Uutta aktuaattoria?
Uutta aktuaattoria?
Uhri: 9000 2.3T, -92
Specs:
(+45 boksit by mats johansson) 3JT+DP
Mankku testattu, bypass testattu, di testattu, ei pitäisi olla vuotoja, ainut minkä kuntoa ei ole todettu on hukkaportinkello. Paineet olleet aiemmin 1.4-1.5, nykyyän n. 0.9-1.0. w-letku irti saadaan maximi vedot.
Varsinainen kysymys:
Miten testaan aktuaattorin kunnon / jos lähden sitten hankkimaan uuden, onko vinkkejä mikä kannattanee hommata, ja millaisilla peruspaineilla se tulisi olla. Ei liene vaikea operaatio vaihtaa?
Specs:
(+45 boksit by mats johansson) 3JT+DP
Mankku testattu, bypass testattu, di testattu, ei pitäisi olla vuotoja, ainut minkä kuntoa ei ole todettu on hukkaportinkello. Paineet olleet aiemmin 1.4-1.5, nykyyän n. 0.9-1.0. w-letku irti saadaan maximi vedot.
Varsinainen kysymys:
Miten testaan aktuaattorin kunnon / jos lähden sitten hankkimaan uuden, onko vinkkejä mikä kannattanee hommata, ja millaisilla peruspaineilla se tulisi olla. Ei liene vaikea operaatio vaihtaa?
Viimeksi muokannut Tero, Ti Tammi 30, 2007 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
Nostin/nostimet kalkattaa kylmällä koneella aika kivasti, mutta sitten ääni tasaantuu ku kone saa lämpöä. Joskus aikaisemmin tuli puheeksi tuo painekello, että se ei jaksaisi pitää painetta, tosiaan kylmällä koneella se nykiminen kuuluu asiaan, joskus aikasemmin puitu täällä (ei kierroksia, ei ahtoja, kulutus lähes tapissa)
Saab 9-5 Aero -00
Aktuaattori mäkeen vaan. Tässä oma fiilistelykuvani kun vanha sai tuta uuden
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... start=2355
niin ja siihen sitten tosiaan LOPPU ne ahto-ongelmat. Piti oikeen isolla kirjottaa, kun häiritsi niin paljon. Uusin kyllä sitä ennen mankun ja bypässinkin. Mankun jälkeen alkoi antamaan kiloa "joka kerta", kunnes hukkis ei jaksanut sitä enää pitää ja tiputti pian 0,9-0,7:ään. Hukkiksen uusimisen jälkeen tosiaan noi kikkailut loppui mun osalta.
Hukkis on Forgen säädettävä rosterinen (vai onko kromattu) ja maksoi 180€, ostin maptunilta.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... start=2355
niin ja siihen sitten tosiaan LOPPU ne ahto-ongelmat. Piti oikeen isolla kirjottaa, kun häiritsi niin paljon. Uusin kyllä sitä ennen mankun ja bypässinkin. Mankun jälkeen alkoi antamaan kiloa "joka kerta", kunnes hukkis ei jaksanut sitä enää pitää ja tiputti pian 0,9-0,7:ään. Hukkiksen uusimisen jälkeen tosiaan noi kikkailut loppui mun osalta.
Hukkis on Forgen säädettävä rosterinen (vai onko kromattu) ja maksoi 180€, ostin maptunilta.
Ei ole vaikea vaihtaa ei, mutta ainoana ongelmana on, että siellä on todella ahdasta, kannattaa suosiolla ruuvata koko actuaattorin jalka pois (tai jos tosiaan mahtuu irroittamaan kellon jalasta niin sitten niin) mutta ensimäinen vaihtoehto olisi omasta mielestä helpoin. Ja ensimäisenä tietenkin nappastaan sokka pois hukkiksen tangosta... 

Tota köh.. mulla vaihdettiin Torekissa ja huomasi helpoimman vaihtoehdon olevan juuri pelkän hukkiksen irroittaminenZebe kirjoitti:Ei ole vaikea vaihtaa ei, mutta ainoana ongelmana on, että siellä on todella ahdasta, kannattaa suosiolla ruuvata koko actuaattorin jalka pois (tai jos tosiaan mahtuu irroittamaan kellon jalasta niin sitten niin) mutta ensimäinen vaihtoehto olisi omasta mielestä helpoin. Ja ensimäisenä tietenkin nappastaan sokka pois hukkiksen tangosta...

Ahtautta ei näyttänyt olevan, auto ylös nostettuna ja oikeilla työkaluilla näytti olevan helppo kun vierestä katsoin. Työkaluna joku nivel pitkän varren päässä.
Niin, ja ei ottanut multa vaihdosta muuten mitään

Mä tilasin Pro Turbolta niiden kellon, joka maksoi 100€. Kiinnitysjalkaa ei tullu mukana, mutta og satkun mitsun jalkaan se oli kohtuu helppo istuttaa (jos on hitsaus vehkeet). Tiedä sitten miten tonnariin saa sovitettua.
Itse toimintaa ei ole vielä päässy testaamaan kun auto on seisonnassa, eikä coolerissakaan ole putkia paikoillaan. Työnjälki on jokatapauksessa ainakin siistiä ja asiallista. Runko on koneistettu alumiinista.
Itse toimintaa ei ole vielä päässy testaamaan kun auto on seisonnassa, eikä coolerissakaan ole putkia paikoillaan. Työnjälki on jokatapauksessa ainakin siistiä ja asiallista. Runko on koneistettu alumiinista.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90