Miten CD:n takakaiutinritilät irti?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Miten CD:n takakaiutinritilät irti?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Niin, katsoin EPC:täkin mutten saanut oikein selkoa siitäkään.. Ylöshän ne täytyy saada mutta miten? :?
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Et oo saanu viel vaihdettua niitä mun purkkeja sinne? =)

Hommahan menee näin:
1. Takapenkin niskatuet pois.
2. C-pilarin verhoilut pois (riittää kun jättää roikkumaan turvavyön/lampun varaan).
3. Hattuhyllyn takareunasta 2 muovinastaa irti (ovat tiukassa, sivuleikkurit melkeempä parhaat kankeamiseen).
4. Hattuhyllyn alapuolelta selkänoen juuresta 3 tai 4 muovinippaa työnnettävä pihdeillä kontin puolelta ylös (joutuu hieman könyämää kontin puolella; myös mahdollinen aurinkoverhon kiinnityspultit on irroitettava (2kpl?)).
5. Hattuhyllyn pintaverhoilulevy lähtee hieman nitkuttamalla auki, kuitenkin levyn ohuita reunoja varoen (Jos on takajarruvalo alhaalla, kannattaa hieman painaa levyä alaspäin valon kohdalta).
6. Kaiutinritilät lähtevät verhoilulevyn mukana irti.

Älkää missään nimessä kangetko pelkkiä peltejä auki, tulee pahaa jälkeä (nimim. verhoilu revennyt ja pari ritilän pidikettä poikki...).
Viimeksi muokannut jpjk, Ti Heinä 25, 2006 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

jpjk kirjoitti:Et oo saanu viel vaihdettua niitä mun purkkeja sinne? =)

Hommahan menee näin:
1. Takapenkin niskatuet pois (jos on CC, niin penkit kannattaa kaataa).
2. C-pilarin verhoilut pois (riittää kun jättää roikkumaan turvavyön/lampun varaan).
3. Hattuhyllyn takareunasta 2 muovinastaa irti (ovat tiukassa, sivuleikkurit melkeempä parhaat kankeamiseen).
4. Hattuhyllyn alapuolelta selkänoen juuresta 3 tai 4 muovinippaa työnnettävä pihdeillä kontin puolelta ylös (jos on CC, homma on helppo. Jos on CD, joutuu hieman könyämää kontin puolella)
5. Hattuhyllyn pintaverhoilulevy lähtee hieman nitkuttamalla auki, kuitenkin levyn ohuita reunoja varoen (Jos on takajarruvalo alhaalla, kannattaa hieman painaa levyä alaspäin valon kohdalta).
6. Kaiutinritilät lähtevät verhoilulevyn mukana irti.

Älkää missään nimessä kangetko pelkkiä peltejä auki, tulee pahaa jälkeä (nimim. verhoilu revennyt ja pari ritilän pidikettä poikki...).
Otsikossa kerrotaan jo että kyseessä on CD mallin tonnari, mutta hyvä että kirjoitit ohjeet myös CC tonnarin omistavia varten, ei sillä että mun pitäisi ne ritilät saada irti omasta CC tonnarista, kun vasta sain ne sinne asennettua :arrow: kun ei siellä sellaisia ole ennen ollut. :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

jpjk kirjoitti:Et oo saanu viel vaihdettua niitä mun purkkeja sinne? =)

Hommahan menee näin:
1. Takapenkin niskatuet pois (jos on CC, niin penkit kannattaa kaataa).
2. C-pilarin verhoilut pois (riittää kun jättää roikkumaan turvavyön/lampun varaan).
3. Hattuhyllyn takareunasta 2 muovinastaa irti (ovat tiukassa, sivuleikkurit melkeempä parhaat kankeamiseen).
4. Hattuhyllyn alapuolelta selkänoen juuresta 3 tai 4 muovinippaa työnnettävä pihdeillä kontin puolelta ylös (jos on CC, homma on helppo. Jos on CD, joutuu hieman könyämää kontin puolella)
5. Hattuhyllyn pintaverhoilulevy lähtee hieman nitkuttamalla auki, kuitenkin levyn ohuita reunoja varoen (Jos on takajarruvalo alhaalla, kannattaa hieman painaa levyä alaspäin valon kohdalta).
6. Kaiutinritilät lähtevät verhoilulevyn mukana irti.

Älkää missään nimessä kangetko pelkkiä peltejä auki, tulee pahaa jälkeä (nimim. verhoilu revennyt ja pari ritilän pidikettä poikki...).
No ei oo kerinny ei, muut rempat ensin, mut niitähän olin nyt vihdoin väsäämässä paikoilleen. :)
Suurkiitos ohjeesta! En ehtinyt vielä mitään tuhota. :wink:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tuohon voi muuten vielä lisätä että jos CD:ssä on alkuperäinen aurinkoverho(kuten omassa) niin sen läpimenevien pulttien mutterit on myös irroitettava kontinpuolelta.
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Joo luin että on CD, mutta tuossa on yleispätevä ohje. Lisäsin sen rivin sinne ja korjasin CC:n pois. Eihän siinä edes ole tuollaista hattuhyllyä =D Huspois koneelta tähän aikaa illasta...
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja sarka »

Kiva ruosteläntti tuossa jpjk:n avatarissa :D

Minkäs kokoset ämyrit sinne taakse mahtuu ilman suurempaa modailua?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

sarka kirjoitti:Kiva ruosteläntti tuossa jpjk:n avatarissa :D

Minkäs kokoset ämyrit sinne taakse mahtuu ilman suurempaa modailua?
Velipojan -89 vuoden CD tonnariin ainakin mahtui vakioiden 6,5" tilalle DLS:n 6,5" kaiuttimet.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Yleensä vakkaripaikat on 6,5" + diskantti. Itselläni oli 8", 4" ja diskantti. Mutta 6,5" erkkasarja menee taakse heittämällä, joskin pitää huomioida suuri tilavuus elementin takana. Pitää valita elementti tarkkaan ja freeairi-elementti vielä.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

jpjk kirjoitti:Yleensä vakkaripaikat on 6,5" + diskantti. Itselläni oli 8", 4" ja diskantti. Mutta 6,5" erkkasarja menee taakse heittämällä, joskin pitää huomioida suuri tilavuus elementin takana. Pitää valita elementti tarkkaan ja freeairi-elementti vielä.
Noista velipojan tonnarin DLS:n kaiuttimista en tiedä onko freeairit vai mitkä, mutta hyvin kuuluu kuitenkin.

Takaa jätimme muutenkin ne alkuperäiset diskantit käyttämättömäksi ja eteen vaihdettiin uudemmasta tonnarista hankitut alkuperäiset diskantit ja 4" kaiuttimet.

Velipoika ei kuulemma halua autoonsa mitään kauheita hifejä, toisin kuin minä... 8) :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

jpjk kirjoitti:Yleensä vakkaripaikat on 6,5" + diskantti. Itselläni oli 8", 4" ja diskantti. Mutta 6,5" erkkasarja menee taakse heittämällä, joskin pitää huomioida suuri tilavuus elementin takana. Pitää valita elementti tarkkaan ja freeairi-elementti vielä.
Ja noita siis hankin tuossa jonkin aikaa sitten "jpjk":lta. Eli paremmanmalliset alkuperäiset 8" bassoilla, 4" ja diskanteilla. Voin laittaa kuvankin niistä huomiseksi. Niissä tuo basso pudotettu vinosti alas putki välissä, hyvin siis mahtuu hyödyllistä tilaa viemättä.
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Suurin osa midbassoista ja koaxiaaleista on suunniteltu toimimaan freeairina...
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

veijostin kirjoitti:Suurin osa midbassoista ja koaxiaaleista on suunniteltu toimimaan freeairina...
Joo niin on, mutta taasen millasessa ilmatilassa. Suurin osa mideistä on tarkoitettu ovipahveihin, kun taas koaksaalit hattuhyllylle.

http://saab.jkr.fi/kuvia/purkit.jpg tuossa on heikko kuva mun purkeista, jotka Tri-Lo osti. Oli kyllä hyvä soundi, ottaen huomioon iän. 8" elementeissä alko hapertumia ja kosteusvaurioita löytymään (siis mun pommihan ei vuotanut...) ja vaihdoin ne MGR 8" elementit sinne. Pistäppä Tri-Lo kiinni ja sano miltä kuulostaa =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kun laitatte takakaitsareita , niin kokeilkaa ,jos vanun tms.sellaisen laitto kopan vapaaseen tilaan parantaa saundia.Monta kertaa näin on , ellei kaiutinta ole terkoitetu pelkästään free-air -asennuksiseksi. Mukava loppusointu edellisen virkkeen viimeisesä sanassa! :D 8) :D
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

AnttiR kirjoitti:Kun laitatte takakaitsareita , niin kokeilkaa ,jos vanun tms.sellaisen laitto kopan vapaaseen tilaan parantaa saundia.Monta kertaa näin on , ellei kaiutinta ole terkoitetu pelkästään free-air -asennuksiseksi. Mukava loppusointu edellisen virkkeen viimeisesä sanassa! :D 8) :D
Eli mun pitäisi täyttää takakontti jollain vanulla sitten..? :o :lol:
Vastaa Viestiin