mistä saa ostettua!
mistä saa ostettua!
elikkä mistä sais ostettua edullisesti hyvän, bensanpaineensäätimen? kartiosuodattimen(vapaavirtaus)? dumpin? ja mihin kohti dumppi kannattaa asentaa? auto on -88 9000 turbo 2.0.
Audi a6 1.9tdi -04
9000cse 2.3T -94
9000cse 2.3T -94
mä ostin ainaki dumpin nettivaraosasta, asensin sen alkuperäsen olikos nyt by-passin tilalle.. mut muista tukkia se by-passin kyljest lähtevä letku.. siis se mikä yhdistyy ilmaputkeen ennen turboa.. saattaa muuten sen et kun kunnolla polkaset 2-4 vaihteella ja lyöt kytkimen pohjaan niin sammuu.. mulla ainaki tekee niin.. muillakin mitä olen lukenu.. tosin tekee sen todella harvoin ja vaan tosissaa "äijämäisen ryskimisen" jälkee jos ei huomaa pikkusen painaa kaasua tai nostaa kytkintä niin et kierrokset vähän nousee.. nyt kun on ite sen oppinu nii ei sitä edes huomaa eikä enää pääse auto sammuun.. 

Dumppia ei välttämättä kannata käyttää autoissa jossa on ilmamassa/määrämittari. Dump nimittäin päästää kertaalleen jo mitatun ilman pois ennenkuin se pääsee koneeseen asti ja tällöin seos menee rikkaalle, voi mennä radikaalistikin, riippuen tilanteesta.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
En pistäis vapaavirtaus-suodatinta, mitä oon lukenu siit ei oo mitään käytännön hyötyy enemmän haittaa vaan.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
omassa 2.3T koneessa (-91) on dumppi ja vapari
Ei mitään ongelmia ole esiintynyt... dumppi pistää mukavasti ääntä pihalle ja vapari avittaa noiden äänien kuulumisia.. mitään suurempaa hyötyä ei tosin ole, kait ahdot nousee aavistuksen nopeammin liikenteessä...
Dumpin itse ostin täältä myynti palstalta (niitä joskus näkyy) samoin kuin vaparin... mutta näillä näkymin modaan orkkis ilman oton hieman paremmaksi (sen verran rupuinen tuo alkuperäinen on)...

Dumpin itse ostin täältä myynti palstalta (niitä joskus näkyy) samoin kuin vaparin... mutta näillä näkymin modaan orkkis ilman oton hieman paremmaksi (sen verran rupuinen tuo alkuperäinen on)...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

Ei ole. Vakiosuodatin hiukan muokattuna virtaa todistetusti ainakin tuonne 500hv lukemiin ja by-pass toimii massamittauksessa aina atmosfääriin suhauttavaa dumppia paremmin. Orkkiksen 22mm purkausreikä riittää vakioahtimelle ahdoista riippumatta, reilummille tehoille löytyy sitten isommilla aukolla olevia metalli-pässejä.outlaws kirjoitti: kyllä siitä dumpista ja vaparista on hyötyä suuremmilla tehoilla=)
Foxbody turbo
minulta löytyy ainakin vv-suodatin (KN merkkinen) ja siihen patentti tuosta vanhasta saabista .... sinun siis ei tarvitse irroittaa mitään osaa pysyvästi vaan menee heittämällä paikalle omilla klipsuilla suoraan imm:n kiinni ja nousee kivasti ylös siihen akun viereen oli meinaat itselläni juuri samanlaisessa kulkineessa paikoillaan ...... niin ja on minulla vielä tuota öljyäkin jäljellä melkein litra jolla voit pestä/huoltaa tuon suodattimen
Kukaan ei ole täydellinen jopa minussa on virheitä ..... ainoa virheeni on liika vaatimattomuus
heh
kyllä sen voi öljytä helposti, esim crossipyörissä on vakiona sellaiset ja ohjeet tulee mukana=), toimii niissä oloissa nii luulis toimivan kadullaki=), turha kai tosta on kinata, jos on pelannu moottoripyörien ja autojen kaa nii onnistuu kyl öljyymään oikein...
Audi a6 1.9tdi -04
9000cse 2.3T -94
9000cse 2.3T -94
Kerran noista vv-suodattimista on täällä juttua, onko kenelläkään kokemusta tuosta Apexin öljyttömästä vv-suodattimisesta eli
http://www.futurez.fi/webshop/product_catalog.php?c=117
ainakin jossain testissa "pärjännyt"
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
http://www.futurez.fi/webshop/product_catalog.php?c=117
ainakin jossain testissa "pärjännyt"
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: heh
mottoripyörissä kun ei lainkaan haittaa tuo kun on liikaa öljyä, kunhan ei vaan ole liian vähän, ei meinaan tykkää immu hyvää tuosta öljystä...outlaws kirjoitti:kyllä sen voi öljytä helposti, esim crossipyörissä on vakiona sellaiset ja ohjeet tulee mukana=), toimii niissä oloissa nii luulis toimivan kadullaki=), turha kai tosta on kinata, jos on pelannu moottoripyörien ja autojen kaa nii onnistuu kyl öljyymään oikein...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu