
Nykiminen
Nykiminen
Tuli tänään vaihdettua toi Nordicin steg1 boxi 2.0t Saabiin ja ongelmat alkoi heti eli nykii että niskat meinaa mennä sijoiltaan.Tämä nykiminen alkaa noin 3000 kierroksen jälkeen kovassa kiihdytyksessä ja jatkuu kyllä pitkälle, Ei ole viellä saanut edes selvää onko kone yhtään tehokkaampi ja vääntävämpi
Tämä boxsi tuli käytettynä joten voisikohan se olla jo viallinen aluperin? Jos ei ole jotain helppoa keinoa korjata niin vanha boxsi takaisiN(NYYH)Siis apua kaivataan

Juuh sama oli meijän 9-5 v6 saabis.. ja koeajetulla 2.3turbos..
En tarkalleen tiedä mitä 2.3T:hen pojat remontoi.. mutta kuullostaa samalle vialle. Nyki kolmesta tonnista ylöspäin.. se oli kylläkin vakio 2.3T.
Ja nykyisestä v6 vaihdettiin tulpat.. ja yhdestä jonkinnäköisestä ilmaletkusta oli sellane pieni adapteri tjm?(muovinen sienen muotoinen? mikä?) halennu.. laski ilmaa letkusta -> todennäköisesti tämä aiheutti nykimisen.. nyki jo paikallaan ja kiihdyttäessä.
En tarkalleen tiedä mitä 2.3T:hen pojat remontoi.. mutta kuullostaa samalle vialle. Nyki kolmesta tonnista ylöspäin.. se oli kylläkin vakio 2.3T.
Ja nykyisestä v6 vaihdettiin tulpat.. ja yhdestä jonkinnäköisestä ilmaletkusta oli sellane pieni adapteri tjm?(muovinen sienen muotoinen? mikä?) halennu.. laski ilmaa letkusta -> todennäköisesti tämä aiheutti nykimisen.. nyki jo paikallaan ja kiihdyttäessä.
Voi olla myös se kuuluisa DI-kasetti, mikä voi toimia vielä vakioboksillanormiahtopaineilla ok. Mutta kun laitetaan viripurkki, mikä vaatii täsmällisyyttä korkeammillakin paineilla alkaa ongelmia ilmetä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Softa toimii siten mitä muut anturit antavat tietoa. Mikäli saatu data on virheellistä säätää boksi itsnesä vikatilaan = moottorikuvake syttyy. Vaihtoehtoja tilanteen korjaamiseksi:
- käytä vain 98 polttoainetta
- aja saab huoltoon ja pyydä testikasetti jolla testataan onko vika ollut sytytyskasetissa
Jos vika on ilmamassamittarissa antaa ahdin liikaa ahtoja jotka ilmenee moottorivikakuvakkeena. Jos vika on magneettiventtiilissä tulee liian korkeat ahdot tai matalat.
Oma veikkaus on bensa tai sytkäboksi.
Nordicin boksit ovat GM hyväkymiä virityssarjoja joten sen kanssa voi hyvinkin ajaa mille tahansa GM valtuuttamalla huollolle ja pyytää tarkastamaan yllä mainitut kohdat
Katana ota yhteyttä minuun joko info@trolli.nu tai soita 0400 800 535
- käytä vain 98 polttoainetta
- aja saab huoltoon ja pyydä testikasetti jolla testataan onko vika ollut sytytyskasetissa
Jos vika on ilmamassamittarissa antaa ahdin liikaa ahtoja jotka ilmenee moottorivikakuvakkeena. Jos vika on magneettiventtiilissä tulee liian korkeat ahdot tai matalat.
Oma veikkaus on bensa tai sytkäboksi.
Nordicin boksit ovat GM hyväkymiä virityssarjoja joten sen kanssa voi hyvinkin ajaa mille tahansa GM valtuuttamalla huollolle ja pyytää tarkastamaan yllä mainitut kohdat
Katana ota yhteyttä minuun joko info@trolli.nu tai soita 0400 800 535
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta