Tonnariko lähtee pois?
Tonnariko lähtee pois?
Alkaa hermo mennä. 9000 ce 2,3 -95 turbo alkoi nypyttään viime syksynä.
Joulukuussa vaihdettiin huollon yhteydessä platinatulpat.
Ei nypytyttänyt. Ihana ajaa.....
Samperi alkoi taas... Kun lämpöset alkoi. Missä vois olla vika?
Koitin ajaa kaikilla mahdollisilla kierroksilla... ainoa mitä huomasin ...
nypytys tuli säännöllisesti n. 30 sek välein.
Taidan myydä kokonaan pois ja ostaa Seatin ... näin puhuu kahden saabin "Nainen".
Joulukuussa vaihdettiin huollon yhteydessä platinatulpat.
Ei nypytyttänyt. Ihana ajaa.....
Samperi alkoi taas... Kun lämpöset alkoi. Missä vois olla vika?
Koitin ajaa kaikilla mahdollisilla kierroksilla... ainoa mitä huomasin ...
nypytys tuli säännöllisesti n. 30 sek välein.
Taidan myydä kokonaan pois ja ostaa Seatin ... näin puhuu kahden saabin "Nainen".
Se on mun ongelma, että on Tissit?
Ettei ilmastoinnin kompura kävisi pari kertaa minuutissa ja aiheuttaisi nykäyksen? 
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=39137

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=39137
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tonnariko lähtee pois?
Olihan uudet tulpat tyyppiä BCPR7ES? Nypyttäminen voi tietenkin johtua myös ziljoonasta muusta syystä, mukaanlukien DI-kasetti.Saabitar kirjoitti:Alkaa hermo mennä. 9000 ce 2,3 -95 turbo alkoi nypyttään viime syksynä.
Joulukuussa vaihdettiin huollon yhteydessä platinatulpat.
Ei nypytyttänyt. Ihana ajaa.....
Samperi alkoi taas... Kun lämpöset alkoi. Missä vois olla vika?
Koitin ajaa kaikilla mahdollisilla kierroksilla... ainoa mitä huomasin ...
nypytys tuli säännöllisesti n. 30 sek välein.
Kun kerran tekee tuota koko kierrosalueella niin kaasuläpän asentoanturi se tuskin on.
Kuluttaako autosi öljyä yhtään? Vuosikerta on ainakin tunnetusti venttiilinvarrenkumien paikallaanpysymisen puolesta kehnoin mahdollinen. Jos nuo ovat irti tai väljiä niin venttiilien vartta pitkin valuu paluutilaan öljyä joka sotkee tulpat ynnä venttiilit - saattaa aiheuttaa myös tuollaisen nypytyksen. Tämä tietenkin poistuu kansirempalla.
Tuota en pitäisi ongelmana...Saabitar kirjoitti:Se on mun ongelma, että on Tissit?

Ei vie
Huoltopojat vaihtoi tulpat ja uskon, kun vaadin niitä ne tuli varmaan, mutta onko Saabeille vielä jotkut omat?
Ei vie öljyä. Kaikki muuten ihan hyvin.
Ja bensaakin kuluttaa ihan kohtalaisesti 8-9välillä. (pitkää matkaa 6,7)
En kyllä ole kaikkein hanakkaimia antamaan kaasua.
Koska tiedän millä ajan sitä ei tartte näyttää,,,,, muuta kuin ohitustilanteissa.
DI on vaihdettu ja kansiremppa tehty vuosi sitten joten ei voi olla siitä.
Ainoa mikä mikä vielä minua vaivaa niin toi alipainejohto...
oli hieman löysässä. Otin irti ja laitioin kiinni. Saas nähdä auttaako.
Ei vie öljyä. Kaikki muuten ihan hyvin.
Ja bensaakin kuluttaa ihan kohtalaisesti 8-9välillä. (pitkää matkaa 6,7)
En kyllä ole kaikkein hanakkaimia antamaan kaasua.
Koska tiedän millä ajan sitä ei tartte näyttää,,,,, muuta kuin ohitustilanteissa.

DI on vaihdettu ja kansiremppa tehty vuosi sitten joten ei voi olla siitä.
Ainoa mikä mikä vielä minua vaivaa niin toi alipainejohto...
oli hieman löysässä. Otin irti ja laitioin kiinni. Saas nähdä auttaako.

Se on mun ongelma, että on Tissit?
Re: Ei vie
DI-kasetti on tunnetusti varsin nirso härveli tulppien suhteen. Eli virallinen tulppa turboihin on NGK BCPR7ES-11 ja siitä ei ole syytä poiketa.Saabitar kirjoitti:Huoltopojat vaihtoi tulpat ja uskon, kun vaadin niitä ne tuli varmaan, mutta onko Saabeille vielä jotkut omat?
Joskus on ihan hyvä uskoa mitä siellä auton manuaalissa sanotaan

Re: Ei vie
Näin on, usein käyntiongelmat johtuvat ainoastaan vääristä tulpista, näistä tapauksista on juttua vaikka kuinka paljon. Vaihda siihen nuo oikeat tulpat, siitä on hyvä lähteä liikkeelle.rälläkkä kirjoitti: DI-kasetti on tunnetusti varsin nirso härveli tulppien suhteen. Eli virallinen tulppa turboihin on NGK BCPR7ES-11 ja siitä ei ole syytä poiketa.
Joskus on ihan hyvä uskoa mitä siellä auton manuaalissa sanotaan
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Tonnariko lähtee pois?
Mawerick:n kanssa samaa ehdotan eli ilmastoinnin kompura menee päälle. Tuo aiheuttaa nykäisyn.Saabitar kirjoitti: Samperi alkoi taas... Kun lämpöset alkoi. Missä vois olla vika?
Koitin ajaa kaikilla mahdollisilla kierroksilla... ainoa mitä huomasin ...
nypytys tuli säännöllisesti n. 30 sek välein.
Onko tuo nykiminen koko aikaista siis nykiikö autosi esim. viiden sekunnin ajan vai onko se vain yksi nykäisy? Tuo 30sek. jakso ainakin puoltaa tuonne kompuran suuntaan.
Testaa ottamalla kompura pois päältä eli Econ tai Off napista ilmastointi pois käytöstä. Loppuuko nykiminen? Jos ei, niin silloin tuo ACC ei ole syyllinen, vaan vika on jossain muualla. Tuo ACC:n nykäisy ei ole edes vika vaan ominaisuus.
Tuo ei ainakaan poista ongelmaa autojen kanssa, vaan ainoastaan vikojen kohde vaihtuuSaabitar kirjoitti: Taidan myydä kokonaan pois ja ostaa Seatin ... näin puhuu kahden saabin "Nainen".

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Taitaa olla se kompura
Ajelin tänään töihin ja aamulla kun oli hieman viileämpää.... meni jopa 15 minsaa ennenkuin nykähti...
Nykäykset ... on sellasia kuin veto loppuisi..miten sen nyt sanoisi esim kun tulet metsästä peltoaukealle tuulessa niiin tuntuu kuin meinais puhti loppua....
no eni vei
Töistä kotiin tullessa oli ilmastointi päällä ja nykähti taas noin 5 minsan päästä.
Otin pois ilmastoinnin päältä ja annoin auton lämmetä sisältä kunnolla ja laitoin päälle ... ja kas kumma heti kun painoin "autoa" niin nykähti.
Näin tein kaksi kertaa ja joka kerta nykähti.
Eli onko tämä muka ominaisuus? En ole ennen tavannut?
Nykäykset ... on sellasia kuin veto loppuisi..miten sen nyt sanoisi esim kun tulet metsästä peltoaukealle tuulessa niiin tuntuu kuin meinais puhti loppua....
no eni vei
Töistä kotiin tullessa oli ilmastointi päällä ja nykähti taas noin 5 minsan päästä.
Otin pois ilmastoinnin päältä ja annoin auton lämmetä sisältä kunnolla ja laitoin päälle ... ja kas kumma heti kun painoin "autoa" niin nykähti.
Näin tein kaksi kertaa ja joka kerta nykähti.
Eli onko tämä muka ominaisuus? En ole ennen tavannut?
Se on mun ongelma, että on Tissit?
Ei mulla ainakaan auto "nyykähdä" kun kompura lähtee päälle. Autona kanssa 2,3T.
Tyhjäkäynnillä käyntiääni hieman muuttuu, mutta ei tosiaankaan ajossa tunnu missään.
Tämän tehoinen auto ei piruvie saa nyykähtää mistään kompuran käynnistä.
Etteivaan olisi kompura hajoamassa, jumittaa tms. sellainen ehkä saattaisi tuntua jarrutuksena ajossa.
Villinä arvauksena voisi heittää että, onko kompressorin öljyt ja kylmäaineet tarkastettu milloin? En kyllä tiedä voiko kompuran öljyt "karata".
Noita platinatulppia pidän kyllä silti pelkkänä rahan haaskauksena tonnarissa
Tyhjäkäynnillä käyntiääni hieman muuttuu, mutta ei tosiaankaan ajossa tunnu missään.
Tämän tehoinen auto ei piruvie saa nyykähtää mistään kompuran käynnistä.

Etteivaan olisi kompura hajoamassa, jumittaa tms. sellainen ehkä saattaisi tuntua jarrutuksena ajossa.
Villinä arvauksena voisi heittää että, onko kompressorin öljyt ja kylmäaineet tarkastettu milloin? En kyllä tiedä voiko kompuran öljyt "karata".
Noita platinatulppia pidän kyllä silti pelkkänä rahan haaskauksena tonnarissa

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Täytyy sanoa, että ei se ilmastoinnilla nykiminen kyllä mikään ominaisuus ole ..
Minun tonnareistani yksikään ('97, '96, '87) ei ole nykäissyt ajossa kun kompura on käynnistynyt, jokaisessa ACC.
Eli nyt vaan ilmastointia korjaamaan.. Kompura voi tosiaan olla kuiva, jos siinä tiivisteet falskaa..
Öljy voi paeta myös muualla olevista vuotopaikoista kylmäaineen mukana.
(poistin threadista pari postausta, joissa ei puhuta lainkaan subjectin ongelmasta)
Minun tonnareistani yksikään ('97, '96, '87) ei ole nykäissyt ajossa kun kompura on käynnistynyt, jokaisessa ACC.
Eli nyt vaan ilmastointia korjaamaan.. Kompura voi tosiaan olla kuiva, jos siinä tiivisteet falskaa..
Öljy voi paeta myös muualla olevista vuotopaikoista kylmäaineen mukana.
(poistin threadista pari postausta, joissa ei puhuta lainkaan subjectin ongelmasta)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
kyllä ainakin mun 9000:ssa huomaa pienenä nykäyksenä kun kompura lähtee päälle. Jos on pintakaasulla tai ihan tyhjäkäynnillä. Ei sitä maantiellä huomaa.
9-5 aerossa ei koko ilmastoinnin toimintaa huomaa missään oloissa muuta kuin että ilmaa tulee. Toimiikohan se eri tavalla vai onko vain sitä kuuluisaa Potkua niin paljon enemmän
9-5 aerossa ei koko ilmastoinnin toimintaa huomaa missään oloissa muuta kuin että ilmaa tulee. Toimiikohan se eri tavalla vai onko vain sitä kuuluisaa Potkua niin paljon enemmän

9000CS 2,3
Olen myös huomannut kompuran kytkeytymisen, ei sitä mulla nykäykseksi voi sanoa mutta kevyellä kaasulla ajellessa pienenä "puutumisena" kumminkin. Havaitseminen on varmasti paljon kiinni kuskin "takapuolen herkkyydestä"
, toinen huomaa, toinen ei.
Ja ei kai se kompura ihan kuiva voi olla jos ilmastointi vielä pelaa?, viime päivinähän on ollu ihan hyvät testi-ilmat
.

Ja ei kai se kompura ihan kuiva voi olla jos ilmastointi vielä pelaa?, viime päivinähän on ollu ihan hyvät testi-ilmat

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Mulla ei huomaa kompuran päällelähtöä noissa vauhdeissa mut kun flekti lähtee pyörimään se aiheutta jonkin asteisen nykäyksen. kun jännite notkahtaa hiukan hetkellisesti alaspäin.Saappi Kuski kirjoitti:kyllä ainakin mun 9000:ssa huomaa pienenä nykäyksenä kun kompura lähtee päälle. Jos on pintakaasulla tai ihan tyhjäkäynnillä. Ei sitä maantiellä huomaa.
9-5 aerossa ei koko ilmastoinnin toimintaa huomaa missään oloissa muuta kuin että ilmaa tulee. Toimiikohan se eri tavalla vai onko vain sitä kuuluisaa Potkua niin paljon enemmän
Siitä tulikin mieleen että onko latauspuoli ja akku kunnossa kysymyksen esittäjän autossa?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Mulla tekee myös jähyttimenflektin lähtiessä käyntiin tyhjäkäynnillä tai matalilla kierroksilla, että ihan kuin pätkäisisi sähköjä hetkeksi, kun meinaa auto sammua ja valotkin vilkahtaa. Missähän vika ja mitä pitäisi tehdä korjaamiseksi? Voiko vika olla flektin moottorissa tai jossain releessä? Akku on parhaat päivänsä kyllä jo nähnyt, mutta ei siinä ny noin varmaan pitäisi silti käydä.
Kompurankin käyntiinlähdön huomaa juuri ja juuri... ei kyllä mitn. häiritse.
Kompurankin käyntiinlähdön huomaa juuri ja juuri... ei kyllä mitn. häiritse.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77