Kysymyksiä 9-5 2.2 TiD:stä
Kysymyksiä 9-5 2.2 TiD:stä
Terve vaan kaikille, jälleen yksi uusi Saabismin riivaama henkilö täällä.
Suunnitelmissa olisi ostaa 2004 mallin 100000 ajettu 9-5 2.2 TiD automaatti ja muutamia asioita jäi koeajon jäljiltä mietityttämään...
Onko tuossa mallissa ollut Eberi tai Webasto vakiona, kun lohkolämppäriä autossa ei muistaakseni ollut, entä se peilien juuren kupruilu, on ilmeisesti tyyppivika paljonko noiden uusiminen maksaa?
Kertokaa myös jos tulee jotain muuta tärkeää mieleen mitä tuon ikäisestä/ajetusta tulisi tarkistaa ennen ostoa.
Kiitokset vastaajille!
Suunnitelmissa olisi ostaa 2004 mallin 100000 ajettu 9-5 2.2 TiD automaatti ja muutamia asioita jäi koeajon jäljiltä mietityttämään...
Onko tuossa mallissa ollut Eberi tai Webasto vakiona, kun lohkolämppäriä autossa ei muistaakseni ollut, entä se peilien juuren kupruilu, on ilmeisesti tyyppivika paljonko noiden uusiminen maksaa?
Kertokaa myös jos tulee jotain muuta tärkeää mieleen mitä tuon ikäisestä/ajetusta tulisi tarkistaa ennen ostoa.
Kiitokset vastaajille!
Re: Kysymyksiä 9-5 2.2 TiD:stä
Eberi vakiona. Vikoja kohtuullisesti ja tehokaan ei ole paras mahdollinen joten suosittelen myös lohkolämppärin asennusta.jamppa74 kirjoitti:Terve vaan kaikille, jälleen yksi uusi Saabismin riivaama henkilö täällä.
Suunnitelmissa olisi ostaa 2004 mallin 100000 ajettu 9-5 2.2 TiD automaatti ja muutamia asioita jäi koeajon jäljiltä mietityttämään...
Onko tuossa mallissa ollut Eberi tai Webasto vakiona, kun lohkolämppäriä autossa ei muistaakseni ollut, entä se peilien juuren kupruilu, on ilmeisesti tyyppivika paljonko noiden uusiminen maksaa?
Kertokaa myös jos tulee jotain muuta tärkeää mieleen mitä tuon ikäisestä/ajetusta tulisi tarkistaa ennen ostoa.
Kiitokset vastaajille!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Kysymyksiä 9-5 2.2 TiD:stä
Missäs tuon ohjausyksikkö autossa sijaitsee, kun en laittanut moista merkille?hz81 kirjoitti:Eberi vakiona. Vikoja kohtuullisesti ja tehokaan ei ole paras mahdollinen joten suosittelen myös lohkolämppärin asennusta.jamppa74 kirjoitti:Terve vaan kaikille, jälleen yksi uusi Saabismin riivaama henkilö täällä.
Suunnitelmissa olisi ostaa 2004 mallin 100000 ajettu 9-5 2.2 TiD automaatti ja muutamia asioita jäi koeajon jäljiltä mietityttämään...
Onko tuossa mallissa ollut Eberi tai Webasto vakiona, kun lohkolämppäriä autossa ei muistaakseni ollut, entä se peilien juuren kupruilu, on ilmeisesti tyyppivika paljonko noiden uusiminen maksaa?
Kertokaa myös jos tulee jotain muuta tärkeää mieleen mitä tuon ikäisestä/ajetusta tulisi tarkistaa ennen ostoa.
Kiitokset vastaajille!
Entä olisiko jollain tietoa noista peilien juurien kupruiluista?
Voisiko olla niin että tuota Eberiä ei olisi kaikissa autoissa, kun en ajotietokonetta selatessani löytänyt kuin nuo perinteiset kulutukset, lämpötilat yms. tai sitten en vaan osannut käyttää sitä, mikä on hyvinkin todennäköistä9-5T kirjoitti:SID eli ajotietokone ohjaa lämmitystä valinnan mukaan(2 ajastusta tai lämpötilan mukaan joka lienee dieselissä vakio asetuksena)

Siis onko noita peilejä mahdollista saada vielä takuuna vaikka takuuaika on varsinaisesti jo loppunut? Onko jollain kokemusta tästä?9-5T kirjoitti:Peilit voi saada takuuna mutta voihan ne maalatakkin.
Virtojen ollessa pois päältä saat lämmittimen ohjauksen näkyviin painamalla + -näppäintä. Kerrotaan myös käyttöohjekirjassa.jamppa74 kirjoitti:Voisiko olla niin että tuota Eberiä ei olisi kaikissa autoissa, kun en ajotietokonetta selatessani löytänyt kuin nuo perinteiset kulutukset, lämpötilat yms. tai sitten en vaan osannut käyttää sitä, mikä on hyvinkin todennäköistä9-5T kirjoitti:SID eli ajotietokone ohjaa lämmitystä valinnan mukaan(2 ajastusta tai lämpötilan mukaan joka lienee dieselissä vakio asetuksena)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Hyvä peli
Diiseli Saabi on hyvä peli. Itselläni on jo toinen. Tosin nyt Vector Wagon 9-5 A. Viime talvena meni Eberi ja Akku. Tuleva talvi näyttää miten pärjäään, mutta kunnossa ollessaan toimivat hyvin.
2,2 Tid koneen tehotkin riittää ainakin jos ajelet matkaa. Toki tämä on henk kohtainen juttu, mutta ei sillä jalkoihin jää. Käyntiääneltään kone on hieman karkea, uusimpiin CommonRail koneisiin verrattuna.
Takana alustassa on joitain puslia jotka joutuu jossain vaiheessa vaihtamaan. Peilin juuressa ei ole ollut ongelmia.
2,2 Tid koneen tehotkin riittää ainakin jos ajelet matkaa. Toki tämä on henk kohtainen juttu, mutta ei sillä jalkoihin jää. Käyntiääneltään kone on hieman karkea, uusimpiin CommonRail koneisiin verrattuna.
Takana alustassa on joitain puslia jotka joutuu jossain vaiheessa vaihtamaan. Peilin juuressa ei ole ollut ongelmia.
Mitenkäs noissa 9-5 yleisesti kestää jarrut ja iskarit, missä vaiheessa noita pitää alkaa uusimaan?
Vielä jos joku osaisi vastata tuohon peilien juuren kupruiluun, eli onko niitä todellakin mahdollista saada maahantuojan piikkiin vaikka takuu ei olisikaan enää voimassa tai mitä noiden uusiminen maksaa jos pitää omasta pussista maksaa.
Vielä jos joku osaisi vastata tuohon peilien juuren kupruiluun, eli onko niitä todellakin mahdollista saada maahantuojan piikkiin vaikka takuu ei olisikaan enää voimassa tai mitä noiden uusiminen maksaa jos pitää omasta pussista maksaa.
Onhan se mahdollista, että vaihtavat peilit takuun loputtuakin, mutta eiköhän tuo ole ihan liike kohtaista suostuvatko mukisematta vaihtamaan ja mitä GM tähän sanoo. Jos riitelyksi menee, niin kuluttajaviranomainen on paras taho kertomaan, onko normaalia kulumaa yli kaksi vuotiaassa autossa. Itse vaihdatin peilit runkoineen 9-3SS:tä juuri ennen takuuajan umpeutumista. Noille olisi tullut itse maksaen hintaa 359€/kpl ja kyseinen kupruilu on 9-5 ja 9-3 tyypillisimpiä vikoja, joka toistuu myös vaihdetuissa peilien rungoissa. Ei siis kannata vaihtaa omaan piikkiin.
Entä jos itse maalaisi nuo peilien juuret, joutuuko koko peilin irroittamaan vai lähteekö pienempinä palasina irti?miSa kirjoitti:Onhan se mahdollista, että vaihtavat peilit takuun loputtuakin, mutta eiköhän tuo ole ihan liike kohtaista suostuvatko mukisematta vaihtamaan ja mitä GM tähän sanoo. Jos riitelyksi menee, niin kuluttajaviranomainen on paras taho kertomaan, onko normaalia kulumaa yli kaksi vuotiaassa autossa. Itse vaihdatin peilit runkoineen 9-3SS:tä juuri ennen takuuajan umpeutumista. Noille olisi tullut itse maksaen hintaa 359€/kpl ja kyseinen kupruilu on 9-5 ja 9-3 tyypillisimpiä vikoja, joka toistuu myös vaihdetuissa peilien rungoissa. Ei siis kannata vaihtaa omaan piikkiin.
Onko tuo kupruileva osa muuten muovia vai metallia?
Kannattaisko jo kokeilla9-5T kirjoitti:...Näin se varmaan on mutta kun tulee ajettua yleensä n. 200000-400000km/saab ei rohkeus riitä kokeilemaan...

Itse taidan siirtyä OG-satkusta suoraan 9-5:een... BENSAturboon

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD