Turbo tukossa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Turbo tukossa

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Onko perää että turbo voi mennä "tukkoon" kun sitä käyttää vähän eli ajelee vain pintakaasulla. Olen kuullut kavereilta että se olisi mahdollista.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Paskapuhetta. Turbo pyörii väkisin jopa normaaliajossa vaikka kuinka ajelisi pintakaasulla. Kysyppä kaveriltasi, että mikä siellä menee tukkoon? :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Karsta

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Kuulemma kartoittuu kun ei anna hanaa. Samoin kuin moottorikin. Näin kaveri sanoi.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Oletko nähnyt tai kuullut yhdestäkään karstaongelmaisesta autosta, joka on tehty 1990 luvulla ja käyttää synteettisiä öljyjä (ja nyt ei puhuta 9-5 ja 9-3:n huohotusongelmista :wink: )?

"Vanhanajan" turbot, joissa on pelkkä öljyjäähdytys, tuppasivat joskus hajoamaan, kun niiden ei annettu kovan polkemisen jälkeen jäähtyä. Tuon ajan öljylaadut eivät välttämättä kestäneet noita lämpöjä, jolloin öljy koksaantui ja rikkoi laakerit.

Ei millään pahalla kaveriasi kohtaan, mutta tuommoinen kommentti kuulostaa lähinnä siltä, että joku 1,3litrasella japsivaparilla ajeleva levittää kateellisena harhaluulojaan turbotekniikan tuomista "haitoista", vaikka ei ole koskaan turboahdettua autoa omistanutkaan...Tai vielä parempaa, ajaa jollain TDI-kikottimella eikä edes tiedä, että autossa on turbo :lol:
Viimeksi muokannut V.J.S, Ke Kesä 07, 2006 07:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Höpö puhetta koko tukkoon meno. Jos se on tukossa niin kyllä sen on karstoittanut muu kuin hissukseen ajo (ja sellainen tukkoisuuden aiheuttaja näkyy jo peilistä sinisenä utuna = useita syyn mahd. aiheuttajia).

OT:Imusarjaa on näkynyt ummessa useammassakin laitteessa mutta se taas ei aiheudu ajo tavasta vaan EGR ventiilistä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

En sitte tiedä, mutta mutsin käytön jälkeen tuo tonttu tuntuu vähän tukkoselta :lol:

Sitten kun sitä vähä polkee niin se taas liikkuu normaalisti 8O
curry
Vastaa Viestiin