Turbon laippa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Turbon laippa

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Mikähän tuo valkoinen on tuossa turbon laipan kohdalla. Juuri tuossa kohta kun on kiinni pakosarjassa http://water.pp.fi/saab/1.JPG .Onkohan jotakin josta pitäisi olla huolissaan.

Auto on saab 900i S -90 Kat
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kuluttaako kone vettä tai öljyä? jossei, niin ei syytä huoleen
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

mikkoimp kirjoitti:kuluttaako kone vettä tai öljyä? jossei, niin ei syytä huoleen

Pikkuisen vettä häviää. Valaisetko vähäsen...mitä jos häviää pikkuisen vettä taikka öljyä?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

sitten mahdollista alkavaa kansipahvi vikaa... glygolista jää tuommoiset jäljet kuumassa, joskus öljystäkin jos kunnolla hehkuun ajetaan turbo.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Kiitos!
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Ja useimmiten kun glygoli ja öljy sekoittuu keskenään, niin tulee sellasta kermanväristä mömmöä..
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Suabisti kirjoitti:Ja useimmiten kun glygoli ja öljy sekoittuu keskenään, niin tulee sellasta kermanväristä mömmöä..
siis paisunta säiliöön tai öljykorkkiin...

eli ei mitään syytä vielä huoleen, sitten vasta kun vettä alkaa enemmän katoamaan tai sekoittumaan öljyyn tai ei lähde kaikilla käyntiin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Niin...aamusin tahtoo kolmella käydä jonkin aikaa ja sitten tulee neljäs mukaan. Katsoin tänään eka pytyn tulpan reiästä ja siellä oli jäähdytys nestettä jonkin verran. Tarkistin vielä puutikulla ja sitä siihen jäi. Öljyt ja vedet ei sekoituneet. Aloitin purkaamisen ja vaihdan pahvin. Pakosarja ja turbo on poistettu vielä on imusarja irrotettava , sitten kannenpultit mutta jää huomiseen . Tovottavasti ei kansi halki.
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Tiedustelen huomista kannen irrotusta varten, miten kansi saa pois kun on nuo kaksi ratasta jossa ne jakoketjut on. Rattaat saa kyllä irti nokista mutta pitääkö molemmista rattaista poistaa se ketju vai pitääkö se mennä rattaine päivineen siitä kannen reiästä läpi?
8v oli helppo kun siinä meni se ratas ja ketju yhdessä läpi. Nyt tuli pikkuisen "tänka på" miten tehdä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

hiphop kirjoitti:Tiedustelen huomista kannen irrotusta varten
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 283#150283
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Kiitos vastauksista. Jäi epäselväksi vielä että miten ne nokkamerkit oiken pitää olla. Kuvissa on laitettu että kun on viistossa (osoittaen nokkalaakerin kohdistin merkkiä) niin väärin ja sitten toisessa kuvassa en taas näe niitä nokkamerkkejä lainkaan :?:
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

siis juuri sillain että akselipukin ja nokan merkit ja sytyn nolla kohta ovat merkeissään..
18mm lenkki-avaimen tarvit nokasta kiinni pitämiseen, ovat olleet aina helvetin tiukassa niin nykyään irrotan aina suosiolla koko nokat ja otan ketjun pois hampaalta, näkee sitten laakeripukkienkin kunnon ja painimien
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Näin ne on tällä hetkellä http://water.pp.fi/kansi/ onko oikein :?:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

hiphop kirjoitti:onko oikein
Saattaahan ne olla hyvinkin oikein, varsinkin jos nokkapyörien merkit on kohtisuoraan kannen tasoa vastaan. Nokkapukkien merkkiin kohdistumisen tarkkuus riippunee siitä, miten paljon ketju on venynyt.

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/jakoketju/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

jus kirjoitti:
hiphop kirjoitti:onko oikein
Saattaahan ne olla hyvinkin oikein, varsinkin jos nokkapyörien merkit on kohtisuoraan kannen tasoa vastaan. Nokkapukkien merkkiin kohdistumisen tarkkuus riippunee siitä, miten paljon ketju on venynyt.

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/jakoketju/

No sitten on omassa OK huomista irrotusta varten.
Vastaa Viestiin