Tyhjäkäynnillä paineet keltaisella myös
Bypass ongelmia
Bypass ongelmia
Ostin tuossa forgen bybassin ja laitoin boschin tilalle. Ongelma seuraava auto sammuu välillä ja ahtopaineita ei saa edes 1 bariin vaikka kuinka polkee. Aikasemmalla vehkeellä paineet jopa 1.4 eikä sammumisia. Onko se nyt sit rikki. Alipaine letkut on kunnossa! 
Tyhjäkäynnillä paineet keltaisella myös
Tyhjäkäynnillä paineet keltaisella myös
Viimeksi muokannut Tero, Ti Elo 22, 2006 19:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
Voipi olla. Itsellä oli juurikin samanlaisia ongelmia, kun by-passi ei toiminut. Kokeile imeä siitä pienimmästä niistä by-passin kolmesta reiästä (mihin menee alipaineletku). Jos ilmaa tulee vapaasti imemällä, on by-pass rikki.
Mulla muuten olisi pari ylimääräistä by-passia...
Mulla muuten olisi pari ylimääräistä by-passia...
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Nyt sain sen toimimaan sen verran että tyhjäkäynti paine on normaali eli reilusti valkosella, Laitoin sen kumipyörylän siihen jousen eteen. Ahtaakin normaalisti. Mutta ne alipaineletku on aika huono mikä tulee siihen bybassiin.
Hetken ajon jälkeen kuitenkin rupes taas oirelemaan niin että auto sammuu jos käyttää korkeita kierroksia. Liekö taas vuotaa alipaine letkut... Ei meinaa saada sitä letkunpäätä kunnolla kiinni siihen ku se tappi on sen verran paksu ja letku ohut.
Hetken ajon jälkeen kuitenkin rupes taas oirelemaan niin että auto sammuu jos käyttää korkeita kierroksia. Liekö taas vuotaa alipaine letkut... Ei meinaa saada sitä letkunpäätä kunnolla kiinni siihen ku se tappi on sen verran paksu ja letku ohut.
Saab 9-5 Aero -00
Siis w käyttää tankoa, seuraava ahtopuolelle ja viimeinen imuilmassa kiinni.puu kirjoitti:Voipi olla. Itsellä oli juurikin samanlaisia ongelmia, kun by-passi ei toiminut. Kokeile imeä siitä pienimmästä niistä by-passin kolmesta reiästä (mihin menee alipaineletku). Jos ilmaa tulee vapaasti imemällä, on by-pass rikki.
Itellä kaikki yhtä paksuja. Mistä imeä? Kaverilla ainakin toimii ja sähköjohdoista näytti muistaakseni 0,031 Ohmia ja itellä suunnilleen sama. No en tiedä onko vastusarvoilla väliä.
Nyt on puhe BY-PASS venasta ei MANKKUVENASTAet kirjoitti:Siis w käyttää tankoa, seuraava ahtopuolelle ja viimeinen imuilmassa kiinni.puu kirjoitti:Voipi olla. Itsellä oli juurikin samanlaisia ongelmia, kun by-passi ei toiminut. Kokeile imeä siitä pienimmästä niistä by-passin kolmesta reiästä (mihin menee alipaineletku). Jos ilmaa tulee vapaasti imemällä, on by-pass rikki.
Itellä kaikki yhtä paksuja. Mistä imeä? Kaverilla ainakin toimii ja sähköjohdoista näytti muistaakseni 0,031 Ohmia ja itellä suunnilleen sama. No en tiedä onko vastusarvoilla väliä.
Laitanpa tämän kysymyksen tähän samaan threadiin, koska myös oma ongelmani koskee Bypassia...
Eli mihin kohti Bypassin ohut alipaineletku kiinnitetään koneen päässä?
Tuohon Aeroon tuli viime viikolla yhtäkkiä ahto-ongelmia, jotka viittasivat bypass vikaan.
Magneettiventtiili on kunnossa.
Laitoin paikaalleen uuden Bypassin, mutta ongelmat säilyivät.
Tarkemmin asiaa tutkittuani huomasinkin, että alipaineletku on irti koneesta!
(hmm, oiskohan kannattanut tarkistaa letku kunnolla, ennenkuin ostin uuden bypassin...
)
Eli voisiko joku ystävällisesti vihjaista, mihin kohtaa tökkään tuon takaisin?
Eli mihin kohti Bypassin ohut alipaineletku kiinnitetään koneen päässä?
Tuohon Aeroon tuli viime viikolla yhtäkkiä ahto-ongelmia, jotka viittasivat bypass vikaan.
Magneettiventtiili on kunnossa.
Laitoin paikaalleen uuden Bypassin, mutta ongelmat säilyivät.
Tarkemmin asiaa tutkittuani huomasinkin, että alipaineletku on irti koneesta!
(hmm, oiskohan kannattanut tarkistaa letku kunnolla, ennenkuin ostin uuden bypassin...
Eli voisiko joku ystävällisesti vihjaista, mihin kohtaa tökkään tuon takaisin?
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Se tulee V-haaroittimeen, joka menee imusarjaan sekä kojetaulun ahtomittarille. Haaroitin on suoraan kaasutinvaijerihärdellin alapuolella. Puhdastahan siellä ei ole ja kaikki kun näyttää samalta, niin helpoiten löydät sen paikallistamalla ton saman härdellin akvaarion seinämässä olevan läpiviennin. Siitä se toinen V-haaran letku menee kojetauluun mittarille ja seuraamalla letkua päädyt härdellin alle V-haaroittajaan.
Bypassista kannattaa testata myös imeä niistä muistakin putkista, koska eihän niistäkään saa ilmaa tulla. Tavara siis käteen ja imemään
(joogaamalla yletyt paremmin
)
Edit: Moottorin imusarjassa on 2 paikkaa alipaineletkuille. Toisessa on omassani tulppa. Ne on imusarjan takaosassa vasemmassa reunassa.
Bypassista kannattaa testata myös imeä niistä muistakin putkista, koska eihän niistäkään saa ilmaa tulla. Tavara siis käteen ja imemään
Edit: Moottorin imusarjassa on 2 paikkaa alipaineletkuille. Toisessa on omassani tulppa. Ne on imusarjan takaosassa vasemmassa reunassa.
Kiitoksia saapasi nopeasta vastauksesta!
Ne kaksi alipaineletkun paikkaa imusarjassa löysin ja toinen on tosiaan tulpattu.
Ilmeisesti tuo v-haaroitin on siis siitä toisesta paikasta lähtevän letkun päässä?
En onnistunut haaroitinta vielä paikallistamaan, kun loppui valo pahasti kesken ja paikat on ahtaat kopeloida
Mutta jatkan etsintöjä huomenna päivänvalossa...
Ne kaksi alipaineletkun paikkaa imusarjassa löysin ja toinen on tosiaan tulpattu.
Ilmeisesti tuo v-haaroitin on siis siitä toisesta paikasta lähtevän letkun päässä?
En onnistunut haaroitinta vielä paikallistamaan, kun loppui valo pahasti kesken ja paikat on ahtaat kopeloida
Mutta jatkan etsintöjä huomenna päivänvalossa...
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Irronnut alipaineletku löysi paikkansa.
Kiitoksia avusta!
Nyt paineet nousee iloisesti punaisen puolelle.
Vähän liiankin iloisesti...
Jos lämän lyö kerralla lattiaan, niin ahdot nousee punasen takarajalle ja iskee fuelcut. Nykäyksen jälkeen ahtaa normaalisti sen verran kuin aerossa pitääkin.
Hitaammin kaasua painettaessa ongelmaa ei ole.
Pitää varmaan tarkistaa kaikki letkut vielä kerran ja katsastaa hukkaportin toiminta. Auto kun on kesän aikana enemmälti vain seissyt, niin voi olla jotain jumia. Mutta eiköhän se siitä...
Kiitoksia avusta!
Nyt paineet nousee iloisesti punaisen puolelle.
Vähän liiankin iloisesti...
Jos lämän lyö kerralla lattiaan, niin ahdot nousee punasen takarajalle ja iskee fuelcut. Nykäyksen jälkeen ahtaa normaalisti sen verran kuin aerossa pitääkin.
Hitaammin kaasua painettaessa ongelmaa ei ole.
Pitää varmaan tarkistaa kaikki letkut vielä kerran ja katsastaa hukkaportin toiminta. Auto kun on kesän aikana enemmälti vain seissyt, niin voi olla jotain jumia. Mutta eiköhän se siitä...
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84