Vaihdelaatikkokymysys?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Vaihdelaatikkokymysys?

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Joo, tänään kun oli vähän sateinen päivä ja renkaat vähän tahtoi sutia niin
tapahtui kummallinen homma. Kiihdytettäessäni rampilta länsiväylälle suti kolmosella niin että alkoi pomppia, nostin jalan kaasulta ja painoin kytkimen alas vaihtaakseni neloselle. 8O

Nelonen tuntui tämän jälkeen tosi "tahmealta" sekä kytkettäessä päälle että pois. Olisko vaihteensiirtohaarukka vääntynyt vaiko moottorin etukannake rikkoutunut?

Olisko kellään vastaavanlaisia kokemuksia. Muut vaihteet toimivat kuten ennenkin. En jaksa uskoa että nelosen synkka nyt yhtäkkiä olisi mennyt paskaksi.

Ja ei se tosiaankaan rusahda neloselle vaihtessa vaan tuntuu jotenkin tahmealta. Vauhdissa pystyy kuitenkin hyvin käyttämään nelosta, mutta esim. paikallaan seisoessa nelonen kytkeytyy päälle/pois erittäin tahmeasti.

:evil: Hitto jos tulee taas laatikkosulkeiset!! :evil:

Auto 900 T16 -91
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Itselläni ainakin kaasarisatku pomppi jos pyörät sutivat. Vaihteet tuppasivat hypähdellä pois päältä. Iskarit olivat aika huonot ja saattoipa moottorinkannakkeissakin olla jotain häikkää.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Johan ne aikanaan moittivat tm:n testauksessa,tuota pomppimista.Se on tehon puutetta joten kirramaan koneita siittä! :wink:
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Joo, pomppiminen johtui siitä että pyörät olivat linkussa ja mulla ei ollut kaasu pohjassa, alkoi auto pomppimaan ahtojen tullessa.

Mikä minua askarruttaa on nelosen jähmeys tämän jälkeen, ihan kuin moottorin kulma olisi muuttunut ettei nelonen mene "heittämällä" sisään enää.

Siksi kummalista koska kolmonen oli silmäsä silloin kun pomppi, mutta nyt neloselle vaihtaessa, tai neloselta vaihtaessa tuntuu kepin liike jähmeälta. :roll:

OT: Kyllä se kuivalla asfaltilla täyskaasulla sutii ilosesti pomppimattaa :twisted:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Vian aiheuttaja selvinnyt. Vaihdelaatikon etukannake, peltinen osa mikä on tukikumin ja korin välissä oli murtunut toiselta puolelta poikki. Tämän takia moottori vähän vinossa etukulmassa.

Oli muuten kettumainen vaihtaa moottori paikallaan. :evil:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Vastaa Viestiin