Mittarivalot pimenivät

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Mittarivalot pimenivät

Viesti Kirjoittaja east »

Nimittäin piipahdin työmaalla ja jätin -94 cs:n hörisemään pihalle vartiksi ja katso! mittaritaulusta oli kiekkamittarin, nopeusmittarin ja pensa-/lämpömittarin valot hävinneet.
Sulake? Jos niin mikäköhän numero?
Kiitos jälleen kerran.

[Edit: Otsikko... -Jope]
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hmm, palavatko ilmastoinnin / lämpönuppien valot? Entäs kojelaudan nappuloiden?

Vaikuttaako mittarivalojen säädin mihinkään?

Jos muut valot palavat, lähtisin mittariston takaa johtoja heiluttelemaan.. Tuntuu oudolta, että kaikki mittariston isot polttimot palaisivat samalla kertaa.

Jos muutkaan valot eivät pala, niin kokeile ehjällä mittarivalojen säätimellä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Pimeänä myös lämmön säädön, puhaltimen ja suuttimien valinta sekä vaihdevivun (tomaatti) valot...
Flaaminkielinen ohjekirjani ei paljon lämmitä, minkähän sulakkeen perässä ko. keksinnöt ovat?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Eikö sulla ole sulakekannen tarrassa englanniksi nuo sulakkeet?

En valitettavasti muista ulkoa.

Luultavasti tuo kirkkaudensäädin on kuitenkin palanut.. Korvattava saman osanumeron osalla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

94-autossa taitaa olla mittaristovalaistuksen tehonsäätö vielä kahdessa osassa, säätöpyörä kojelaudassa erikseen ja hanskalokeron luona tehoyksikkö. Osat ovat ilmeisesti samat kuin kaikissa vanhemmissa tonnareissa. 95-autossa koko tehonsäätö on saatu jo hoidettua siinä kojetaulussa olevassa reostaatissa, ilman erillistä tehoyksikköä.

Onko auto oikeasti vm 94 (valmistenumerossa oikealla kirjain R) vai 95, (kirjain S)? Vm. 95:ssä mittaristovalaistuksen sulake on numero 29, virta 15 A. Samassa sulakkeessa on silloin oikean puolen parkkivalot.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Valoja on kuin Sokoksen avajaisissa! Se oli se sulake 29. Kiitos avusta, vaikka enhän minä pölkkypää enää tiedä edes autoni vuosimallia...-92 se on. :oops:
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Prrrrr...le. Mitäs nyt tehdään, sulakeet palavat saman tien kun työntää paikoilleen?
:cry:
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Virta menee maihin jostain. Teitkö aiemmin jotain autolle tai sähköille?
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

En tehnyt mitään autolle.
Ja homma jatkuu:
- oikeat sulakkeet loppuivat
- "kokeilin" hieman järeämpää sulaketta
- mittarivalot ja oikea parkki toimivat mutta
- oikea taka/jarruvalo hävisi, sulake ja lamppu ovat ehjiä...
Mitenköhän vikaa voisi lähteä etsimään?
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 568
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Olen kerran ollut todistamassa, että että lamppujen kontaktipinnat voivat ottaa yhteen ja aiheuttaa oikosulun (97 cse)... Ilmeisesti vääräotteisen vaihtajan toimesta ne pienet muovikynnet jotka pitävät kontakteja paikallaan oli kulahtaneet ja siksi lamppu ja kannat eivät pysynyt paikallaan. Itse asiassa ne muovihärpyttimet ja muut oli aika heppoisen näköiset.

Eli kannattaa myös kurkata sinne takavalojen lamppupaneelin sisälle jos sulakkeet jotka syöttävät takavaloja temppuilevat.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

east kirjoitti:En tehnyt mitään autolle.
Ja homma jatkuu:
- oikeat sulakkeet loppuivat
- "kokeilin" hieman järeämpää sulaketta
- mittarivalot ja oikea parkki toimivat mutta
- oikea taka/jarruvalo hävisi, sulake ja lamppu ovat ehjiä...
Mitenköhän vikaa voisi lähteä etsimään?
Nyppäseppä takalampuista liitin irti, ja ennenkaikkea, jos autossa on koukun paikka, niin sen johdot irti ja kokeile uudelleen ehjällä ropulla.
Jokko tuo vaikka rupeisi kestämään.
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Ei koukkua, otin liittimen irti, kaikki näyttäisi olevan ok. Kuitenkin jarruvalo toimii, ajovalo ei. Onhan jarru/takavalolle sama sulake?
Näpit kestäisivät vielä pakkasta jos jollain olisi hyviä ideoita. Vikahan ei tietenkään ole erityisen seksikäs mutta pänniihän se....
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Kiitos tiedoista, tiedän toki mistä selitteet löytyvät, en ole ollut mahdollisuudessa lukea reisullani käyttistä (paitsi flaaminkielistä) ja rasiasta selitteet on joku belgianihme raksinut pois.
Aurinkoista alkukevättä!
Vastaa Viestiin