90 & Virtalukko (+ jälkikäynti)
90 & Virtalukko (+ jälkikäynti)
Eli tommosta vähän ilmennyt että sammuttaessa 90:stä auto koittaa vähän "hyristää" itseään uudelleen käymään eli kone ei meinaa sammua. Onko lukko väljä vai missä vika, virta-avaimeen/-lukkoon uskoisin kuitenkin liittyvän. Mutta kun avainta kiertää myötäpäivään vähäsen sen jälkeen kun sen on kääntänyt eka sammutusasentoon ja sitten laittaa takaisin sammutusasentoon auto sammuu kiltisti. Eli vaatii varmaankin tiettyä ranneliikettä. Onko muilla samoja piirteitä, ja liekö siitä mitään haittaa?
vastaavista ongelmista on ollut aiemminkin keskustelua täällä. tarkista että ryyppymekanismi palautuu kunnolla alkuasentoon, jos ryyppy jää vähänkin päälle niin tulee tuo jälkikäyntiefekti.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jos tuo hyristely on riippuvainen siitä miten avainta kääntelee, niin ei siinä 98 auta. Vai onko niin että tuossa vääntelyssä menee sen verran aikaa, että kone ehtii sammua.
Iät ajat on Saabit (varsinkin petrot aikanaan) sammutettu niin, että kytkin pohjaan, pakki päälle, painetaan jalkajarrua ja samalla kun virta-avain käännetään sammutusasentoon nostetaan kytkin rauhallisesti ylös. Sammuu romisematta vaikka tankissa olis 92:sta.
Iät ajat on Saabit (varsinkin petrot aikanaan) sammutettu niin, että kytkin pohjaan, pakki päälle, painetaan jalkajarrua ja samalla kun virta-avain käännetään sammutusasentoon nostetaan kytkin rauhallisesti ylös. Sammuu romisematta vaikka tankissa olis 92:sta.
Kyllä se jälkikäynti talttuu, kun antaa motarilla Saabille kunnolla kenkää ja polttaa karstat pois. Tuskinpa siinä on loppujen lopuksi merkitystä millään sytkän säädöllä tms., karstahan se siellä hehkuu vielä hetken sammmuttamisen jälkeen ja sytyttää liian matalaoktaanisen bensan, vaikka sytytysvirta onkin katkaistu.
98:lla en ole itse koskaan havainnut jälkikäyntiä Saabilla. 95:llä tätä tapahtui joskus kauan sitten, mutta ei enää. Sen sijaan isän autossa jälkikäyntiä 95:llä on, mutta hän ajaakin vain nurkka-ajoa pari kilometriä päivässä.
98:lla en ole itse koskaan havainnut jälkikäyntiä Saabilla. 95:llä tätä tapahtui joskus kauan sitten, mutta ei enää. Sen sijaan isän autossa jälkikäyntiä 95:llä on, mutta hän ajaakin vain nurkka-ajoa pari kilometriä päivässä.
Joo,jos ei aivan hirveän karstanen ole.Sillon joskus aikanaan kun bensa oli vielä kunnolla karstoittavaa toi oli yleinen kikka.Tosin esim.faijan kaverin taunuksen moottori hajosi kun antoivat sille vesihuikkaa.Lähti vissiin isoina kimpaileina kiertoon,en nyt muista tarkemmin enää kun tapahtui 80 luvulla.mikkoimp kirjoitti:tehokkaimmaksi tavaksi olen itse todennut litra pari vettä kaasarista läpi!
Nykybensa ei enää paljoa edes karstoita..
eikai se bensa niin hirveästi karstoita mutta läpipuhallus, huohotus, egr ym...
kaikille kaasareilleni saman hoidon olen antanut, yhden tulpan siinä yleensä pimeäksi saa, muuten on ilman mitään ongelmia toiminut ja jälkikäynnit kadonneet ja muutenkin tuntuisi vähän pirteämmältä...
kaikille kaasareilleni saman hoidon olen antanut, yhden tulpan siinä yleensä pimeäksi saa, muuten on ilman mitään ongelmia toiminut ja jälkikäynnit kadonneet ja muutenkin tuntuisi vähän pirteämmältä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu