900 turboa hankkimassa, muutama kysymys tekniikasta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
kallekoo
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 19:06

900 turboa hankkimassa, muutama kysymys tekniikasta

Viesti Kirjoittaja kallekoo »

Eli 900 16V turbo olisi tarkoiitus hankkia, mutta kertokaapa viisaammat, minkäverran tuossa on vakiona tehoja, ja mitkä ovat ns. ahdistavat kohdat koneesta?

Tarkoitus olis tietty pikkasen ruuvata konetta pirteämpään suuntaan, mutta ei mitään hirveää rahareikää ole tarkoitus hankkia.

Eli millä muutoksilla saa minkäkin verran tehoja tuosta?

Ja kuinka paljon uskaltaa nostaa tehoja kestävyyden kärsimättä?
Auto tulee kuitenkin jokapäiväiseen ajoon, jolla ajaa myös emäntä, mutta "löysät" ja "helpot" tehot olisi kiva ottaa ulos...

Liikkuuhan nimenomaan Saabin kohdalla huhuja yli 300 heppasista koneista, eikä tarvitse kuulemma paljonkaan nähdä vaivaa, mutta onko asia todellisuudessa näin on eri asia... 8O

Heitän tähän nyt vaikka sen 200 heppaa, saako sen ulos ja kestääkö muu auto? Ja millä vaivalla sen saa?

Jos joku viisaampi voisi vastata niin olisin kovin kiitollinen.
Vaimo haluaa ison ja turvallisen auton, ja minä tehokkaan, tässä kompromissi... :D
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Riippuu tietenkin minkä vuosimallin 900 T16 Hankkimassa.

Mutta tässä nyt tulee näitä perinteisiä ja ihan hyväksi todettuja kikkoja:

-Lastu
-9000 IC
-Putkistoa paremmaksi
-Ahtoja lisää, tai ainakin sitten jos laatikko toimii :wink:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

http://www.speedparts.se/

tuolta saat katsella suuntaa antavia tehoja mitä mikäkin antaa. ja pakoputkiston myös saa tuolta.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: 900 turboa hankkimassa, muutama kysymys tekniikasta

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kallekoo kirjoitti:Eli 900 16V turbo olisi tarkoiitus hankkia, mutta kertokaapa viisaammat, minkäverran tuossa on vakiona tehoja, ja mitkä ovat ns. ahdistavat kohdat koneesta?

145=S matalapaine 160=kat täyspaine 175=täyspaine 185=täys punasella apc:llä

Tarkoitus olis tietty pikkasen ruuvata konetta pirteämpään suuntaan, mutta ei mitään hirveää rahareikää ole tarkoitus hankkia.

apc- purkin vastusten vaihto kustantaa noin alle 2€ jos ei tartte ostaa kolvia ja tinaa :d vastukset. sillä noin 190 heppaa jos säädöt onnistuu, mahdollisesti enemmän.

Eli millä muutoksilla saa minkäkin verran tehoja tuosta?

S=cooleri, lastu, turboruuvi ja paineet joku 0.8-1.0 niin 180-200 teho.
myös apc- järjestelmän voi lisätä ja säätää paineet sillä.

Ja kuinka paljon uskaltaa nostaa tehoja kestävyyden kärsimättä?
Auto tulee kuitenkin jokapäiväiseen ajoon, jolla ajaa myös emäntä, mutta "löysät" ja "helpot" tehot olisi kiva ottaa ulos...

yli 1.0 jatkuvassa käytössä joutuu uusimaan kansipahvia useesti :(

Liikkuuhan nimenomaan Saabin kohdalla huhuja yli 300 heppasista koneista, eikä tarvitse kuulemma paljonkaan nähdä vaivaa, mutta onko asia todellisuudessa näin on eri asia... 8O

iso cooleri, turbo, suuttimet, pakoputki ja säätö, niin saa ton 300+ heppaa.

Heitän tähän nyt vaikka sen 200 heppaa, saako sen ulos ja kestääkö muu auto? Ja millä vaivalla sen saa?

kaikki saa rikki kun tarpeeksi yrittää, jopa saabin :D

vaiheloota on heikko lenkki, viimesissä satkuissa kestää hivenen paremmin.

Jos joku viisaampi voisi vastata niin olisin kovin kiitollinen.
Vaimo haluaa ison ja turvallisen auton, ja minä tehokkaan, tässä kompromissi... :D
minusta fiksuin vaihtoehto on tuon 200 hepan saamiseksi on iso keulacooleri ja katti hiiteen ja säädättää kohille ja tarkistaa että bensantulo riittää...

noilla eväillä varma ja nopea jokapäiväisessä ajossa.

pakoputkelle ei välttämättä tarvitse tehdä muita muutoksia, mutta enemmän voimaa toki saa avarammalla putkistolla ja vähemmillä paineilla.

ekaksi kannattaa vaihtaa bensansuodatin yms. muut suodattimet jos ei vaihdettu.


nuo koskee -93 vuoteen asti, jos uudempi niin joku steggi vaan kiinni niin yli 200 että kajahtaa.
Vastaa Viestiin