Näyttää sitä oppivan aina uutta...
Eli tuossa mennä viikoilla ja kuukausina seurailin ahtojen käyttäytymistä ja koko auton käyttäytymistä. Vaihdoin 21.4.2006 uudet öljyt (ianikuinen Mobil 1 0W-40

) ja NGK:n tulpat ja öljyn- ja ilmansuodattimen. Sitten dynoon muistaakseni jotain 12.5.2006 ja vääntöjä oli se noin 400 Nm ja tehoja 240 hv. Ahdot säädin sinne noin 1,45 baariin piikkinä ja perusahdot taisivat olla silloin noin 0,45 - 0,49 bar - ne olivat noinkin suuret koska mankkavena ei oikein pelannut. No, vaihdoin sen sitten uuteen ja hyvin on tähän asti pelannut. No, tehoja oli hyvin siitä asti viikkojen ajan ja oli hyvä tarkastaa aina ElmOlla tilanne, koska totesin sen näyttävän yllättävän tarkasti auton tehot, eli korreloi tarpeeksi tarkkaan omaan käyttöön tehot ja väännöt.
Sitten nyt lähes tasan 10 000 km jälkeen aloin tarkkailemaan tilannetta auton käyttäytymisessä ja etenkin ahdoissa. Ahdot olivat laskeneet jopa 1,15 baariin suunnilleen ja perusahdot 0,39 bar aika lähelle. Nostin ne sinne noin 0,43 baariin ja huippuahdot nousivat 1,25 baariin aika lähelle AutoGaugen mukaan (OBD:n mukaan näyttää aika tarkasti). Vaihdoin sitten taas öljyt, öljynsuodattimen, tulpat ja ilmansuodattimen jälleen kerran. Nyt kun olen vähän aikaa (noin sata kilometriä ajanut), niin olen tullut huomanneeksi, että vetää fuel-cutiin!!

Eli joko öljyt tai tulpat tai ilmanputsari aiheutti ilmeisimmin ahtojen nousen takaisin entisiin lukemiin tai näistä joko kaksi vaihtoehtoa tai kaikki yhdessä!?? Eli johtuuko tämä näistä tekijöistä vai muista?
