2.0i laatikko 2.3i:hin?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
2.0i laatikko 2.3i:hin?
miten on, kun olen kuullut että 2.0i tonnarissa on tihein laatikko, ja 2.3i:ssä toiseksi tihein? eli jos näin on, niin käykö 2.0 laatikko 2.3 koneeseen? ja kone on vm-93 eli viimeisin "isolohko"? vaikuttaako tämä vaihto paljoa kiihtymiseen/nopeuteen?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
taitaapi mennä vielä tuo vuosimalli tosiaan noiden suhteen keskenään. Itsellä -91 2.3 T ja sinne heitettiin 2.0i laatikko (vuosimallista ei tietoa, mutta jokin 88-93 väliltä ilmeisesti). 2.3i taitaa olla samanlainen laatikon kiinnitys paikoiltaan kuin 2.3T? eli jos tuon 2.0 laatikon laittaa niin yksi pultti jää laittamatta. vetarin malja taitaa nois vapareis ollakin sama? turbossa piti sekin vaihtaa kun 2.3 on isompi kuin 2.0..
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Voi vitos vaihteella kiihtyä hiukan paremminscorpio_88 kirjoitti:no kyllä sen täytyy sitten läydä, sillä meillä on käytännössä samat koneet.. mutta vaikuttiko laatikon vaihto auton kiihtyvyyteen ja nopeuteen?


Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
huippuja en ole testannut, tosin itse epäilen että huiput olisivat hieman laskeneet (kun ei se ennenkään ole jäänyt voimasta, vaan kierroksista kiinni). Mutta enpä sitten tuota tiedä. Kaupungissa on jotenki ihan mieluisa ajaa, ja liikkuu 4 vaihteella aivan toiseen tyyliin (5 vaihteella en ole viitsinyt turbon väännön takia leikkiä).
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
joo elikkä se on aika turhaa laittaa tuohon koneeseen tiheämpää laatikkoa, koska se on kuitenkin vapari
mutta jos sen turbottais? olisiko siinä kova homma? bensapumppu ja letkut ovat samat kuin turbossa, mutta pitäisi vaihtaa männät ja portata kansi? ja vahvistaa muutenkin konetta?

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88 kirjoitti:joo elikkä se on aika turhaa laittaa tuohon koneeseen tiheämpää laatikkoa, koska se on kuitenkin vaparimutta jos sen turbottais? olisiko siinä kova homma? bensapumppu ja letkut ovat samat kuin turbossa, mutta pitäisi vaihtaa männät ja portata kansi? ja vahvistaa muutenkin konetta?
laitettu 2.3 iivariin turbo,cooleri ja pakoputkisto. Ahtoja ei antanu nostaa
0,7 yli mutta liikkui silläkin riittävästi.Kesti siihen asti kunnes lopulta särkyi

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari