Tässä mietin mahdollisena tulevana tonnarin omistajana sellaista iskutilavuusasiaa.
Kuulin tuossa että 900 ja 9000 malleihin sopis samat lohkot, siis kiinni ja onhan moottorissa samat sylinterimitatkin.
Eikös ne ollukkin: (leveys*iskun pituus, mm)
-kaksilitraisissa 90*78
-2,3 sessa 90*90
-2,1 (vain 900) 93*78
Kuulemani mukaan 900 ei voi laittaa tota 2,3 koska kampiakseli ei mahdu pyörimään.
Mutta entäs jos laittaiskin 9000 2,1 lohkon ja männät sekä 2,3 kampiakselin, eli siis 93*90!
Paljonkohan tällöin mahtaa iskutilavuudeksi tulla? Ja paljonkohan teho nousis? Riippuu varmaan polttoaine järjestelmästä ja viritysasteesta mihin syöttö riittää.
Koneen iskutilavuus
Koneen iskutilavuus
SAAB
Noinhan se asia on,ilman mitään todellan radikaaleja muutoksia!TeePee kirjoitti:Vinolohko B202:seen ei ainakaan voi laittaa 2,3 kampuraa koska ei ole mitään toivoakaan saada sitä pyörimään siellä. Eikös tuo 2,1:kin ole vino? Vai oonko ihan pihallaNo jokatapauksessa ei mun tietääkseni käy ollenkaan laitta 2,3 kampuraa 2,1 lohkoon.

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid