Alustasarjoista...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Alustasarjoista...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Mitä olen lukenut täällä foorumissa, että Konin ja Monroen alustasarjat olisivat hyviä. Mitkä olisivat sopivat ja hyvät madallusjouset, jos kyseessä olisi kyseisten merkkien madallusmallit??? Onko muita hyviä?? Minkälaiset olisivat Bilsteinin iskarit??

Mihin hintaan olette saaneet kyseisiä alustasarjoja ja mistä?? Joku oli muistaakseni enintään pari viikkoa sitten asentanut Konin Sport Kitit ja olivat kuulema pelanneet tosi hyvin; itseäni kiinnostaisi kyseiset Konit autooni, mutta tarkoitus olisi laittaa joku madallussarja vasta muutaman vuoden päästä luultavasti ehkä, jopa aikaisemmin. Eli lähinnä suunnittelen etukäteen huvikseni ja ajan kulukseni. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mulla on autossa Bilsteinin Sport -iskarit, H&R:n madallusjouset ja Powerflexin polyuretaanipuslat. Oon tyytyväinen lopputulokseen. Alusta on sopivan jämäkkä, mutta ei kuitenkaan niin tiukka, että paikat tippuisivat hampaista autolla ajettaessa :wink:

H&R:n madallussetissä NG900:lle tulee mukana "moottorityynyt", jotka muuttavat moottorin painopistettä niin, että kun autoon on asennettu madallusjouset, niin vetonivelet pysyvät samassa kulmassa kuin ennenkin. Mikäli noita moottorityynyjä ei asennettaisi, voisi olla se riski, että etupää ravistaa, koska vetonivelet ovat joutuneet erilaiseen kulmaan kuin ennen madallusjousisetin asentamista.

Joten itse suosittelen Bilsteinia ja H&R:ää, ja joku voi sitten taas omasta puolestaan suositelle Konia ja Eibachia :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Turbo Sensonic kirjoitti:Mulla on autossa Bilsteinin Sport -iskarit, H&R:n madallusjouset ja Powerflexin polyuretaanipuslat. Oon tyytyväinen lopputulokseen. Alusta on sopivan jämäkkä, mutta ei kuitenkaan niin tiukka, että paikat tippuisivat hampaista autolla ajettaessa :wink:
Mulla on muuten sama mutta Konin iskarit. Ihan hyvä setti. Koneissa voisi olla talveksi säätövaraa löysempäänkin päin ja alustan korkeussäätö olisi kova sana. Kesä nakeilla setti on kuitenkin aika täydellinen!
Koko auton runko joustaa ennen kuin alusta antaa periksi esim verrattuna kaverin uuteen A4 1.8T:hen, jossa tehdasasennettu sport alusta. Siinä muuten vasta jämäkkä auto vaikkei madallusta taida olla kuin 10mm!

Nariseeko sulla noi Powerflexin puslat?
Voitelin ne hyvin vuosi sitten molybdeeni rasvalla asennuksen yhteydessä mutta nyt jo ne narisevat aivan älyttömästi. On sen verran kova vaiva irroittaa alatukivarret ja voidella niitä ettei siihen joka vuosi viittisi ryhtyä. Kävi jopa mielessä irroittaa puslat ja porata niihin öljynipat ja kanavat. Voisi sitten prässillä painaa vaseliinia esim. renkaan vaihdon yhteydessä..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Noista hinnoista

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minulle annettiin tarjous Bilsteinin vakioiskareista ja sitten jotkut (en muista) jousista 490 euroa koko setti. Sitten toisessa paikassa olisi Konin Sport tai jopa Sport Kit (sitäkään en muista tarkalleen :) ) ja jotku jouset yhteishintaan 760 euroa. Luulenpa, että tuossa Konin sarjassa taitaa olla liikaa hintaa -vai?? :?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Noista hinnoista

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

juhokare kirjoitti:Minulle annettiin tarjous Bilsteinin vakioiskareista ja sitten jotkut (en muista) jousista 490 euroa koko setti. Sitten toisessa paikassa olisi Konin Sport tai jopa Sport Kit (sitäkään en muista tarkalleen :) ) ja jotku jouset yhteishintaan 760 euroa. Luulenpa, että tuossa Konin sarjassa taitaa olla liikaa hintaa -vai?? :?
Konit on yleensä kalliimmat kuin Bilsteinit niiden säädettävyytensä johdosta. Itse ajattelin noin vuosi sitten, etten koskaan kuitenkaan jaksa säätää noita iskareita - ja siksi ostin Bilsteinit. Lisäksi Speedpartsin Peterillä oli siihen aikaan NG900, jossa oli steg 3+ setti, sekä Powerflex + Bilstein + H&R, ja se voitti autollaan STCS:n slalomcupin 2:n sijan. Ajattelin, että toi alustakombinaatio ei voi olla huono ja hommasin sen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900SET -95 kirjoitti:Koko auton runko joustaa ennen kuin alusta antaa periksi esim verrattuna kaverin uuteen A4 1.8T:hen, jossa tehdasasennettu sport alusta. Siinä muuten vasta jämäkkä auto vaikkei madallusta taida olla kuin 10mm!
No se johtuu tietty Vectran surkeasta pohjalevystä. Sen jäykkyys kun ei ole parhaimmasta päästä :(
NG900SET -95 kirjoitti:Nariseeko sulla noi Powerflexin puslat?
Voitelin ne hyvin vuosi sitten molybdeeni rasvalla asennuksen yhteydessä mutta nyt jo ne narisevat aivan älyttömästi. On sen verran kova vaiva irroittaa alatukivarret ja voidella niitä ettei siihen joka vuosi viittisi ryhtyä. Kävi jopa mielessä irroittaa puslat ja porata niihin öljynipat ja kanavat. Voisi sitten prässillä painaa vaseliinia esim. renkaan vaihdon yhteydessä..
Tarkoitatko siis pakkasella vai ihan muutenkin? Ei ne narise, paitsi pakkasella alustasta kuuluu tietty narinaa :evil: "Offtopicina" voisi heittää että autossa olevat Greenstuffin palat vinkuivat niiden ollessa uudet :arrow: eipä ole kovin mairittelevaa tuon tasoisille jarrupaloille :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
NG900SET -95 kirjoitti:Nariseeko sulla noi Powerflexin puslat?
Voitelin ne hyvin vuosi sitten molybdeeni rasvalla asennuksen yhteydessä mutta nyt jo ne narisevat aivan älyttömästi. On sen verran kova vaiva irroittaa alatukivarret ja voidella niitä ettei siihen joka vuosi viittisi ryhtyä. Kävi jopa mielessä irroittaa puslat ja porata niihin öljynipat ja kanavat. Voisi sitten prässillä painaa vaseliinia esim. renkaan vaihdon yhteydessä..
Tarkoitatko siis pakkasella vai ihan muutenkin? Ei ne narise, paitsi pakkasella alustasta kuuluu tietty narinaa :evil: "Offtopicina" voisi heittää että autossa olevat Greenstuffin palat vinkuivat niiden ollessa uudet :arrow: eipä ole kovin mairittelevaa tuon tasoisille jarrupaloille :evil:
Narisee ihan koko ajan. Pakkasella ehkä hieman enemmän.
Mulla on muuten samat "laadukkaat?" Greenstuffit nyt matkahuollossa..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900SET -95 kirjoitti:Narisee ihan koko ajan. Pakkasella ehkä hieman enemmän. Mulla on muuten samat "laadukkaat?" Greenstuffit nyt matkahuollossa..
No kannattaa tsekata oikein tarkalla korvalla, ettei ne vingu. En varmaan ole ainoa Greenstuffit asentanut, jolla on ollut noita vinkumisongelmia, valitettavasti.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
NG900SET -95 kirjoitti:Narisee ihan koko ajan. Pakkasella ehkä hieman enemmän. Mulla on muuten samat "laadukkaat?" Greenstuffit nyt matkahuollossa..
No kannattaa tsekata oikein tarkalla korvalla, ettei ne vingu. En varmaan ole ainoa Greenstuffit asentanut, jolla on ollut noita vinkumisongelmia, valitettavasti.
Teikö jotain sisäänajoa paloille? Täytyy katsoa jos tänään jaksaisi heittää palat ja levyt paikalle
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuleeko noista greenstuffeista jarrupölyä.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Koni SportKit on ihan kannattava investointi. 8)
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Madallusjousien kanssa tulee käyttää:

Bilsteineistä:

Sport "keltainen" max 35-40mm vrt perusmalliin olevilla madalluksilla

Sprint lyhennetyllä ulosjoustolla "keltainen lyhyt" 30-50mm vrt perusmalliin olevilla madallusjousilla

Bilstein Original "musta" on tarkoitettu vakiojousille

-----------------------------------------------------

Koneista:

Sport tulee käyttää max 35-40mm vrt perusmalliin olevilla madallusjousilla

Koni Special on tarkoitettu vakiojousille

Saabin kohdalla poikkeus on OG900 johon ei valmisteta Koni Sport iskareita mutta siinä autossa Specialit ovat poikkeuksellisen jäykät jolloin niitäkin voi käyttää max 35-40mm vrt perusmalliin olevilla madallusjousilla
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Pöly

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Greenstuffeja ainakin mainostetaan jarrupölyttöminä...en tiedä tarkemmin kun en omaa kokemusta asiasta enempää..
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Re: Pöly

Viesti Kirjoittaja T16 »

-valomerkki- kirjoitti:Greenstuffeja ainakin mainostetaan jarrupölyttöminä...en tiedä tarkemmin kun en omaa kokemusta asiasta enempää..

Oikea mainos on "Less dust..."

niistä siis irtoaa vaaleampaa pölyä ja vähemmän kuin monista muista paloista -> vanteet likaantuvat hitaammin

Terv. EBC-myyjä
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

pölyä

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No hyvä juttu kun nyt saatiin jarrupölyyn selvyys.. :D
Vastaa Viestiin