Etupyörän laakerissa väljää, auttaako kiristäminen (900 -89)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Etupyörän laakerissa väljää, auttaako kiristäminen (900 -89)
Etupyörän laakerissa on turhan paljon väljää, laakeri ei kuitenkaan pidä ajossa ääntä.
Onkos -88 satkun etupyörän laakeri minkä tyyppinen, auttaako kiristäminen?
Onkos -88 satkun etupyörän laakeri minkä tyyppinen, auttaako kiristäminen?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Re: auttaahan
eli sopivalla varrella (puoli metriä?) varustetulla työkalulla voi yrittää kiristää.mestari kirjoitti:se silloin kun edellinen kaveri on jättänyt sen löysälle putkipihdeillä kiristyksen jälkeen
vai laitetaanko oikein momenttiin!?
jouni
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

Omassa -88 Turbossa oli kyllä vakiovälyksellä olevat kaksiriviset kuulalaakerit, eli sisäkehät vastaavat toisiinsa kun napamutterin kiristää. Pahoin pelkään ettei kiristäminen enää auta, ja jos napamutteri on ollut löysällä niin laakerikehät voivat olla kuluneet jo muodottomiksi...
Vähintään puolimetrisellä varrella voi yrittää kiristää, se oikea momenttihan taisi olla niinkin suuri kuin 280nm.

Vähintään puolimetrisellä varrella voi yrittää kiristää, se oikea momenttihan taisi olla niinkin suuri kuin 280nm.
Itselläni oli naparempan jälkeen jostain syystä 900:sesta jäänyt löysiä napamutteriin, vaikka kiristin sen aivan hulluna, kuten kuuluukin. 300 Nm on kiristysmomentti.
Eli napa kolahteli montuissa, kiristin mutterin ja siihen loppui. Jos mutteri menee tuon 300Nm puitteissa kireämmälle, niin anti palaa. Pulttimopolla voi ainakin painaa surutta loppuun asti.
Eli napa kolahteli montuissa, kiristin mutterin ja siihen loppui. Jos mutteri menee tuon 300Nm puitteissa kireämmälle, niin anti palaa. Pulttimopolla voi ainakin painaa surutta loppuun asti.
99T-museopeli
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
erikoislaakeri, jossa 2 kpl viistokuulalaakereita paketissa. SISÄkoolit eli vierintäkehät vastaavat toisiinsa ( eli menevät välyksettömiksi), kun mutterilla kiristetään. n. 30 kpm.ari_viitanen kirjoitti:Elikä tuo laakeri ei ole ns kiristettävää mallia,muutkuin momenttiin
ja se on siinä ulkokoolit vastaavat toisiinsa ja sinne jää sitten se välys
mikä jää.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00