Varustelueroja Suomi-Saksa?
Varustelueroja Suomi-Saksa?
Terve!
Koitin etsiskellä haulla topiceja tästä aiheesta mutta en löytänyt vastauksia kysymyksiini. Uutena saabistina ei muutenkaan ole vielä ihan kaikkea tietoa joten...
Onko kenelläkään tietoa onko samoissa malleissa ollut vakiovarusteluissa eroa Suomen ja Saksan välillä? Tokihan saksalaiset ovat ruksanneet lisävaruste-listan läpi mutta nimenomaan vakioissa? Penkinlämmittimet lienevät tuota vakioeroa mutta entä muuten?
Minulle kulkeutui vm. -02 9-5 Wagon Vector-paketilla 3.0 TiD-koneella ja auto on aikanaan saapunut Saksasta kohtuu uutena Suomeen.
Muutenkin kaikki tieto Vectorin varusteluista on tervetullutta, en ole esim. löytänyt varashälytintä autosta ja kummastelin tuota hieman. Käsittääkseni tuo olisi kohtuu normi-varuste tämän luokan autoissa.
Koitin etsiskellä haulla topiceja tästä aiheesta mutta en löytänyt vastauksia kysymyksiini. Uutena saabistina ei muutenkaan ole vielä ihan kaikkea tietoa joten...
Onko kenelläkään tietoa onko samoissa malleissa ollut vakiovarusteluissa eroa Suomen ja Saksan välillä? Tokihan saksalaiset ovat ruksanneet lisävaruste-listan läpi mutta nimenomaan vakioissa? Penkinlämmittimet lienevät tuota vakioeroa mutta entä muuten?
Minulle kulkeutui vm. -02 9-5 Wagon Vector-paketilla 3.0 TiD-koneella ja auto on aikanaan saapunut Saksasta kohtuu uutena Suomeen.
Muutenkin kaikki tieto Vectorin varusteluista on tervetullutta, en ole esim. löytänyt varashälytintä autosta ja kummastelin tuota hieman. Käsittääkseni tuo olisi kohtuu normi-varuste tämän luokan autoissa.
Tuolla juttua tuosta hälyttimestä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sh%E4lytin
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sh%E4lytin
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Käsittääkseni Saabeja löytyy vain kahdenlaisille markkina-alueille, "normaali" olosuhteisiin ja kuumiin maihin eli keskilämpötila yli +30. Ilmastointi ja jäähdytys tehostettuja näissä ja jotain materiaalieroja. Suomeen ja Saksaan menee täsmälleen samanlaisia autoja lukuunottamatta maakohtaiset varusteet.
Aeroissa on kyllä Saksassa cruise vakiona, tietysti poikkeuksia löytyy, kuten viiksi vaihdettu korjauksen yhteydessä, perusmalliin joutuu tilaamaan kuten Suomessakin.
Aeroissa on kyllä Saksassa cruise vakiona, tietysti poikkeuksia löytyy, kuten viiksi vaihdettu korjauksen yhteydessä, perusmalliin joutuu tilaamaan kuten Suomessakin.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Ainakaan dieseleissä ei Saksassa yleensä ole polttoaineen lisälämmitintä.
Muuten varusteet näyttäisi olevan liki samat (vrt. saksan ja suomen käyttöohjeet). Sakujen vehkeissä on yleensä enemmän lisävarustetta kuin Suomessa. Toisaalta noita lisävarusteita ei kovin paljoa voi lisätä kun vakionakin tuota varustetta tuntuu riittävän...
Lisäksi Suomeen ei tällä hetkellä tuoda Vectoria (ei sitä ainakaan TM:n hinnastosta löytynyt) ainoastaan perusmalleja tai sitten Aeroja. Voipa olla että olen väärässä tuon asian suhteen.
Varashälytin on lisävaruste joissakin malleissa samoin kuin sadetunnistin.
Penkinlämmittimet löytyy Saksassakin vakiona.
Itselläni myös Vector-malli.
Muuten varusteet näyttäisi olevan liki samat (vrt. saksan ja suomen käyttöohjeet). Sakujen vehkeissä on yleensä enemmän lisävarustetta kuin Suomessa. Toisaalta noita lisävarusteita ei kovin paljoa voi lisätä kun vakionakin tuota varustetta tuntuu riittävän...

Lisäksi Suomeen ei tällä hetkellä tuoda Vectoria (ei sitä ainakaan TM:n hinnastosta löytynyt) ainoastaan perusmalleja tai sitten Aeroja. Voipa olla että olen väärässä tuon asian suhteen.
Varashälytin on lisävaruste joissakin malleissa samoin kuin sadetunnistin.
Penkinlämmittimet löytyy Saksassakin vakiona.
Itselläni myös Vector-malli.
Viiveellä tulee mutta kuitenkin kiitos vastauksista.
Oma 2002 VEctor joka on aloittanut matkansa Hampurista on siis Eberin (Ja ilmeisesti cruisen?) verran rikkaampi kuin vakio.
Nahka/sportti-penkit, matalampi alusta, helmat ja 17' vanteet ovat Vector-pakettia, sen olen saanut jo Saabin sivuilta selville. Ihmettyttää kuitenkin ettei tihkutunnistin ole päätynyt rastitettavien joukkoon...
Auto on kyllä pirun hieno, oikea ajajan auto. Kulutus 6.7 alhaisimmillaan, sivistynyttä voimaa RIITTÄVÄSTI jne. Oikea maantie-ohjus. Kun saatiin ksenonit kirkkaiksi ja puslat hiljaisiksi on homma toiminut jo 5000 km. Vielä kun saadaan tuo vaihteiston tuki uusittua niin häipyvät vaihtokolahduksetkin.
Oma 2002 VEctor joka on aloittanut matkansa Hampurista on siis Eberin (Ja ilmeisesti cruisen?) verran rikkaampi kuin vakio.
Nahka/sportti-penkit, matalampi alusta, helmat ja 17' vanteet ovat Vector-pakettia, sen olen saanut jo Saabin sivuilta selville. Ihmettyttää kuitenkin ettei tihkutunnistin ole päätynyt rastitettavien joukkoon...
Auto on kyllä pirun hieno, oikea ajajan auto. Kulutus 6.7 alhaisimmillaan, sivistynyttä voimaa RIITTÄVÄSTI jne. Oikea maantie-ohjus. Kun saatiin ksenonit kirkkaiksi ja puslat hiljaisiksi on homma toiminut jo 5000 km. Vielä kun saadaan tuo vaihteiston tuki uusittua niin häipyvät vaihtokolahduksetkin.
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Olen miettynyt kanssa tuota vectorin matalampaa alustaa Saksanmaalla. On tullut selattua satoja saab ilmotuksia mobilessa sekä auto scout 24 tässä vuosien varrella ja ainakin Saksassa näyttää olevan matalampi alusta vectorissa vuosimalleissa 02-04. Onko tuo vakio, en ota kantaa. Onhan cruisekin n. 100% vectoreissa ja aeroissa eikä kuulemma vakiona. Eli on myyty jonkinlaisena varustepakettina uutena.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
^ Näkeekö tuon alustan "mataluuden" helposti? Mun mielestä toi 10mm tiputus on niin maltillinen, että hieman kuoleentuneet jouset saa auton näyttämään helposti madalletulta.
Mitä itse vertailin -30/35mm sarjan muutosta auton korkeuteen, niin ei se ihan tuota nimellismittaa laskenut, joten 190tkm oli varmasti tehny tehtävänsä jo jousille.
Mitä itse vertailin -30/35mm sarjan muutosta auton korkeuteen, niin ei se ihan tuota nimellismittaa laskenut, joten 190tkm oli varmasti tehny tehtävänsä jo jousille.
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
En tosiaankaan päätellyt tätä kuvista, vaan myyntiteksteistä, anteeksi huono ilmaisu. Yleisesti saksalaisissa myynti-ilmoituksissa on tietoa auton varusteista paljon enemmän kuin Suomessa.
Kuten mainitsit samainen sport paketti näyttää olevan suosittu valinta Saksassa, todennäköisesti jälleenmyyjät jo valinneet, koska mm xenonit olleet siellä suosittu varuste kalliimmissa autoissa, sillä muihin sakuihin saanut jo paljon aikaisemmin. Samoin tuo sport alusta, autobaana-ajoon vakavuutta lisää.
Kuten mainitsit samainen sport paketti näyttää olevan suosittu valinta Saksassa, todennäköisesti jälleenmyyjät jo valinneet, koska mm xenonit olleet siellä suosittu varuste kalliimmissa autoissa, sillä muihin sakuihin saanut jo paljon aikaisemmin. Samoin tuo sport alusta, autobaana-ajoon vakavuutta lisää.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Auto on kyllä pirun hieno, oikea ajajan auto. Kulutus 6.7 alhaisimmillaan, sivistynyttä voimaa RIITTÄVÄSTI jne. Oikea maantie-ohjus. Kun saatiin ksenonit kirkkaiksi ja puslat hiljaisiksi on homma toiminut jo 5000 km. Vielä kun saadaan tuo vaihteiston tuki uusittua niin häipyvät vaihtokolahduksetkin.[/quote]
Lueskelin tuossa vanhoja "juttuja" ja kyselen; Mitä tarkoitat ja miten-ksenonit kirkkaiksi? . Entä pulsat hiljaisiksi?
Kyselen, koska itselläni on 2003 3.0 tid.
Terv.
Crusell
Lueskelin tuossa vanhoja "juttuja" ja kyselen; Mitä tarkoitat ja miten-ksenonit kirkkaiksi? . Entä pulsat hiljaisiksi?
Kyselen, koska itselläni on 2003 3.0 tid.
Terv.
Crusell