Bypass vai dumppi
Bypass vai dumppi
Olenko ymmärtänyt oikein että toinen noista kierrättää imuilman takaisin turbolle ja toinen puhaltaa ulos? Kumpi se sitten olisi optimaalisempi vaihtoehto tehoja ajatellen?
Juu: bypass nimensä mukaan kierrättää, dumppi päästää ulkoilmaan.
En kommentoi noihin tehoihin, mutta periaatteessahan dumppi ei käy, jos ruiskun imuilman mittaus tapahtuu ennen sitä (ainakin Boschilaiset tonnarissa). Mitattua ilmaa suhautellaan pihalle, ja seos menee tietty rikkaalle. Käytännön esimerkkejä taitaa tästä huolimatta löytyä myös toimivista kuumalankaruiskuista, joissa on dumppi.
Tää on aika tutunoloinen aihe, haulla voi löytyä lisää. Jos ei tonnari-osiossa tärppää, niin tuolla "styling&tuning"-puolella luulisi tätä myös puidun.
En kommentoi noihin tehoihin, mutta periaatteessahan dumppi ei käy, jos ruiskun imuilman mittaus tapahtuu ennen sitä (ainakin Boschilaiset tonnarissa). Mitattua ilmaa suhautellaan pihalle, ja seos menee tietty rikkaalle. Käytännön esimerkkejä taitaa tästä huolimatta löytyä myös toimivista kuumalankaruiskuista, joissa on dumppi.
Tää on aika tutunoloinen aihe, haulla voi löytyä lisää. Jos ei tonnari-osiossa tärppää, niin tuolla "styling&tuning"-puolella luulisi tätä myös puidun.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Dumpperi hyvä bypas parempi jopa tnicissä. (Ei melu haittaa niin paljon)Tri-Lo kirjoitti:Teinit saattavat innostua, jos koet sitä eduksi.hessu75 kirjoitti:Eli eli,
Trionicci tonnariin voi laittaa dumpin OK?
Mitä etua siitä on orkkis bypassia ajatellen?

Vieläkun sais ton imupuolelle ammutun ilman jonnekin säiliöön tulevaa käyttöä ajatellen
