Vaihdelaatikko jumittaa
Vaihdelaatikko jumittaa
Tere.
Vaihdettiin tänään tonnariin vaihteistoöljyt ku rupes jumittaa vaihteet(ei mene silmään)... Kas kas. tyhjennettiin entiset, eikä sieltä tullut edes yhtä tippaa. Uudet öljyt on lootassa. Vaihteet jumittaa varsinkin 1,2 sekä 5 vaihde ei toimi. Vaihteet menee jotenkuten silmään ku hankaa niitä vähän edestakaisin.
Eli siis ilmeisesti oma vika kun olen ajanut laatikolla jossa öljymäärä on olematon, mutta en osannut odottaa tätä kun aiemmin toiminut kuitenkin hyvin.
Mutta anyway. Onko nyt loota paskana kenties vai auttasko joku huolto/osien vaihto? Kiitos vastauksista.
Vaihdettiin tänään tonnariin vaihteistoöljyt ku rupes jumittaa vaihteet(ei mene silmään)... Kas kas. tyhjennettiin entiset, eikä sieltä tullut edes yhtä tippaa. Uudet öljyt on lootassa. Vaihteet jumittaa varsinkin 1,2 sekä 5 vaihde ei toimi. Vaihteet menee jotenkuten silmään ku hankaa niitä vähän edestakaisin.
Eli siis ilmeisesti oma vika kun olen ajanut laatikolla jossa öljymäärä on olematon, mutta en osannut odottaa tätä kun aiemmin toiminut kuitenkin hyvin.
Mutta anyway. Onko nyt loota paskana kenties vai auttasko joku huolto/osien vaihto? Kiitos vastauksista.
Saab 9-5 Aero -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Miten tyhjensitte? Mulla ei ainakaan vm. -92 2.3T lootassa ole tyhjennysproppua...Sen sijaan öljytikku löytyy, mitäs se nytten sielläpäin näyttää?
Vika voi olla niinkin kovin yksinkertainen, että vaihteensiirtotangon yhdyskumi on revennyt. Jos näin, niin kumi vaihtoon, ekstraöljyt pois lootasta (imemällä) ja kovaa ajoa...
Vika voi olla niinkin kovin yksinkertainen, että vaihteensiirtotangon yhdyskumi on revennyt. Jos näin, niin kumi vaihtoon, ekstraöljyt pois lootasta (imemällä) ja kovaa ajoa...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tunkilla auto ilmaan vaihdelaatikon etupuolella olevasta mutterista. (12mm mutteri). Ainakin -95 9000i tonnarissa otettiin siitä vanhan saabistin mukaan. Kuitenkin öljytikku oli täysin kuiva, ennen öljyjen laittoa.
Olispa kiva ku olisi noin yksinkertainen, että se kumi on revennyt. Onko vaikee homma, että pitäiskö huoltamolla tarkistuttaa?
5 Vaihde toimii sittenkin en saanut sitä vaan päällä paikallaan, mutta vauhdissa.
Olispa kiva ku olisi noin yksinkertainen, että se kumi on revennyt. Onko vaikee homma, että pitäiskö huoltamolla tarkistuttaa?
5 Vaihde toimii sittenkin en saanut sitä vaan päällä paikallaan, mutta vauhdissa.
Saab 9-5 Aero -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No vikaan menitte siinä tapauksessa, tyhjennysmutteri (jos semmoista edes on) on just eikä melkeen vaihdelootan pohjassa. Tuo 12mm lootan etupuolella oleva mutteri on mitä ilmeisimmin laatikon öljypinnan tarkistuskolo (*), eli jos loota on ylitäytetty, niin tuolta _pitäisi_ tulla liikaöljyt pihalle. Öljyjenvaihtoon ei ole muuta konstia kun kääntää auto katolleen ja laskea mittatikun reiästä pihalle (tai sitten laatikko irti ja loota ylös alas ) tai imeä samaisesta reiästä. Tämä siis pätee lootayypille:Tero kirjoitti:Tunkilla auto ilmaan vaihdelaatikon etupuolella olevasta mutterista. (12mm mutteri). Ainakin -95 9000i tonnarissa otettiin siitä vanhan saabistin mukaan. Kuitenkin öljytikku oli täysin kuiva, ennen öljyjen laittoa.
Olispa kiva ku olisi noin yksinkertainen, että se kumi on revennyt. Onko vaikee homma, että pitäiskö huoltamolla tarkistuttaa?
5 Vaihde toimii sittenkin en saanut sitä vaan päällä paikallaan, mutta vauhdissa.
Kumin ehjyyden voi helposti todeta, kun pyytää apumiehen veivaamaan keppiä ja vahtaa itse konehuoneen puolella siirrintangon ja kumin toimintaa tulipellin läheisyydessä. Vaihtoon menee n. 5min, kun on tarpeeksi pitkä jatkovarsi ja 10mm hylsy (vasen kulma ylös, pyörä irti ja siirtimen kumin mutterit on "kuin tarjottimella" puolen metrin jatkovarrelliselle 10mm räikälle).
*: en saanut tuosta reiästä tipan tippaa pihalle, vaikka kuinka yritin kallistella irtolaatikosta öljyt pihalle tuosta reiästä. Sen sijaan mittatikun reiästä tuli parisen litraa tavaraa...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Joo se pitää kait pajalle viiä jos ei tuo kumijuttu oo paskana. Mitenkähän ku se laatikkoo näkyyän vuotaakin (ihan märkä öljystä) ja onhan ne öljyt jonnekin sieltä hävinnytkin ku mittatikku on kuiva.
Kannattaskohan ostaa suosiolla jostain käytetty loota ja kunnostaa ja laitattaa se, samalla vaikka aaron kytkin. Kytkinkin välillä ulisee..
Just ku haaveilin potusta yms.. ni rahat meneeki tämmöseen
Kannattaskohan ostaa suosiolla jostain käytetty loota ja kunnostaa ja laitattaa se, samalla vaikka aaron kytkin. Kytkinkin välillä ulisee..
Just ku haaveilin potusta yms.. ni rahat meneeki tämmöseen
Saab 9-5 Aero -00
Mitenkähän tuon lootan kanssa kannattais tehdä, ku vuotaa öljyä jonnekin (märkä öljystä kun alta katsoo) Näkyvää vuotoa ei kuitenkaan ole vaikka kuinka oon yrittäny tutkia, pieni tippa ilmestyy joskus siihen liitos kohtaan keskelle.
tiivisteet vai halkeama siellä kummittelee.. Onko kokemuksia kannattasko suosiolla hankkia toinen loota ku pajalle vientä maksaa kuitenkin paljon kun ne sen irroittaa ja katsoo mikä vikana.
tiivisteet vai halkeama siellä kummittelee.. Onko kokemuksia kannattasko suosiolla hankkia toinen loota ku pajalle vientä maksaa kuitenkin paljon kun ne sen irroittaa ja katsoo mikä vikana.
Saab 9-5 Aero -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Ne osat laatikkoon maksaavat niin pirusti et kannattee kysellä millä hintaa saisit laatikon trolli.nu kautta http://www.carwaxzaino.fi/trolli/shop/
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Kantsii muuten vaihtaa vielä ne lootaöljyt toistamiseen... tuo uusi ööli on saanu askista paskat seinämiltä liikkeelle ja alkavat sitten helposti syömään lagereita vinhaan tahtiin. Ittekin vaihoin tuossa kuukausi sitten ja käytin huuhteluöljyt välissä 350km. Mukavasti oli menny mustiksi tuossa ajassa...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77