Kokoero

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Aeroilia
"Turbo"

Kokoero

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Pääsin tänään ajelemaan 9-3ss:ää ja kyllä tuntu kokoero 9-5 sedanin jälkeen todella suurelta.
Ulkomitoiltaan noissahan ei juurikaan eroa ole, mutta sisältä ero oli huikea.
Ilmeisesti ss:än turvavarusteet vievät niin paljon enemmän tilaa, että verottaa nuinkin paljon matkustamon tiloista.
Onko muilla samoja kokemuksia? :D
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse taas yllätyin kuskin tiloista 9-3:ssa ,yli 190cm pitkä mahtuu melkein yhtä hyvin kuin 9-5:kiin, takatiloissa on mielestäni suurin ero 9-5:n hyväksi :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Frostgrey kirjoitti:Itse taas yllätyin kuskin tiloista 9-3:ssa ,yli 190cm pitkä mahtuu melkein yhtä hyvin kuin 9-5:kiin, takatiloissa on mielestäni suurin ero 9-5:n hyväksi :wink:
Puhutko nyt varmasti 9-3ss mallista?. Meinaan 195cm kuskilla ei juuri ole asiaa ko tuotteen rattiin. Vanhaan 9-3 sopii mainiosti. Tuli koeistuttua tuote pari kk sitten. Osto päätös seuraavan auton suhteen tuli heti-> se on 9-5 :oops: :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Psychocowboy kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Itse taas yllätyin kuskin tiloista 9-3:ssa ,yli 190cm pitkä mahtuu melkein yhtä hyvin kuin 9-5:kiin, takatiloissa on mielestäni suurin ero 9-5:n hyväksi :wink:
Puhutko nyt varmasti 9-3ss mallista?. Meinaan 195cm kuskilla ei juuri ole asiaa ko tuotteen rattiin. Vanhaan 9-3 sopii mainiosti. Tuli koeistuttua tuote pari kk sitten. Osto päätös seuraavan auton suhteen tuli heti-> se on 9-5 :oops: :wink:
Kyllä kyllä! :D tullut sekä SS ja SC koeajettua ja tosiaan ei itsellä(n.195cm) moitetta kuskin tiloista :wink: Kyllä taas mielestäni vanhempi 9-3:n on ahtaampi. SS/SC:n penkki on kyllä aika onneton reisitukien kohalla, penkki on niin pirun lyhkänen istuinosaltaan :?
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jos toisella on pitkä selkä ja lyhyet jalat ja päinvastoin :D
Itse olen pygmi (181cm) mutta sekä 9-5.ssä että og9-3:ssa sain kuskinpenkin niin kauas etten ylettyisi polkimille kuin puujaloilla :D

Reisituki on molemmissa (vakio) penkeissä aivan yhtä huono, samat penkit taitavat ollakin?
9-3SS:ssä on tullut vain istuskeltua sisällä, oli tosi ahtaan tuntuinen, samaa luokkaa kuin vaikka Skoda Octavia (tai kajakki).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Itse en ole vielä sellaisessa autossa istunut missä ei olisi saanut penkkiä vetää takarajaan. :wink: VW Passat ollut tähän mennessä ainoa vehje missä on penkin saanut "riittävän" taakse ja alas.
9-5:kin saisi mennä vielä penkki n. 5cm taakse päin, eli minä taidan olla ainakin aika pitkä kinttuinen :lol:

Tosiaan minun mielestä ei 9-5 ja 9-3 ss kuskin tiloissa ei ole suurtakaan eroa :roll:

Kajakista oli helppo siirtää kiskoja n. 6cm taakse päin :wink: :D
saab87
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saab87 »

työ pojat ootte iha hassuja, ei sitä penkkii sinne viimeseen pykälään tarvii laitaa, vaa ensimmäiseen :lol: vai enkö mie sittenkää oo pitkänhuiskee 8O onko minnuu kusetettu
Rouva JuAn
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Psychocowboy
"Hölösuu"

Frostgrey kirjoitti:
Kyllä kyllä! :D tullut sekä SS ja SC koeajettua ja tosiaan ei itsellä(n.195cm) moitetta kuskin tiloista :wink: Kyllä taas mielestäni vanhempi 9-3:n on ahtaampi. SS/SC:n penkki on kyllä aika onneton reisitukien kohalla, penkki on niin pirun lyhkänen istuinosaltaan :?
No joo mä olen matalajalkainen malli :wink: eli pitkä ruoto. Mutta oikeasti ei mitään saumaa kunnon ajoasentoon kun kuuppa oli katossa. Duunikaverin Leoniinkin mahtui paremmin 8O . 9-5 oli kuin olohuoneen sohva :D
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Psychocowboy kirjoitti: No joo mä olen matalajalkainen malli :wink: eli pitkä ruoto. Mutta oikeasti ei mitään saumaa kunnon ajoasentoon kun kuuppa oli katossa. Duunikaverin Leoniinkin mahtui paremmin 8O . 9-5 oli kuin olohuoneen sohva :D
Mielestäni etenkin 9-5:n penkin sai kyllä älyttömän taakse, kun purin kojelautaa ja keskikonsolia niin en vaivautunut irrottamaan etupenkkiä kun mahtui häärimään siinä muutenkin, ja kuskin jalkatilassa tuli vietettyä kippurassa useampi tunti ACC:n pömpeliä purkaessa.

Pitää laittaa sut koeajolle tolla mun vanhalla penarilla, siinä penkki rullautuu melkein takaloosteriin asti 8)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
snuggles
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No itehän oon tämmönen 170 noin pitkä.
Persjalkasuutta voinee määritellä sillä, että eukkoni on mua lyhyempi, silti se ostaa 2-4 tuumakokoa pidempilahkeisia farkkuja... :oops:

9-3 miellytti siksi, että siinä on kaikki mukavasti "lähellä".
Esim. jotain V70 vollea testatessa oli vähän yksinäinen olo siellä ohjaamossa.
Mun mielestä sopii hyvi ainaki pienelle ihmiselle toi 9-3.
Psychocowboy
"Hölösuu"

ng900aero kirjoitti: Pitää laittaa sut koeajolle tolla mun vanhalla penarilla, siinä penkki rullautuu melkein takaloosteriin asti 8)
Jep, noissahan on yleensä ollut kuninkaalliset jalkatilat mutta se meikäläisen ongelma eli korkealla keikkuva iso pää osuu aina joka paikkaan :wink: . Toki koeajon suoritan mielelläni. Tosin meitä kasvuhäiriöisiä on moneen lähtöön: kaverini on 205 pitkä ja ajaa corollalla 8O . Polvet tosin näkyy sivuikkunasta mutta lyhytselkäisenä ei mitään ongelmaa :D
Ja kuten Snuggles sanoi (ja mitoillaan osoittaa :wink: ) lyhytkin immeinen voi sujuvasti ajella 9-3:sta. Ainakaan ei ole eukko valitellut. 9-5:n kanssa voi tulla ongelmia. Siitä näkyvyys oli hieman erilainen mutta sehän selviää kun eukon siihen istuttaa. Ei tosin vielä, muuten olisi kämpässä kaksi ihmistä jotka haluaa uuden auton :oops: :oops: .
Edelleenkin ihmettelen tuota tila kommenttia 9-3ss mallista. Kai se on käytävä uudelleen sulloutumassa joku kerta ko kärryyn ja otettava kamera mukaan kun allekirjoittanut sulloutuu sisään :wink:
mek
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja mek »

Jotenkin nämä kaikki nykyiset autot ovat turvonneet sisäänpäin, liekö turvavarusteiden takia. Olen monellekin automyyjälle sanonut, että ottavat mukaan viisi isoa miestä ja mittanauhan ja etsivät jostakin vanhan Saab 99:n. Akseliväli 247, kokonaispituus 435. Sisään sopii viisi isoa miestä nikottelematta ja viihtyy pitemmänkin matkan. Nykyisen 9-3 SS:n akseliväli ja kokonaispituus ovat parikymmentä senttiä suuremmat, mutta sisätilat ahtaammat, eikä tilanne ole yhtään parempi muidenkaan merkkien suhteen.
Aeroilia
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

mek kirjoitti:Jotenkin nämä kaikki nykyiset autot ovat turvonneet sisäänpäin, liekö turvavarusteiden takia. Olen monellekin automyyjälle sanonut, että ottavat mukaan viisi isoa miestä ja mittanauhan ja etsivät jostakin vanhan Saab 99:n. Akseliväli 247, kokonaispituus 435. Sisään sopii viisi isoa miestä nikottelematta ja viihtyy pitemmänkin matkan. Nykyisen 9-3 SS:n akseliväli ja kokonaispituus ovat parikymmentä senttiä suuremmat, mutta sisätilat ahtaammat, eikä tilanne ole yhtään parempi muidenkaan merkkien suhteen.
Aivan sisätilat pienenevät kun autoon tulee turvavarusteita ja paksumpaa pilaria yms.
Kyllä silti otan auton jossa nuo turvavarusteet ovat, auton kokoa täytyy sitten vaan kasvattaa eli siirtyä tonnareihin tai 9-5:siin :wink:
Tasapaino akseli
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

OT:Oisko joukossa Kainuulaista kairankulkijakansan sukujuurta olevia kuin noi persjalkasia kavereita noilla mitoilla..elikä suunniteltu kulkemaan pitkospuita.. lyhyet jalat ja pitkät kädet pysyy paremmin tasapainossa.Minä en mahdu og9-3ratin taakse muuten kuin pientä kipua tuntien sääriluut kiinn kojetaulussa ja polvet kiinni ratissa.. :lol: mittaa vain 191cm.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Psychocowboy
"Hölösuu"

Tasapaino akseli kirjoitti:OT:Oisko joukossa Kainuulaista kairankulkijakansan sukujuurta olevia kuin noi persjalkasia kavereita noilla mitoilla..elikä suunniteltu kulkemaan pitkospuita.. lyhyet jalat ja pitkät kädet pysyy paremmin tasapainossa.Minä en mahdu og9-3ratin taakse muuten kuin pientä kipua tuntien sääriluut kiinn kojetaulussa ja polvet kiinni ratissa.. :lol: mittaa vain 191cm.
Taitaa kaverilla olla S kokoa paita ja xxxl housut jos noin on....tai helvetin isot *****t kun tuohon rakoon mahdu :wink: :wink:
Vastaa Viestiin