Nakuttaa...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Nakuttaa...

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Saban virittely olisi loppusuoralla, mutta kaikkia tehoja ei kuitenkaan nyt saa irti koska kone nakuttaa todella herkästi. Nakutus alkaa jo 0,7 barissa. Tämä siitä huolimatta, että paikoillaan on 2.1 kansi, cooleri ja bensalastu. Lisäksi bensapaineet on mitattu (3bar).

Onko jollain hyviä ideoita mikä tuossa voisi olla vikana? Loogisimmalle itsestä tuntuisi, että kone ei saa bensaa, mutta mistä se sitten taas johtuu? Suuttimetko tukossa?

Pienemmillä paineilla pelittää hyvin ja kulkee niin hyvin kuin niillä paineilla vain voi. Harmittaa kuitenkin kun ei saa kaikkea potkua koneesta irti.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mitenkäs sytty?Paljon ennakkoa?98:a tietty tankissa?
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mistäs apc-boxi on peräisin?
Lähinnä että T8:n nakutuksen tunnistus on ilmeisesti viritetty herkemmälle vai kuuluuko nakutusta oikein?

Eikös väsyny bensapumppu vois tehä tuollaista, jaksaa pitää paineet mutta vedossa tuotto loppuu....
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Sytytys on noin 17 astetta. Kokeiltu myös kääntelemällä muilla säädöillä. noin 10 asteen ennakolla ei enää kovin herkästi nakuttanu...

95 olen ajanu, koska mun käsittääkseni sen pitäisi vielä kilon ahdoilla riittää. Bensalasku on muutenkin tarpeeksi iso, joten mielellään sitä muita keinoja ekana testaisi. Toki tuo varmasti auttaisi.

Boksin pitäisi olla peräisin tonnarista. En ole osanumeroa tarkistanu, mutta musta se on. Eikö t8 boksit ole harmaita, tai jotain...

Bensansuodatin ja pumppu on vaihdettu viime talvena, joten luulisi niiden olevan kunnossa.

Kai tuon CU14 suuttimien pitäisi vielä riittää, vai pitäisikö hankkia 14.1:n oranssit. Tai mitenkäs 2.1:n suuttimet? Sellaiset löytyy itseltäkin.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Bensa kannattaa vaihtaa korkeaoktaanisemmaksi.Sitävartenhan apc aikanaan kehiteltiin että saadaan kustakin bensasta korkein mahdollinen teho.
tekniikan-maailman ukot kävivät aikanaan neukuissa turbosaabilla ja tankkasivat 76 :?: oktaanista kuraa.Kohtuullisesti ahtoi silläkin litkulla.
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

tomaatti kirjoitti:Bensa kannattaa vaihtaa korkeaoktaanisemmaksi.Sitävartenhan apc aikanaan kehiteltiin että saadaan kustakin bensasta korkein mahdollinen teho.
tekniikan-maailman ukot kävivät aikanaan neukuissa turbosaabilla ja tankkasivat 76 :?: oktaanista kuraa.Kohtuullisesti ahtoi silläkin litkulla.
Jos on jopa 76 oktaanisella toiminu niin luulisi mullakin sentään 95:lla sen 0,7 ahtavan ilman ongelmia...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei kyllä riitä 95 kesällä isommille ahdoille!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

mikkoimp kirjoitti:ei kyllä riitä 95 kesällä isommille ahdoille!
Ei tosiaan, kyllä se 98E tai sit tää uus ferrari-kura on ainoot vaihtoehdot jos meinaa niitä ahtoja pitää yllä.
Foxbody turbo
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Kai se pitää viisaampiaan uskoa ja laittaa seuraavalla kerralla 98 tankkiin ja katsoa mitä sen jälkeen tekee.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

JuHem kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Bensa kannattaa vaihtaa korkeaoktaanisemmaksi.Sitävartenhan apc aikanaan kehiteltiin että saadaan kustakin bensasta korkein mahdollinen teho.
tekniikan-maailman ukot kävivät aikanaan neukuissa turbosaabilla ja tankkasivat 76 :?: oktaanista kuraa.Kohtuullisesti ahtoi silläkin litkulla.
Jos on jopa 76 oktaanisella toiminu niin luulisi mullakin sentään 95:lla sen 0,7 ahtavan ilman ongelmia...
Ite sain kertaalleen 76:sta tankkiin ryssissä 95:n pumpusta ja ei muuten ahtanu pätkän vertaa...ahtomittari kun nousi nollille, alkoi armoton kalina koneessa. Vanhat latuskat ja jenkkilahnat menee vielä jotenkuten tuolla, mutta aikanaan 307cid Capricenkin venttiilit valittivat 76:sesta.
Foxbody turbo
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Jos vanhan kansan turbovehkeeseen tankkaa 95:sta niin kaivaa verta nenästään.

T. Pasi
99T-museopeli
Vastaa Viestiin