittämällä? vai sopiiko mikään heittämällä? ellei millaisia muutostöitä pitää tehdä että uusi puhallin saataisiin toimimaan? ja mistä näitä mitsun turboja saa ostaa suomessa?

Ja ennen kun Viggen ehtii kuittailemaan, yritin tarkistaa vanhat dokumentoinnit "haku" toiminnolla 8) :D 8)
#tuningheaven @ QuakeNet
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: NG900 Turbon vaihto...

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ni-Go kirjoitti:
Ja ennen kun Viggen ehtii kuittailemaan, yritin tarkistaa vanhat dokumentoinnit "haku" toiminnolla 8) :D 8)
Pitää sitä nyt vähän kuittailla :lol:

Katoitko ton, kyse tonnarista mutta muu juttu ihan relevanttia.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... mitsubishi
ja toi
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... mitsubishi

Turbotalladegalla on ilmeisesti vastaava svappi jo tehty?
#1730
500whp.net member
Ni-Go
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 05:12

Viesti Kirjoittaja Ni-Go »

Ja minä kiittää jälleen kovasti... ainostaan yksi asia jäi liten biten hampaankoloon... noissa molemmissa jutuissa puhuttiin td04hl-15t ahtimesta, ja sitten taas ne hyvät jutut mitä olen mitsun turbosta kuullut liittyvät TD04-16 ahtimeen... elikkä mitäs tällä -15 ja -16 on eroa ja mihinkäs tehoihin asti kyseiset riittävät.. ainakin tuo -16 oiskohan ollu hiukan +300 heppaan asti.. voisko joku viel vähän selventää.. niin ja kyseinen TD04-16 ahdin on nissan 200sx kiinni.. mutta on esim. kiinnityksessä eroa tuohon td04hl-15t ahtimeen vai meneekö tuo mainitsemani samalla tavalla "heittämällä"?? 8O
#tuningheaven @ QuakeNet
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ni-Go kirjoitti:Ja minä kiittää jälleen kovasti... ainostaan yksi asia jäi liten biten hampaankoloon... noissa molemmissa jutuissa puhuttiin td04hl-15t ahtimesta, ja sitten taas ne hyvät jutut mitä olen mitsun turbosta kuullut liittyvät TD04-16 ahtimeen... elikkä mitäs tällä -15 ja -16 on eroa ja mihinkäs tehoihin asti kyseiset riittävät.. ainakin tuo -16 oiskohan ollu hiukan +300 heppaan asti.. voisko joku viel vähän selventää.. niin ja kyseinen TD04-16 ahdin on nissan 200sx kiinni.. mutta on esim. kiinnityksessä eroa tuohon td04hl-15t ahtimeen vai meneekö tuo mainitsemani samalla tavalla "heittämällä"?? 8O
Noita 15t ahtimia on vielä ainakin kahdella eri kokoisella pakopesällä.
Jos tonnarista niin hieman suurempi ja riittä jonkun matkaa yli 300 humman. Jos aerosta/viggenistä, niin maksimi mitä on saatu irti on 306hp.
Tämä Nordicin 9-5 aerosta ja rototest penkissä.

Yleensä poijjaat on viritellyt 18t ahtima 15t jälkeen.
#1730
500whp.net member
Ni-Go
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 05:12

Viesti Kirjoittaja Ni-Go »

Vigge kirjoitti: Jos tonnarista niin hieman suurempi ja riittä jonkun matkaa yli 300 humman. Jos aerosta/viggenistä, niin maksimi mitä on saatu irti on 306hp.
Tämä Nordicin 9-5 aerosta ja rototest penkissä.
Niin mä taas varmaan artikuloisin hiukan huonosti... mää tarkotin että kuinka paljon kyseiset Turbot "pystyisivät" tuottamaan.. en että mitä joku on pirssistään saanut irti... Mutta kyllä toikin jo suuntaa antaa, eli kiitos siitä!
#tuningheaven @ QuakeNet
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ni-Go kirjoitti:
Niin mä taas varmaan artikuloisin hiukan huonosti... mää tarkotin että kuinka paljon kyseiset Turbot "pystyisivät" tuottamaan.. en että mitä joku on pirssistään saanut irti... Mutta kyllä toikin jo suuntaa antaa, eli kiitos siitä!
Tota voi mun teitääkseni pitää pienenä ihmeenä, että yli 300 hummaa on tolla ahtimella saatu :lol:
#1730
500whp.net member
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kysyppäs PATE äijältä noita mitsun turboja, pitäis saada aikas edukkaasti ???

siinä on 15 ja 16, kumpi on kumpi...

Kuva







Kuva





http://www.stealth316.com/2-turboguide.htm#c
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900:n turbosta: no onhan se melko onneton, mutta hyvällä softalla, isommalla IC:llä ja 3" röörillä siitäkin saa irti ihan "riittävästi".

Jos aikoo vaihtaa NG900:een isompaa turboa, niin Garrettin T25/T28 -hybridi on varmaan kaikista parhain valinta, sillä se menee lähes heittämällä kiinni vanhan turbon tilalle ja pystyy tuottamaan ainakin 320 hv.

Turbon vaihdossa pitää sitten varautua siihen, että kytkin menee uusiksi ja autossa pitää olla racekat. Sportkat ei nimittäin oikein kestä yli 270 hv:n tehoja.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
KeKe
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 11:38
Paikkakunta: 3 (Tre)

Viesti Kirjoittaja KeKe »

Garrettin T25/T28 -hybridi
Missähän hinnoissa tollanen pyörii?
900T -95-

#1911
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

KeKe kirjoitti:
Garrettin T25/T28 -hybridi
Missähän hinnoissa tollanen pyörii?
SP

Modell: 900/9000, 9-3 90-
Steg I TB25/28
Turbin S/W: Compr Lager Kap Pris Bytes
Kod
Standard Standard alt. slipade turbinblad T28, CNC bearbetat compr.hus 360° axiallager, rek. max 2,0 bar 300 hk 8,100 kr
A

Steg II TB25/28
Turbin S/W: Compr Lager Kap Pris Bytes
Kod

Standard, CNC bearbetat för T28 trim T28 T28 360° axiallager, rek. max 2,0 bar 330 hk 9,100 kr A
Tillval Keramiska kullager +8,250 kr A
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

KeKe kirjoitti:
Garrettin T25/T28 -hybridi
Missähän hinnoissa tollanen pyörii?
Noin tuhat egeä. Neuvoisin kuitenkin hommaamaan autoon ekaksi 3" putken katalysaattorilla, isomman IC:n ja hyvin mapatun softan. Niillä saisi jo vakioturbosta irti 270-280 hv.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
KeKe
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 11:38
Paikkakunta: 3 (Tre)

Viesti Kirjoittaja KeKe »

noiden vaihto kuitenkin tulee varmasti kalliimmaksi kuin turbo+kykin.

Onkos kenelläkään kokemusta isompi IC + maptun + putki + kovempi turbo ym... miten kestää esim. jarrujen uusiminen ja katsastus?

jos päivittäis sitten kunnolla ettei tarvi katua.
900T -95-

#1911
Vastaa Viestiin