Saab 900i -86 Kone ei käynnisty lämpimänä.
Saab 900i -86 Kone ei käynnisty lämpimänä.
Kun moottorin käyttää normaalilämpötilaan ja sammuttaa sen tunniksi, ei lähde käyntiin starttaamalla! Lykkäämällä tai hinaamalla lähtee.
Joutuu odottamaan useita tunteja(varsinkin kesällä), ennenkuin lähtee avaimella käyntiin. Kun lähtee, auto on niin kuin mitään erikoista ei olisi tapahtunutkaan.
Olen tarkistanut sytytyksen, ei mitään vikaa!
Bensan saannissa on jotain häikkää. Ruiskujärjestelmän alapuolella on jokin venttiili josta valuu bensaa, kun autoa on käyttänyt tai startannut. Moottorin käydessä ei valu.
Kuulemma osa on nimeltään jokin "pakokaasunkierrätysventtiili!" ja sinne ei edes kuulu polttoaineen mennä!
Oliskohan kenelläkään vinkkiä, miten saisin korjatuksi tämän vian?
Joutuu odottamaan useita tunteja(varsinkin kesällä), ennenkuin lähtee avaimella käyntiin. Kun lähtee, auto on niin kuin mitään erikoista ei olisi tapahtunutkaan.
Olen tarkistanut sytytyksen, ei mitään vikaa!
Bensan saannissa on jotain häikkää. Ruiskujärjestelmän alapuolella on jokin venttiili josta valuu bensaa, kun autoa on käyttänyt tai startannut. Moottorin käydessä ei valu.
Kuulemma osa on nimeltään jokin "pakokaasunkierrätysventtiili!" ja sinne ei edes kuulu polttoaineen mennä!
Oliskohan kenelläkään vinkkiä, miten saisin korjatuksi tämän vian?
Viimeksi muokannut Makepo, Ti Touko 23, 2006 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olisiko taas lämpöaikakytkin rikki, ja antaa lisäbensaa startissa vaikkei tarvitsisi.
Kokeile irrottaa kylmäkäynnistyssuuttimen johto irti ainakin muutamaksi päiväksi ja kokeilen miten startit sujuvat, näillä keleillä pitäisi käynnistyminen ihan kylmänäkin onnistua tuo johto irti.
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/99KJe ... age36.html
Jos tuo puolilämpimänä käynnistyminen onnistuu paremmin kun tuo suuttimen johto on irti, vika on suurella varmuudella lämpöaikakytkimessä. Purkuautosta saanee sellaisen toimivan halvalla.
Hakusanalla lämpöaikakytkin löytyy täältä paljon juttua, mm.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31475
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3321
Kokeile irrottaa kylmäkäynnistyssuuttimen johto irti ainakin muutamaksi päiväksi ja kokeilen miten startit sujuvat, näillä keleillä pitäisi käynnistyminen ihan kylmänäkin onnistua tuo johto irti.
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/99KJe ... age36.html
Jos tuo puolilämpimänä käynnistyminen onnistuu paremmin kun tuo suuttimen johto on irti, vika on suurella varmuudella lämpöaikakytkimessä. Purkuautosta saanee sellaisen toimivan halvalla.
Hakusanalla lämpöaikakytkin löytyy täältä paljon juttua, mm.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31475
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3321
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Seuraavan kerran kun auto ei suostu käynnistymään olisi vallan mielenkiintoista irrottaa suuttimet, pakkokäyttää bensapuppua ja nostaa määränjakajan lautasta.
Sitten voikin hämmästellä suuttimien ruiskutuskuviota.
Jos räkii tuossa tilanteessa, niin jossain päin järjestelmää on höyrylukko,
luultavimmin suutinputkissa.
Jos suihku on hyvä, niin ylläoleva on yhtä tyhjän kanssa.
Höyrylukon ollessa kyseessä voi syyttävällä sormella osoittaa polttoaineen paineenvaraajaa, joka sijaitsee oikealla taka-akselin yläpuolella.
Sitten voikin hämmästellä suuttimien ruiskutuskuviota.
Jos räkii tuossa tilanteessa, niin jossain päin järjestelmää on höyrylukko,
luultavimmin suutinputkissa.
Jos suihku on hyvä, niin ylläoleva on yhtä tyhjän kanssa.
Höyrylukon ollessa kyseessä voi syyttävällä sormella osoittaa polttoaineen paineenvaraajaa, joka sijaitsee oikealla taka-akselin yläpuolella.
Mulla on tuota samaa vikaa tosin lievempänä, lähtee käyntiin lämpimänä kun painaa kaasupolkimen puoleen väliin ja jatkaan starttaamista, jos pedaalia ei paina ei taatusti käynnisty
Painevaraaja laskee päräyksen pitkän seisomisen jälkeen, joten se ei liene ihan priimakunnossa enää.
Ruiskutuskuvio on kylmänä (lämpimänä en ole kokeillut) ihan hyvä.
Lämpöaikakytkinkin näyttäisi toimivan oikein, tiedä sitten....

Painevaraaja laskee päräyksen pitkän seisomisen jälkeen, joten se ei liene ihan priimakunnossa enää.
Ruiskutuskuvio on kylmänä (lämpimänä en ole kokeillut) ihan hyvä.
Lämpöaikakytkinkin näyttäisi toimivan oikein, tiedä sitten....
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Muistutukseksi että lämpimänä testatessa tuossa on selkee tulipalovaara, hieno bensasumu kun on melko syttyvää tavaraa vaikka harvoin noi enää kauhean hienojakoisia kun kilsoja on kertyny.MacTurbo kirjoitti:Ruiskutuskuvio on kylmänä (lämpimänä en ole kokeillut) ihan hyvä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Näin on, laittaa ne suuttimet vaikka limsapulloihin, ei jännitä enää niin paljon.tetammi kirjoitti:Muistutukseksi että lämpimänä testatessa tuossa on selkee tulipalovaara, hieno bensasumu kun on melko syttyvää tavaraa vaikka harvoin noi enää kauhean hienojakoisia kun kilsoja on kertyny.MacTurbo kirjoitti:Ruiskutuskuvio on kylmänä (lämpimänä en ole kokeillut) ihan hyvä.
Saab 900i -86 Kone ei käynnisty lämpimänä.
Nyt lähtee käyntiin Saappi, ainakin lämpimänä!
Vika on ilmeisesti siinä lämpöaikakytkimessä, koska heti lähti käyntiin kun irroitin johdot kylmäkäynnistyssuuttimesta!
Kiitos vinkeistä! Olisinpa hoksannut aiemmin nämä sivut, kun on ollut ongelmia!
Vika on ilmeisesti siinä lämpöaikakytkimessä, koska heti lähti käyntiin kun irroitin johdot kylmäkäynnistyssuuttimesta!

Kiitos vinkeistä! Olisinpa hoksannut aiemmin nämä sivut, kun on ollut ongelmia!

Re: Saab 900i -86 Kone ei käynnisty lämpimänä.
Hyvä jos vika selvisi. Mut siltä varalta että ongelmat jatkuvat, niin minulla oli muinoin -79 900 EMS:issä myös oireina ettei meinannut lähteä lämpimänä käyntiin. Syynä oli ilmamäärämittarin lautasen säätö, otti kiinni kartioon ja ei noussut ennenkuin löi nyrkillä määränsäätimeen/auto oli jäähtynyt.Makepo kirjoitti:Nyt lähtee käyntiin Saappi, ainakin lämpimänä!
Vika on ilmeisesti siinä lämpöaikakytkimessä, koska heti lähti käyntiin kun irroitin johdot kylmäkäynnistyssuuttimesta!
Kiitos vinkeistä! Olisinpa hoksannut aiemmin nämä sivut, kun on ollut ongelmia!
-Myrkky-
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70