9-5 aero wagonia ostamassa(ehkä)
9-5 aero wagonia ostamassa(ehkä)
Eli ehkä siksi, että on neuvottelut välirahasta menossa.
Mitä tuosta autosta pitäisi katsoa? huonot,hajoavat kohdat?. vai onko niitä
Vuosimalli on -00
Nyt tarvitaan apuja, kun ei tämmöistä ikinä ole ollut. Niin automaattivaiheet. Moottorissa on jonkinlainen vesivuoto, sillä vuotaa lammikon auton alle oikeaa apurunkopalkkia pitkin (vesipumppukko)
Mitä tuosta autosta pitäisi katsoa? huonot,hajoavat kohdat?. vai onko niitä
Vuosimalli on -00
Nyt tarvitaan apuja, kun ei tämmöistä ikinä ole ollut. Niin automaattivaiheet. Moottorissa on jonkinlainen vesivuoto, sillä vuotaa lammikon auton alle oikeaa apurunkopalkkia pitkin (vesipumppukko)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: 9-5 aero wagonia ostamassa(ehkä)
Onhan niitä, mutta koska sinulla kohteena Aero, todennäköisiä hajoavia kohteita ainakin YKSI vähemmän näihin matalapainevehkeisiin verrattuna! Aerossa siis Mitsun TD04 -ahdin ja se on matalapaine-Garrettia selvästi kestävämpi puhallin, joten sen puoleen ei ainakaan huolta. Niin ja Aero muutenkin viritysystävällisempi...Jamppa kirjoitti:Mitä tuosta autosta pitäisi katsoa? huonot,hajoavat kohdat?. vai onko niitä

Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
kyllä tämä on jäähdytin nestettä, ainakin haisee siltä, sekä hukkaa vettä.
huoltokirja autosta löytyy.
sen verran katselin noita kirjotuksia täältä, että jarrulevyt pitää katsoa, sekä taka-akseliston puslat. onko paljon muita paikkoja mitkä on oleellisia vikapaikkoja
huoltokirja autosta löytyy.
sen verran katselin noita kirjotuksia täältä, että jarrulevyt pitää katsoa, sekä taka-akseliston puslat. onko paljon muita paikkoja mitkä on oleellisia vikapaikkoja
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: 9-5 aero wagonia ostamassa(ehkä)
kiitoksia, toivotaan että kaupat saan aikaan.tami kirjoitti:Onhan niitä, mutta koska sinulla kohteena Aero, todennäköisiä hajoavia kohteita ainakin YKSI vähemmän näihin matalapainevehkeisiin verrattuna! Aerossa siis Mitsun TD04 -ahdin ja se on matalapaine-Garrettia selvästi kestävämpi puhallin, joten sen puoleen ei ainakaan huolta. Niin ja Aero muutenkin viritysystävällisempi...Jamppa kirjoitti:Mitä tuosta autosta pitäisi katsoa? huonot,hajoavat kohdat?. vai onko niitäOnnea uuden hankintaan vain !
Tuo ahdin tosiaan ei aiheuta päänvaivaa, sillä noista mitsuista on hyviä kokemuksia.
itse muistan sinun saappaan ku heinolassa tuli asuttua. eihän sitä sitten tiedä jos saa heinolaan potkijaisia aikaan ainakin kun sinne muuttelen takaisin. tai osallistuu sitten lahden seudulle järjestettäviin

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Huohotusongelmat näille koneille on sulla ilmeisesti tiedossa? --> huoltokirja.
Tasapainoakselin mahdolliset rohinat kannattaa yrittää kuunnella, kuuluu takuun piiriin.
Ja ilmastoinnin toimivuus tsekata, AUTO + OFF -napit yht'aikaa ---> mahdolliset vikakoodit. Muistaakseni ilmastoinnin läppäsysteemien korjaaminen kohtuu hintavaa.
Tasapainoakselin mahdolliset rohinat kannattaa yrittää kuunnella, kuuluu takuun piiriin.
Ja ilmastoinnin toimivuus tsekata, AUTO + OFF -napit yht'aikaa ---> mahdolliset vikakoodit. Muistaakseni ilmastoinnin läppäsysteemien korjaaminen kohtuu hintavaa.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Veikkaus jälleen. Ilmeisesti ei kovin yleistä ole, koska Oulu-Kokkola-Ylivieska huolloista ei löytynyt hyllystä kennoa. Ja ainahan toisaalta huollossa sanovat että ei näitä kyllä ole mennyt... niin sanoivat siinäkin tapauksessa. Sitten paikallisesta nyrkkipajasta missä vaihdatin kennon niin saivat tilattua jostain kokkolalaisesta autopurkaamosta käytetyn ja se heitettiin paikoilleen.
Luotin nyt sitten siihen, että tämä ei ole yleinen vika ja kiireessä laitettiin käytetty paikoilleen. Sopivasti ennen kesäloma reissua:)
Tällä foorumillakaan en ole juuri 9-5 osalta löytänyt vastaavia keskusteluita joten siitäkin syystä vois olettaa harvinaista olevan.
Se työ oli muuten tunnin homma. Hanskalokero pois ja sitten kenno on näkyvissä ja voi yrittää kurkkia löytyykö vuotoja, näin asiasta minulle kerrottiin kun tiedustelin oliko vaikea työ vaihtaa. Kaverin tonnarissa aikoinaan vaihdettiin kenno ja huoltomies oli meinannut, että kovatöinen kun tuntuu että auto on rakennettu tuon kennon ympärille. Tästä syystä en itse vaivautunut yrittämäänkään samaa itse.
Mutta sun tapauksessa neuvottele myyjän kanssa tuo asia kuntoon ensin niin eiköhän sitten saa ajella turvallisia kilometrejä uudella autolla:)
Niin tuohon 9-5T:n viestiin... Mun autossa ei tullut myöskään jalkatilaan nestettä. Joten vielä saatan arvata tuota kennoa.
Luotin nyt sitten siihen, että tämä ei ole yleinen vika ja kiireessä laitettiin käytetty paikoilleen. Sopivasti ennen kesäloma reissua:)
Tällä foorumillakaan en ole juuri 9-5 osalta löytänyt vastaavia keskusteluita joten siitäkin syystä vois olettaa harvinaista olevan.
Se työ oli muuten tunnin homma. Hanskalokero pois ja sitten kenno on näkyvissä ja voi yrittää kurkkia löytyykö vuotoja, näin asiasta minulle kerrottiin kun tiedustelin oliko vaikea työ vaihtaa. Kaverin tonnarissa aikoinaan vaihdettiin kenno ja huoltomies oli meinannut, että kovatöinen kun tuntuu että auto on rakennettu tuon kennon ympärille. Tästä syystä en itse vaivautunut yrittämäänkään samaa itse.
Mutta sun tapauksessa neuvottele myyjän kanssa tuo asia kuntoon ensin niin eiköhän sitten saa ajella turvallisia kilometrejä uudella autolla:)
Niin tuohon 9-5T:n viestiin... Mun autossa ei tullut myöskään jalkatilaan nestettä. Joten vielä saatan arvata tuota kennoa.
Höpöhöpö. Takuustakin on jauhettu ihan riittävästi, mitään absoluuttista totuutta ei asiassa ole, korvaukset päätetään tapauskohtaisesti.Eski kirjoitti:Vikakohteista on jauhettu riittävästi ja lista on pitkä, joten käytä hakuaOikein leimattu huoltokirja on noin 5000 euron arvoinen (moottoritakuu). Eski
Yleensä asiakkaan pussista, mutta äkäiset heput on onnistuneet maksattamaan remontin takuun piikkiin

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Jep, itsekin tulee usein puhuttua ns. moottoritakuusta, mutta virallisesti kyse on "taannehtivasta kahdeksanvuotisesta huolenpito-ohjelmasta, joka kattaa korjaukset harvoin esiintyvissä moottorin voitelujärjestelmän vikatapauksissa".
Saabin asiasta antaman tiedotteen mukaan huolenpito-ohjelma tulee sisältää:
1. Tasapainoakselien ketjun ja jakoketjun kulumisen aiheuttamat korjaukset. Sisältäen niiden ohjaimet ja kiristimet.
2. "Öljylietteen" aiheuttamat öljynkierto- voiteluongelmat moottorin öljyimupukistossa ja moottorin laakeroinneissa.
Ainakin täällä Keski-Suomessa Saab-huollot tekevät näitä taannehtivan huolenpito-ohjelman mukaisia takuukorjauksia, mutta todellakin korvaukset päätetään tapauskohtaisesti. Ensiarvoisen tärkeää on ollut, että huoltokirja on huolto-ohjelman mukaisesti täytetty.
Eski
Saabin asiasta antaman tiedotteen mukaan huolenpito-ohjelma tulee sisältää:
1. Tasapainoakselien ketjun ja jakoketjun kulumisen aiheuttamat korjaukset. Sisältäen niiden ohjaimet ja kiristimet.
2. "Öljylietteen" aiheuttamat öljynkierto- voiteluongelmat moottorin öljyimupukistossa ja moottorin laakeroinneissa.
Ainakin täällä Keski-Suomessa Saab-huollot tekevät näitä taannehtivan huolenpito-ohjelman mukaisia takuukorjauksia, mutta todellakin korvaukset päätetään tapauskohtaisesti. Ensiarvoisen tärkeää on ollut, että huoltokirja on huolto-ohjelman mukaisesti täytetty.
Eski