No niin, nyt on "uusi" saabi 9-5 vector wagon, 2,0t vm. 2002 ostettu. Eikös saabilla ollut 2002 malliin ulottuva takaisinkutsukampanja liittyen sytytyskasettiin. Myyjällä ei ollut mitään tietoa, onko meikäläisen autoon se jo vaihdettu, joten ajattelin kysäistä onko ko. kampanja jo käynnistynyt?
Mistä saisi mukavaan hintaan metallisen koiraverkon sekä kumimaton takalaatikkoon. Merkkiliikkeestä tietysti saa muhkeaan hintaan, mutta olisiko halvempia vaihtoehtoja tiedossa?
uusi saabisti
-
- "Hölösuu"
Minulla saab ei enään liikkunut minnekkään, joten hinauksella mentiin. Vaihtoivat samalla sytytystulpat, jotka saattavat kuulemma jossain tapauksissa hajoittaa juuri vaihdetun DI-kasetin. Tulpat ja työn jouduin TIETENKIN itse maksamaan. Samalla tarkastivat polttoaineenjärjestelmän.
DI-kasetin hajoaminen ei ainakaan minulla aiheuttanut vikakoodia, vehje ei vain käynnistynyt ja parin yrityksen jälkeen DI-kasetin päästä nousi jo hieman savua.
Tietääkseni saabissa ei ole "piilovikakoodeja" eli jos mittaristossa tai ajotietokoneella ei pala valoa tai ole ilmoitusta viasta, niin pajalla ei PC:llä ja puihalla saa asiasta yhtään enempää irti. Siinä tapauksessa, että ilmestyy esim. "check engine", niin vikakkodit tietysti kertovat tarkemmat vaihtoehdot....
DI-kasetin hajoaminen ei ainakaan minulla aiheuttanut vikakoodia, vehje ei vain käynnistynyt ja parin yrityksen jälkeen DI-kasetin päästä nousi jo hieman savua.
Tietääkseni saabissa ei ole "piilovikakoodeja" eli jos mittaristossa tai ajotietokoneella ei pala valoa tai ole ilmoitusta viasta, niin pajalla ei PC:llä ja puihalla saa asiasta yhtään enempää irti. Siinä tapauksessa, että ilmestyy esim. "check engine", niin vikakkodit tietysti kertovat tarkemmat vaihtoehdot....
Ja niinhän asia oli, että jos vähääkään epäilee DI:n sanoneen sopimuksensa irti, ei kannata starttailla enempää ja yrittää autoa käyntiin. Seurauksena sahaamisesta voi bensaa joutua kattiin ja tämä on sitä mukaa entinen kalu. Kärähtäneen sytkäkasetin yleensä haistaa heti kun konepellin aukaisee.ksa kirjoitti:DI-kasetin hajoaminen ei ainakaan minulla aiheuttanut vikakoodia, vehje ei vain käynnistynyt ja parin yrityksen jälkeen DI-kasetin päästä nousi jo hieman savua.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752