Tankki tyhjenee...Nypyttelee...
Tankki tyhjenee...Nypyttelee...
Eli ongelma seuraavanlainen 9000 -92 2,3 16
Kun tankissa on (mittarin mukaan) 15 litraa bensaa alkaa auto nyppimään kovemmissa vedätyksissä.
Jos menee alle 10 litraa, on kuin tankki tulisi tyhjäksi, sammuu, eikä lähe käymään.
Otin tankkista siirtopumpun irti ja se ainakin tuntui toimivan kun akusta sitä monta kertaa kokeilin.
Onko jotain perusvikoja tälläiseen ongelmaan?
Kun tankissa on (mittarin mukaan) 15 litraa bensaa alkaa auto nyppimään kovemmissa vedätyksissä.
Jos menee alle 10 litraa, on kuin tankki tulisi tyhjäksi, sammuu, eikä lähe käymään.
Otin tankkista siirtopumpun irti ja se ainakin tuntui toimivan kun akusta sitä monta kertaa kokeilin.
Onko jotain perusvikoja tälläiseen ongelmaan?
9000 2,3 16 -92
Re: Tankki tyhjenee...Nypyttelee...
Vaikka pumppu tavallaan toimii, niin sen tuotto heikkenee, joten vaihtoon vain.BASS kirjoitti:Eli ongelma seuraavanlainen 9000 -92 2,3 16
Kun tankissa on (mittarin mukaan) 15 litraa bensaa alkaa auto nyppimään kovemmissa vedätyksissä.
Jos menee alle 10 litraa, on kuin tankki tulisi tyhjäksi, sammuu, eikä lähe käymään.
Otin tankkista siirtopumpun irti ja se ainakin tuntui toimivan kun akusta sitä monta kertaa kokeilin.
Onko jotain perusvikoja tälläiseen ongelmaan?
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Eli tankin pumppu vai varsinainen syöttöpumppu?
E: Ja sitten motonetin luettelossa lukee:
SIIRTOPUMPUT/SUODATTIMET SAAB 9000 --98
Ruiskukoneiden tankissa. Pumppaavat bensaa ruiskupumpulle
9000 SIIRTOpumppu jos Bosch-järjestelmä. . . . . . . . . . 28-1722 44.50 ???
Bosch-järjestelmässä SEKÄ RUISKU ETTÄ SIIRTOpumppu
Walbro-järjestelmässä 88-- vain YKSI pumppu!
Valmiste ja siirtopumppu näkyy vasta kun pumppu on irti!
Mulla oli kuitenkin siirtopumppu ja sen merkki oli Walbro...Että onko tuo nyt oikea pumppu?
E: Ja sitten motonetin luettelossa lukee:
SIIRTOPUMPUT/SUODATTIMET SAAB 9000 --98
Ruiskukoneiden tankissa. Pumppaavat bensaa ruiskupumpulle
9000 SIIRTOpumppu jos Bosch-järjestelmä. . . . . . . . . . 28-1722 44.50 ???
Bosch-järjestelmässä SEKÄ RUISKU ETTÄ SIIRTOpumppu
Walbro-järjestelmässä 88-- vain YKSI pumppu!
Valmiste ja siirtopumppu näkyy vasta kun pumppu on irti!
Mulla oli kuitenkin siirtopumppu ja sen merkki oli Walbro...Että onko tuo nyt oikea pumppu?
9000 2,3 16 -92
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jos ei ole tietoa koska on pumppuja vaihdeltu, niin molemmat vaan vaihtoon. Se, että toimii täydellä tankilla OK, viittaa kyllä enemmän siirtopumpun hyytymiseen, sen tehtävä kun on nostaa ne "pohjaliemetkin" tankista ruiskupumpulle. Itse vaihtaisin silti molemmat, uusisin bensansuodattimen ja tsekkaisin takaiskuventtiilin kunnon.
EDIT: Ota molemmat pumput mukaan varaostiskille, niin saat takuulla sopivat. Muistaakseni (olikohan "jus":in kirjoittamana) täällä on aiempaa juttua siitä, että hiukan piti veistellä tai modata pumppua/ämpäriä tms., että menee Motonetin pumppu paikoilleen.
EDIT: Ota molemmat pumput mukaan varaostiskille, niin saat takuulla sopivat. Muistaakseni (olikohan "jus":in kirjoittamana) täällä on aiempaa juttua siitä, että hiukan piti veistellä tai modata pumppua/ämpäriä tms., että menee Motonetin pumppu paikoilleen.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jos on
Jos on siirtopumpullinen malli, niin oireet viitaavat siirtopumppuun. Satkussa oli aikoinaan samanlaista ongelmaa juuri tyhjällä tankilla. Muussa tapauksessa saattaa ämpäsi vuotaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Tuolla kuvat pumpun nipan veistämisestä, sitä en tiedä miten tuo nyt 92-autoon voisi soveltua.V.J.S kirjoitti:Muistaakseni (olikohan "jus":in kirjoittamana) täällä on aiempaa juttua siitä, että hiukan piti veistellä tai modata pumppua/ämpäriä tms.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 264#250264
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllähän sinne soveltamalla menee mikä tahansa pumppu! Mutta varsinkin jo saa yks pumppu ämpärin niin helppohan tuo mutta kax pumppuseen joutuu hieman tekemään töitä.Kurko kirjoitti:Miksköhän noihin 2 pumppu järjestelmiin ei sopis tuo walbro.![]()
Tuoton kyllä pitäisi riittää, jne.
Voiha sinne viritellä (ei tankkiin) vaikka K-jetin tai dieselin siirtopumpun niin riittää painetta ja tuottoa heti eri malliin. mutta sitten pitää vain laitella ämpäriin jetkuja ja letkunpäähän karkea suodatinta jne... helppoa ku juuston syönti

Mutta "plug and pray" miehille ei tietty sovi sellainen.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135