Sisätutka, ng900

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Sisätutka, ng900

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saakos ng900:n sisätutkan herkkyyttä säädettyä? Vai oliko niin että sen sai vain päälle tai pois päältä? Tuossa cabessa tutka aktivoituu jo kun harjaa lunta katolta = liian herkkä.
Nm. käyttöohjekirja jemma-nimisessä paikassa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mutta eikö saa kokonaan disabloitua, siitä napista taitaa joutua painamaan ennen jokaista lukitusta? Entä jos ottaisi sen tutkan liittimen irti, silloin ei pitäisi ainakaan pelata?
Milläs katolta pitäisi ottaa 15cm lumikerros pois? Ei se harjaus tuohon kankaaseen vaikuta kun jättää ohuen kerroksen katon päälle, eikä muutenkaan tuo Kungsin harja tuolle hallaa tee.
Tai no voishan ne lumet tietty kipata pois avaamalla katto, pitääpä testata :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Yksi on tietysti sekin, että pitääkö auton olla lukossa kun lumia harjailee... :wink:

...itse olen huomannut, että painepesuri on myös oiva laite tunnistimen testaukseen
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mulla se ainakin on vähän turhan heikosti pelaava, pitää ihan tosissaan heilua, että saa hälyn huutamaan.

en tiiä mitä sille on tehty, vois kyllä melkeen ottaa pois kokonaan käytöstä.

en muista ulkoo, pitää kattoo ohjekirjasta.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No jos joku viitsisi kurkata ohjekirjasta tuon tutkahomman, on nykyisellään turhan herkkä tuohon telttamalliin :)
Ja toinen homma on tuo ajoneston automaattinen virittyminen, eikö sitä voi ottaa pois käytöstä, muistaakseni sen viivettä pystyi säätämään ainakin. Nyt on niin lyhyt aika että kun ovet avaa ja vaikkapa krapaa tuulilasia hetken niin se on jo aktivoitunut.
Parempi tietty olisi että saisi nuo molemmat pois käytöstä, pelkkä vilkkuledi riittäisi varkaiden varalle ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Hanki puolipeite tai kokopeite sille sun avolle niin pääset krapaamisesta ja harjaamisesta.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Viimeisin käyttökokemus uudesta täyspeitteestä oli kun se lojui 100m päässä pellolla :) Siis asutaan pellonreunalla, suunta kohti pohjoista, melkoinen vihuri käy, ihan kunnolla pystytetty telttatallikin romahti viime talvena. Ja vaikka peite pysyisikin päällä niin tuulen vuoksi hinkkaisi maalipintaa ikävästi, eli se homma ei onnistu.
Siis tuo tutka vaan on liian herkkä, pärähti hesassakin vinkumaan kun ohi ajoi dösä, kait ilmavirta painoi riepua juuri riittävästi alaspäin. Ja tuota kattoa ei tartte kuin vähän kädellä painaa alaspäin niin jo alkaa vinkuminen, jos ei ole herkkyyssäätöä niin voisikos niitä lähettimiä uudelleensijoittaa jotenkin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

ng900aero kirjoitti:Viimeisin käyttökokemus uudesta täyspeitteestä oli kun se lojui 100m päässä pellolla :) Siis asutaan pellonreunalla, suunta kohti pohjoista, melkoinen vihuri käy, ihan kunnolla pystytetty telttatallikin romahti viime talvena. Ja vaikka peite pysyisikin päällä niin tuulen vuoksi hinkkaisi maalipintaa ikävästi, eli se homma ei onnistu.
Siis tuo tutka vaan on liian herkkä, pärähti hesassakin vinkumaan kun ohi ajoi dösä, kait ilmavirta painoi riepua juuri riittävästi alaspäin. Ja tuota kattoa ei tartte kuin vähän kädellä painaa alaspäin niin jo alkaa vinkuminen, jos ei ole herkkyyssäätöä niin voisikos niitä lähettimiä uudelleensijoittaa jotenkin?
Itsellä hyvät kokemuksen peitteestä, mutta ei ole peltoa lähelläkään :lol: ja "gumminauhat" kireellä.

Omassakin on muutaman kerran ruvennut huutamaan kun rekka on ajanut vierestä ohi.

Säätämisestä ei tietoa....
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

valtteri kirjoitti:
... mutta ei ole peltoa lähelläkään :lol:
...
Ei muuten meilläkään kohta jos saa torpan myytyä 8)
Olishan tietty lämmin tallikin mutta aina joku rojekti siellä tuntuu makoilevan :)
Mimmi voisi konsultoida meikäläistä tuossa hälärijutussa ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Konsultoidaan sitten: Orkkishälyn lasirikkoa voidaan sätää (ja poiskytkeä pysyvästi) TECH:lla.
Tattis, olisi tietty voinut itse käyttämään puhelintakin ja kysymään suoraan asiantuntijalta ;) Mutta kiinnosti tietää onko muidenkin cabeissa tuo sama säästömallinen häläri joka on varmaan tarkoitettu kovakattoiseen eikä toimi oikein riepumallissa.

Jaa että lasinrikkotunnistin, mitäs sen tarttee sekaantua lumien harjaamiseen? Eikö tuossa olekaan edes sisätutkaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

ng900aero kirjoitti: Jaa että lasinrikkotunnistin, mitäs sen tarttee sekaantua lumien harjaamiseen? Eikö tuossa olekaan edes sisätutkaa?
Niin eli siis tuo tunnistin on mikrofoni, joka tunnistaa sen lasin helähdyksen ja kilinkalinkolinan ja rapinan. (Hyvä tapa testata on jättää ikkuna auki ja hälyttimen aktivoiduttua kilisytellä vaikka avainnippua auton sisällä)
Kait tuo Caben rätti toimii ikäänkuin rumpukalvona, kun lumia harjaa ja koputtelee. :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Vastaa Viestiin