TAAS satkun tyhjäkäynnistä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

TAAS satkun tyhjäkäynnistä

Viesti Kirjoittaja Djjules »

Eli kyseessä 1984 900 Gli

Eli tyhjäkäynti ja kulutus kiinostaa. Lisäilmaventtiiliä en ole saanut toimimaan, oon säätänyt sen ihan täysin auki niin paljon kuin säätö antaa periksi, jotta se kylmänä pitää kiekat edes suunnilleen kohdillaan (aiheesta tuolla). Kun koneen ajaa lämpimäksi, kiekat esim. liikennevaloissa on korkeat. No, okei jos lisäilmaventtiili ei toimi ja on auki, niin tietysti kierrokset korkeat, MUTTA... Kun sammutan auton ja annan olla 10min seis ja tääräytän käyntiin, niin tyhjäkäyntikiekat ovat ihan normaalit ja pysyy
:roll:.

Eli mikä helkkari tuolla yksinkertaisessa K-Jetronicissa saa tuollaisia oireita aikaseksi. Sytkäosat vaihdettu noin 100km sitten ja päästöt ok. Jumittaako siellä joku vai mitä helkkaria.

Ilmanputsari vaihdettu noin 6tkm sitten ja polttissuodatin n. 2,5tkm sitten.

Voiskos tuo vika olla tuossa kylmäkäynnistyssuuttimessa tai lämpöaikakytkimessä? Miten tuota kytkintä oikeen mitattiin?

Niin ja kulutus on noussut oireen ilmettyä.
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tarkistappa ohjauspaineensäätimen lämpövastuksen liitin ja että sinne tulee 12V auton käydessä.

En usko että kylmäkäynnistyssuuttimella ja lämpöaikakytkimella on mitään tekoa ongelman kanssa, ne vaikuttavat vain ja ainoastaan käynnistymiseen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin