No, tänään ajelin kotiin päin tiedeyhteisöstä ja nollasin varsin mittarin. Odotin vähän aikaa kuten kuuluukin ja mittarihan näytti alimmillaan 6,3 L/100km, joka oli siis hetkellinen kulutus. Kuitenkin kun ajelin siinä sitten vähän nopiampaakin ja ohittelin muita autoja ja otin tietysti mittaa eräästä Mersusta, niin nousihan se kulutus sinne 7,8 litraan satasella. Eli kysymykseni kuuluukin, että ovatko Saabbien mittarit tarkkoja ja voisiko pitää tuo lukema paikkansa (6,3)?? Etenkin kun autollani on ikää jo kunnioitettavat kymmenisen vuotta ja pelaa moottorin puolesta niin kuin uusi ja on mittarissa 242 000 km.
Minun Suapillehan on kait luvattu jotain 6,3 litraa satasella alimmaksi kulutukseksi mitä olen tuolta autotallin sivuilta lukenut ja OG9-3 SE Turbolle jopa 7,3 ja keskikulutukseksi 9,8 ja minulla kait 7,6. Niin onhan siinä eroa!! Ja varmaankin tiedätte, että mistä tällainen johtunee??? Minulla kun ei ole tietoa. Onhan niillä autoilla tietysti yli sata kiloa eroa painossa, mutta siltikin tuo ihmetyttää.

Saab on enemmän kuin auto!!